Geen nieuwe kaart ontvagen, moeizame procedure

  • 22 December 2022
  • 92 reacties
  • 1764 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Badge +3

Bij het verzilveren van de couponcode (wat uiteindelijk nog niet gelukt is omdat ik 30-12 wil reizen en hier nog niet voor kan kiezen) staat inderdaad Tijdelijk Reisrecht.

Geldig in daluren, maar dat is me bekend en ook volgens mijn abonnement

Dank. Couponcodes voor Tijdelijk Reisrecht (in afwachting van een nieuwe kaart) zijn inderdaad maar beperkt geldig, want tegen die tijd zul je de nieuwe kaart wel hebben.

Mocht dat niet zo zijn, dan kan je een nieuwe code aanvragen. Bij studenten (tijdelijk reisrecht op een anonieme ov-chipkaart) was/is de geldigheid van Tijdelijk Reisrecht een week, met optie tot verlengen.

Hoop gedoe allemaal, maar komt uiteindelijk wel goed. Desnoods losse kaartjes (uit een automaat of e-tickets) kopen en die later declareren.

Reputatie 1

Precies. En die mag je ook gewoon gebruiken i.c.m. een ticket dat je hebt gekregen via een couponcode.

Tickets verkregen via een couponcode zullen afhankelijk van je (Flex) abonnement daluren e-tickets met korting of (daluren) dagkaartjes zijn. Hopelijk staat daar ook op dat het om ‘tijdelijk reisrecht’ gaat (wishful thinking).

Denk dat @MoDe dat wel kan vertellen voor de couponcodes Keuzedagen, mag je daarmee in de spits reizen?

Bij saldo-abonnementen krijg je geen couponcodes, maar heb je een (anonieme) ov-chipkaart nodig voor Tijdelijk Reisrecht.

Bij het verzilveren van de couponcode (wat uiteindelijk nog niet gelukt is omdat ik 30-12 wil reizen en hier nog niet voor kan kiezen) staat inderdaad Tijdelijk Reisrecht.

Geldig in daluren, maar dat is me bekend en ook volgens mijn abonnement

Reputatie 1

Zoiets vermoed ik ook. Maar dan klopt het advies van Erryt niet en denkt ze ten onrechte dat het niet toegestaan zou zijn hier mee te reizen. Wat voor ticket heb je precies gekocht voor je medereiziger, Evelien0710?

Ik heb inderdaad een meereisretour gekocht. 

Badge +3

Precies. En die mag je ook gewoon gebruiken i.c.m. een ticket dat je hebt gekregen via een couponcode.

Tickets verkregen via een couponcode zullen afhankelijk van je (Flex) abonnement daluren e-tickets met korting of (daluren) dagkaartjes zijn. Hopelijk staat daar ook op dat het om ‘tijdelijk reisrecht’ gaat (wishful thinking).

Denk dat @MoDe dat wel kan vertellen voor de couponcodes Keuzedagen, mag je daarmee in de spits reizen (als je reis in de daluren begon)?

Bij saldo-abonnementen krijg je geen couponcodes, maar heb je een (anonieme) ov-chipkaart nodig voor Tijdelijk Reisrecht.

Reputatie 7
Badge +3

Precies. En die mag je ook gewoon gebruiken i.c.m. een ticket dat je hebt gekregen via een couponcode.

Badge +3

Zoiets vermoed ik ook. Maar dan klopt het advies van Erryt niet en denkt ze ten onrechte dat het niet toegestaan zou zijn hier mee te reizen. Wat voor ticket heb je precies gekocht voor je medereiziger, Evelien0710?

Aangezien er WinterNS en € 8,95 genoemd wordt zal dat om meereisretour(s) gaan.

https://www.ns.nl/producten/s/241122001 (te bestellen voor reizen t/m 15 januari 2023).

Reputatie 7
Badge +3

Zoiets vermoed ik ook. Maar dan klopt het advies van Erryt niet en denkt ze ten onrechte dat het niet toegestaan zou zijn hier mee te reizen. Wat voor ticket heb je precies gekocht voor je medereiziger, Evelien0710?

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij het meer dat omdat je geen Samenreiskorting kan gebruiken icm een couponcode dat er als alternatief is aangegeven om dan een Meereisretour te gebruiken. Afhankelijk van de te maken reis is zo'n Meereisretour misschien zelfs goedkoper. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij worden hier Samenreiskorting en een Meereisretour door elkaar gehaald.

Reputatie 7
Badge +3

Op zich logisch dat je met een dergelijke couponcode maar een paar dagen vooruit kan kiezen. Na aanvraag van de nieuwe kaart is deze over het algemeen binnen een paar dagen in huis en kun je weer gebruik maken van het abonnement. Wat betreft het verzilveren van de couponcode zou ik dan ook zo lang mogelijk wachten om te zien of de nieuwe kaart intussen bezorgd is. Is die nog niet binnen kun je altijd nog gebruik maken van een couponcode. 

