beantwoord

Geldigheid Keuzedag

  • 10 October 2022
  • 39 reacties
  • 749 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Tot op heden nog geen reactie ontvangen/gezien van Erryt NS. Wel een mail van de NS om een beoordeling te geven over het kontakt met de klantenservice! Beoordeling door mij zeer negatief! Laatste vraag enquête luidde of ik gebeld mocht worden nav de enquête: ja was het antwoord. Tot op heden nog niet gebeld!

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag, 28 feb 2023.hetzelfde meegemaakt,  daardoor noodgedwongen m'n  eerstolgende Keuzedag (t/m 30 april) verstookt, en na 40 ruim een half uur als hete aardappel van de ene medewerker naar de andere geschoven te zijn ( ze bleven vol houden dat t/m niet 'tot en met' betekende) een couponcode toegestuurd gekregen, die echter niet 2mnd geldig is (als de keuzedag die ik moest verstoken) maar slechts 5 dagen.

En nog steeds foute info hierover overal op de NS site!

Bizar....

Dat is echt bizar, 5 dagen. Zou 2 maanden moeten zijn, want die van t/m 30 april had je de komende 2 maanden kunnen gebruiken.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi KHS,

Ik kan hier niet helemaal opmaken wat voor reactie je van Erryt verwacht. Heb je hem een privébericht gestuurd of gaat dit nog om de geldigheid van de couponcode? Ik zie namelijk wel wat er hier niet goed gaat. Door een technische fout waren de al uitgegeven Keuzedagen op de laatste dag van geldigheid niet meer op te halen en te gebruiken. Wanneer dit bij jou het geval is, mag je daarvoor contact opnemen met onze klantenservice. De vervangende couponcode is zeker niet maar 5 dagen geldig. Ik vrees dat dit een fout is geweest in de e-mail die naar jou gestuurd is. Voor bijvoorbeeld de kortingscodes voor Tijdelijk Reisrecht zit er wel een geldigheid van 5 dagen aan. Ik denk dat de desbetreffende mailer dit met elkaar verward heeft. Uiteraard excuses voor die verwarring. Mocht je voor de zekerheid nog de geldigheid van jouw couponcode willen laten nakijken, mag je mij daarvoor ook een privéberichtje sturen met de code. 

Badge +3

Door een technische fout waren de al uitgegeven Keuzedagen op de laatste dag van geldigheid niet meer op te halen en te gebruiken.

Is dit opgelost dan?

Door het ‘nieuwe principe’ van het beschikbaar maken van Keuzedagen staat er dus altijd maar eentje klaar. Dat is op zich prima want het voorkomt dat je onbedoeld meerdere Keuzedagen laadt.

Maar bij de tweemandelijkse Keuzedagen wordt/werd een volgende daags voor de geldigheidsdatum al beschikbaar gesteld, dus die kan je bijv. op een zaterdag ophalen bij de supermarkt om op zondag (of later) mee reizen.

Daarmee werd een (nog geldige) Keuzedag op de laatste dag ‘weggegooid’ (want de volgende staat alvast voor u klaar, te gebruiken vanaf ‘morgen’)… 😥

Dat je daar een couponcode voor kunt krijgen (ongeacht of die nu 5 dagen of langer te gebruiken is doet er niet toe).

Die code zou immers maar voor één dag moeten zijn, namelijk de uiterlijke geldigheidsdatum van de ‘verdwenen’ Keuzedag.

Bovendien is het geen ‘oplossing’ want het gaat om e-tickets met de nodige spitsbeperkingen.

Welkom op onze NS Community, Drammertje. Wel gek, want het is inderdaad tot en mét, niet tot. Op 8 oktober had je dus wel gebruik moeten kunnen maken van de Keuzedag. Het systeem lijkt dit niet goed te verwerken. Excuus voor dit ongemak! Fijn dat je nog wel een code hebt meegekregen.

Reputatie 6
Badge +2

Is dit opgelost dan?

