Geen nieuwe kaart ontvagen, moeizame procedure

  • 22 December 2022
  • 92 reacties
  • 1764 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 7

Als alles goed gaat zo als bij mij en de kaart vervangen op tijd gebeurt in een automatisch proces heb ik er niets op tegen ik heb nu op tijd een nieuwe kaart en heb niets extra moeten doen.

Reputatie 7
Badge +3

NS moet helemaal ophoepelen uit het proces. Iedereen de kaart laten bestellen via Translink en de kosten van de kaart vergoeden. Klaar.

Reputatie 7

De nieuwe OV kaart ontvangen en aan mijn OV en NS account gekoppeld. Wel even wennen aan het uiterlijk er van namelijk voorkant blauw en achterkant de normale gele kleur.

Reputatie 7

Dus niet alleen bij flex gaat het fout maar ook bij op saldo abonnementen en is er toch meer aan de hand. Want waarom gaat het bij de een wel goed en bij de ander niet.

Zowel bij mij als bij mijn zwager ging het fout bij een Dal Voordeelabonnement op saldo. Geen van beiden ontvingen we een verzoek om een foto in te sturen en allebei kregen we een bericht van OV chipkaart dat de kaart ging verlopen. Van NS hoorden we niets. Overigens ging de kaartvernieuwing via OV chipkaart snel en probleemloos en werd door NS na telefonisch contact met de klantenservice vrijwel meteen 7,50 overgemaakt. De medewerkster wilde zelfs meer vergoeden, maar dat vond ik niet nodig :-)

Reputatie 7

Je hebt gelijk dat ik zelf de foto heb opgestuurd maar dat was een reactie op NS en daarmee doelde ik op niet zelf actief maar dat het probleem vooral bij flex zit lijkt nu wel zeer waarschijnlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Met mijn dal vrij op saldo lijkt het te gaan lukken zonder zelf iets te hebben gedaan is vandaag op OV chipkaart kaart actief veranderd in kaart wordt vernieuwd.

Zodra ik hem ontvang laat ik het weten.

Je hebt natuurlijk wel iets zelf gedaan want je gaf eerder al aan dat je op verzoek van NS een nieuwe foto hebt verstuurd. Die foto heeft NS dan weer doorgestuurd naar TLS en NS heeft daarmee de kaartvernieuwing in gang gezet. Dit is hoe het hoort te gaan. Het eerdere vermoeden dat het vooral (of misschien alleen maar) misgaat bij kaarten met een Flex abonnement lijkt hiermee wel aannemelijker.

Reputatie 7

Met mijn dal vrij op saldo lijkt het te gaan lukken zonder zelf iets te hebben gedaan is vandaag op OV chipkaart kaart actief veranderd in kaart wordt vernieuwd aanvraag 31 januari 2023

Zodra ik hem ontvang laat ik het weten.

Reputatie 6

De kaart via OV Chipkaart is binnen!

Wel benieuwd wat NS voor stappen onderneemt om klanten beter te informeren hier over.

Jij zit dan weer voor 5 jaar goed, hopelijk heeft NS dan intussen de problemen opgelost. Hoewel, 5 jaar? Misschien toch al eerder een nieuwe OV-pas aanschaffen. 

De nieuwe OV-pas verschijnt volgens de huidige planning in de loop van 2023. De bestaande OV-chipkaart blijft voorlopig gewoon bruikbaar. Er wordt onderzocht hoe de overgang van OV-chipkaart naar OV-pas het beste kan worden geregeld. Dat geldt ook voor de vraag hoe om te gaan met OV-chipkaarten die nog geldig zijn na 2024, wanneer de techniek achter de OV-chipkaart wordt uitgezet.

 

Ach ja ik krijg een Rabobank Deja Vu. Net een nieuwe Mastercard en dan tijdens je vakantie ineens mededeling krijgen dat er een onderweg is want ze gaan over op Visa. Alles goed gekomen ;)

De restiutie van NS stond al binnen 3 werkdagen op de rekening!

Ik kan iig komende maanden lekker door reizen en we zien wel hoelang ik met deze pas mag doen :) Groeten uit de trein!

Reputatie 7

Ik heb nog een abonnement op saldo.

Reputatie 7
Badge +3

De kaart via OV Chipkaart is binnen!

Wel benieuwd wat NS voor stappen onderneemt om klanten beter te informeren hier over.