 

Het is een slechte zaak dat het bij NS al zeker sinds afgelopen zomer zo vaak mis gaat met vernieuwen van bijna verlopen OV-chipkaarten, de klachten hierover blijven maar komen op deze community. Het is nu al te laat hiervoor, maar een tip is om een account te hebben bij OV-chipkaart en je kaart daar altijd te koppelen. Dan ontvang je van OV-chipkaart.nl een aantal weken voor een kaart verloopt bericht hierover. Dit bericht ontvang je alleen wanneer NS niet zelf al de kaartvernieuwing in gang heeft gezet, dus dan weet je dat je het zelf moet aanvragen. Je hebt dan nog zo'n 6 a 7 weken de tijd om je kaart te vernieuwen en heb je niet het probleem dat de kaart opeens verlopen is zonder dat je het weet. Of je checkt zelf op je kaart wat de verloopdatum is en zet een reminder daarvoor. Gebleken is dat je niet op NS kan vertrouwen dat die doen wat ze beloven. 

 

 

Ondanks dat we gebruikelijke belkosten vragen en geen betaald nummer hebben kan je ons ook altijd via gratis online kanalen benaderen. Voor de ticket met Samenreiskorting wil ik je het advies geven om via 1 van de online gratis kanalen contact op te nemen om aan te geven dat je deze op ons advies hebt gekocht en er via deze community bent achter gekomen dat je deze niet kan gebruiken. Onze online kanalen zijn Twitter, Facebook en onze Live-Chat.

Reputatie 1

Ik kan maar een paar dagen vooruit kiezen. Heb wederom gebeld en ik moest de code dan op de dag zelf verzilveren. Ik moest hierbij zeggen dat de code maar 5 dagen geldig is, zoals de mail verneld… Een andere collega stuurt mij vanmiddag naar winterns om daar samenreiskorting te regelen omdat ik daar recht op heb gezien mijn abonnement.

ik ben werkelijk dus al de hele dag bezig om met de trein te kunnen reizen met de voorwaarden van mijn abonnement waar ik voor betaal omdat ik geen nieuwe kaart heb ontvangen en nu naast alle belkosten ook nog een samenreisticket heb gekocht op advies van iemand van de klantenservice die ik dus niet kan gebruiken.

 

Ben echt zeer teleurgesteld dat dit zo moeilijk moet gaan voor iets waar ik gewoon voor betaal 

Kan je wel een dag later kiezen of kan je maar tot een week vooruit deze code verzilveren? Met de verzilverde ticket mag je helaas niet iemand meenemen met Samenreiskorting omdat je niet met een abonnement aan het reizen bent. Wel kan je achteraf contact met onze klantenservice opnemen om uitleg te geven dat je zodoende de Samenreiskorting bent misgelopen. De kans dat wij de gemiste Samenreiskorting uit coulance vergoeding is dan zeer aanwezig.

Reputatie 1

Ik wil mijn couponcode verzilveren maar ik kan niet voor 30 dec kiezen? 

Reputatie 7
Badge +3

Oke… nu wordt het dus ingewikkelder. Aan de telefoon werd me gezegd aangezien ik met mijn abonnement recht heb op samenreiskorting in naar Winterns moest gaan om dit te regelen. Ik heb aldaar een ticket gekocht voor mijn reisgezelfschap voor 8,95. Nu begrijp ik dat dit helemaal niet kan aangezien ik mijn vervangende kaart nog niet heb???

Je hebt een meereisticket gekocht. Daarvan weet ik niet zeker of je die mag combineren met coupon. Ik denk het echter wel, want je hebt na verzilveren van coupon een normaal vervoersbewijs.

Reputatie 1

Oke… nu wordt het dus ingewikkelder. Aan de telefoon werd me gezegd aangezien ik met mijn abonnement recht heb op samenreiskorting in naar Winterns moest gaan om dit te regelen. Ik heb aldaar een ticket gekocht voor mijn reisgezelfschap voor 8,95. Nu begrijp ik dat dit helemaal niet kan aangezien ik mijn vervangende kaart nog niet heb???

Reputatie 7
Badge +3

Vervelend dat het allemaal zo traag verloopt en dat je zoveel moeite moet doen om een en ander voor elkaar te krijgen.

Samenreiskorting is voor jou zelf? Als je zelf met een couponcode reist mag je niemand met samenreiskorting meenemen. Je moet om iemand mee te kunnen nemen zelf inchecken met jouw abonnement. En zonder kaart kun je niet inchecken...

Reageer