Voor de al uitgegeven Keuzedagen is dat tot zover ik zien, niet opgelost. En blijft het bij de uitgifte voor een couponcode. Mocht je graag de reis willen afmaken in de spits, kan daar vast en zeker een oplossing voor gevonden worden met de klantenservice.

Dit klinkt als een programmeur die het niet helemaal begrepen heeft.

Badge +3

Is dit opgelost dan?

Voor de al uitgegeven Keuzedagen is dat tot zover ik zien, niet opgelost. En blijft het bij de uitgifte voor een couponcode. Mocht je graag de reis willen afmaken in de spits, kan daar vast en zeker een oplossing voor gevonden worden met de klantenservice.

Vraagje dan, wat levert zo’n couponcode je op? Dagkaart Daluren neem ik aan?

Reputatie 6
Badge +2

Vraagje dan, wat levert zo’n couponcode je op? Dagkaart Daluren neem ik aan?

Het staat gelijk aan een Keuzedag. Wanneer je de couponcode verzilvert, staat er ook Keuzedag op het ticket. Maar het heeft wel de nieuwe voorwaarden. Het is dus inderdaad wel gelijk aan een Dagkaart Daluren.

Badge +3

Vraagje dan, wat levert zo’n couponcode je op? Dagkaart Daluren neem ik aan?

Het staat gelijk aan een Keuzedag. Wanneer je de couponcode verzilvert, staat er ook Keuzedag op het ticket. Maar het heeft wel de nieuwe voorwaarden. Het is dus inderdaad wel gelijk aan een Dagkaart Daluren.

Oh ja, dat zei @MoDe al eerder. Maak er een Dagkaart Voordeeluren van (die bestaan nog, in ieder geval als chipkaartje).

Of nog beter, iets wat je op een ov-chipkaart kunt laden, dat kon jaren geleden al met dagkaartjes (en heb ik zelfs ooit een UvB voor gekregen omdat ik dat vergeten was, dacht dat ik het uitgeprint bij me had… en de poortjes in Eindhoven nog niet dicht mochten van de gemeente, dus 2018 of zo) 😂

Hoi Momo, dank je, ik had die eerdere melding niet gezien. Nota bene van 30 april 2022!!!

Attentie Laura: Moderator NS (wat dat ook mag zijn) waarom past de NS dit niet aan? En dat ik uiteindelijk een coupon kreeg is aan mijn drammerigheid te danken, niet omdat de NS medewerker behulpzaam was. Heel frustrerend! In plaats van excuses graag zorgen dat het in orde komt!

Reputatie 7
Badge +3

Doordat er onlangs geen producten meer te zien waren in mijn MijnNS over het hoofd gezien dat er een keuzedag bijna verliep. Ik had daarmee in 1e instantie een reis gepland  op de tot met dag. Toch maar niet gedaan, al had ik wel willen testen of ik als ik de dag daarvoor de keuzedag op mijn kaart gezet had, ik deze dan wel op de laatste dag kon gebruiken. Maar gezien het gedoe de vorige keer, toch dat dagje uit eerder gepland.

Wij verstrekken nooit couponcodes die 5 dagen geldig zijn. Deze is minimaal 2 maanden geldig en vaak nog langer dan dat.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hetzelfde gehad tijdje terug en ik was niet de enige. Waarschijnlijk verdwijnt deze omdat de volgende dan klaargezet wordt, maar een keuzedag tot/met zou tot/met de laatste dag op te halen moeten zijn. Ik heb er van geleerd en zal een volgende keer de dag ervoor hem op mijn kaart laden.

Fijn dat je uiteindelijk een code kreeg. Bij mij zouden ze hem terugzetten, wat dus niet meer kan. Ik raakte daardoor nog een keuzedag kwijt en heb voor die 2 ook codes gekregen. Let op, als je een code hebt gekregen voor daluren dan mag je tijdens de spits niet in de trein zitten.

Reageer