Jij zit dan weer voor 5 jaar goed, hopelijk heeft NS dan intussen de problemen opgelost. Hoewel, 5 jaar? Misschien toch al eerder een nieuwe OV-pas aanschaffen. 

De nieuwe OV-pas verschijnt volgens de huidige planning in de loop van 2023. De bestaande OV-chipkaart blijft voorlopig gewoon bruikbaar. Er wordt onderzocht hoe de overgang van OV-chipkaart naar OV-pas het beste kan worden geregeld. Dat geldt ook voor de vraag hoe om te gaan met OV-chipkaarten die nog geldig zijn na 2024, wanneer de techniek achter de OV-chipkaart wordt uitgezet.

 

Ik heb 1 kaart op saldo tot 12-24, 1 kaart met abonnement tot 12-25 en 1 kaart met abonnement tot 9-27 

Reputatie 7
Badge +3

Ik volg dit topic met belangstelling want ik heb van NS de vraag om een nieuwe foto gehad om mijn eind maart verlopende kaart te verlengen. Foto inmiddels ingeleverd. Nu volg ik het proces inmiddels via OV chipkaart. Waar betreffende kaart nog steeds als actief wordt gemeld. Lukt het of lukt het niet hou julie op de hoogte.

Even nieuwsgierig, heb je een abonnement op saldo of een Flex abonnement? 

Reputatie 7
Badge +3

De kaart via OV Chipkaart is binnen!

Wel benieuwd wat NS voor stappen onderneemt om klanten beter te informeren hier over.

Jij zit dan weer voor 5 jaar goed, hopelijk heeft NS dan intussen de problemen opgelost. Hoewel, 5 jaar? Misschien toch al eerder een nieuwe OV-pas aanschaffen. 

De nieuwe OV-pas verschijnt volgens de huidige planning in de loop van 2023. De bestaande OV-chipkaart blijft voorlopig gewoon bruikbaar. Er wordt onderzocht hoe de overgang van OV-chipkaart naar OV-pas het beste kan worden geregeld. Dat geldt ook voor de vraag hoe om te gaan met OV-chipkaarten die nog geldig zijn na 2024, wanneer de techniek achter de OV-chipkaart wordt uitgezet.

 

Reputatie 7

Ik volg dit topic met belangstelling want ik heb van NS de vraag om een nieuwe foto gehad om mijn eind maart verlopende kaart te verlengen. Foto inmiddels ingeleverd. Nu volg ik het proces inmiddels via OV chipkaart. Waar betreffende kaart nog steeds als actief wordt gemeld. Lukt het of lukt het niet hou julie op de hoogte.

Reputatie 6

De kaart via OV Chipkaart is binnen!

Wel benieuwd wat NS voor stappen onderneemt om klanten beter te informeren hier over.

Je loopt al een tijdje mee op dit forum Lies. Dus wat denk jezelf. Problemen zijn er nu al maandenlang.

Ze zijn er maandenlang maar vind ook zolang hier nog moderatoren in dienst zijn, er best wel eens een update gegeven mag worden of er nog iets mee gedaan wordt.

Ik vermoed van niet maar dan mogen we dit wel zo benoemen. 

Reputatie 7
Badge +1

De kaart via OV Chipkaart is binnen!

Wel benieuwd wat NS voor stappen onderneemt om klanten beter te informeren hier over.

Je loopt al een tijdje mee op dit forum Lies. Dus wat denk jezelf. Problemen zijn er nu al maandenlang.

Reputatie 6

De kaart via OV Chipkaart is binnen!

Wel benieuwd wat NS voor stappen onderneemt om klanten beter te informeren hier over.

Reputatie 6

Ik heb de indruk dat de problemen met kaartvernieuwing zich hoofdzakelijk met flex voordoen. De kaarten met onze op saldo abonnementen vielen keurig weken voor vervallen op de mat.

Nee hoor, zie het topic van @iMark (met een VDU) die blijft volgens mij zover als mogelijk bij Flex vandaan 🤣

Als ze bij TLS/OV-chipkaart je adresgegevens hebben (bijv. automatisch opladen) krijg je misschien een heuse brief (6 weken voor de einddatum), dus wellicht valt die morgen op de mat.

Maar @Lies87 weet al hoever het is… er zal vanuit NS géén nieuwe kaart komen.

Ik ben die brieven het liefst voor 😆 

Ik heb inderdaad Flex Dal Voordeel. Ik had lange tijd VDU maar toen de middagspits werd ingevoerd en de vrijstelling in ochtendspits in juli/augustus eraf ging, omgezet naar flex dal voordeel. Deze nooit naar basis gezet. 

Ik zal voor over 5 jaar alvast een reminder in mijn telefoon zetten 🤣🤣

 

Reputatie 7
Badge +3

iMark ontving nog wel de mail met de vraag om een nieuwe foto te uploaden. Dat het daarna alsnog misging had dan een andere oorzaak. Nu krijgen abonnementhouders niet eens die mail meer. En nu zijn er ook veel mensen bij wie het mis gaat, toendertijd niet.

Badge +3

Ik heb de indruk dat de problemen met kaartvernieuwing zich hoofdzakelijk met flex voordoen. De kaarten met onze op saldo abonnementen vielen keurig weken voor vervallen op de mat.

Nee hoor, zie het topic van @iMark (met een VDU) die blijft volgens mij zover als mogelijk bij Flex vandaan 🤣

Als ze bij TLS/OV-chipkaart je adresgegevens hebben (bijv. automatisch opladen) krijg je misschien een heuse brief (6 weken voor de einddatum), dus wellicht valt die morgen op de mat.

Maar @Lies87 weet al hoever het is… er zal vanuit NS géén nieuwe kaart komen.

Reputatie 6

Helaas, het is bij mij mislukt. De status op OV chipkaart is per vandaag aangepast naar Verloopt bijna Vraag je saldo terug. Er is geen enkele e-mail van NS binnen gekomen hierover. Over 6 weken is mijn kaart verlopen en helaas moet ik nogal veel reizen in die periode. Het goede nieuws is dat ik dankzij @Momo precies wist wanneer ik in actie mag komen.
 

Het is ook dankzij jouzelf, dat je zelf al in de gaten hieldt wanneer je kaart verloopt en dat je dit soort topics meeleest. Eigenlijk zou er een sticky topic moeten komen vanuit de modearatie waarin staat hoe het normaal zou moeten gaan met de timeline en wat je moet doen en waar op te letten als het niet zo gaat. 

Heb je overigens geen mail ontvangen van OV-chipkaart.nl? 

Nee, hij is vannacht versprongen. Had vanmorgen andere status dan gisteren. Misschien had de mail nog verzonden moeten worden.

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou heel goed kunnen. Ik heb het me eerder ook al eens afgevraagd of het misschien met Flex te maken heeft. Aan de andere kant, er zijn natuurlijk steeds meer reizigers die een Flex abonnement hebben omdat op Dal Voordeel na alle abonnement alleen nog maar als Flex abonnement verkocht worden. Er kan ook verschil zijn tussen abonnementhouders die ooit eens toestemming hebben gegeven om de bestaande foto te mogen hergebruiken en zij die dit niet gedaan hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de indruk dat de problemen met kaartvernieuwing zich hoofdzakelijk met flex voordoen. De kaarten met onze op saldo abonnementen vielen keurig weken voor vervallen op de mat.

Reputatie 7
Badge +3

Helaas, het is bij mij mislukt. De status op OV chipkaart is per vandaag aangepast naar Verloopt bijna Vraag je saldo terug. Er is geen enkele e-mail van NS binnen gekomen hierover. Over 6 weken is mijn kaart verlopen en helaas moet ik nogal veel reizen in die periode. Het goede nieuws is dat ik dankzij @Momo precies wist wanneer ik in actie mag komen.
 

Het is ook dankzij jouzelf, dat je zelf al in de gaten hieldt wanneer je kaart verloopt en dat je dit soort topics meeleest. Eigenlijk zou er een sticky topic moeten komen vanuit de modearatie waarin staat hoe het normaal zou moeten gaan met de timeline en wat je moet doen en waar op te letten als het niet zo gaat. 

Heb je overigens geen mail ontvangen van OV-chipkaart.nl? 

Reputatie 6

Alleen jammer dat gezien de vele klachten hierover, die systeemstoring dus blijkbaar al maanden lang hardnekkig aanwezig is. 

Dat vind ik ook zorgelijk. En ook omdat er niks over gecommuniceerd wordt. Je moet het maar net weten. En de gemiddelde NS flex gebruiker, die weet dit niet en verwacht dat het wordt geregeld.

Als je via de live chat binnenkomt en je kaart dit probleem aan dan is het eerste antwoord van de chat-bot dat je naar www.ovchipkaart.nl moet hiervoor. Ik wist dankzij dit forum dat ik toch echt een NS medewerker nodig had voor de vergoeding dus ik heb daar om gevraagd.

 

Reageer