beantwoord

keuzedagen tot en met

  • 20 October 2023
  • 102 reacties
  • 1629 Bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Een jaar heeft bij mij nog steeds minimaal 365 dagen. Bij NS is dat blijkbaar dus niet het geval?

Dit jaar wel 😉

Vandaar ook mijn opmerking minimaal. Maar NS is wel goed in gekunstelde oplossingen, zie bijvoorbeeld ook het topic over de feestdagen en dan speciaal bevrijdingsdag.

De wijziging gaat bij iedereen in en ik ben blij dat ze nog steeds een jaar lang geldig blijven waar dat altijd maar 2 maanden was. De huidige Keuzedagen die nu nog actief zijn die kunnen gewoon tot de einddatum worden gebruikt. Als je na de verlenging gaat reizen dan zal de automaat automatisch de Keuzedag pakken met de kortste datum. 

Reputatie 7
Badge +3

In de mail met het nieuwe overzicht stond vorig jaar geldig van 1 april 2023 tot en met 31 maart 2024. 1 juni 2023 tot en met 30.mei 2024 etc. Maar ergens vorig jaar kreeg ik een mail dat de volgende keuzedag klaar stond die geldig was van 1 augustus 2023 tot 31 juli 2024 ipv tot en met 31 juli 2024 zoals op het overzicht staat.

Het probleem is opgelost. In het andere topic gaat het over de oude Keuzedagen die voor de verlenging zijn vrijgegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is opgelost. In het andere topic gaat het over de oude Keuzedagen die voor de verlenging zijn vrijgegeven.

Het probleem ging juist over de oude leuzedagen en dat is nog steeds niet opgelost. Ik heb nog oude keuzedagen en die zijn dus 1 dag korter geldig en geen jaar. Een tekstuele aanpassing waardoor de klant 1 dag minder heeft is geen oplossing!!!

De wijziging van 2 maanden naar een jaar was destijds vanwege Corona gedaan en het thuisblijf advies. Dat laatste is niet meer van toepassing, maar alsnog zullen de Keuzedagen vanaf het moment van ingaan een geldigheid hebben van een jaar. Je kan in de eerste week ze alle 7 gebruiken, maar je kan ook wachten tot de laatste week van het contractjaar. Als je de eerste 6 binnen 11 maanden gebruikt heb je inderdaad nog een maand voor de laatste, maar die keuze heb je helemaal zelf.

Badge +3

@Thom dat ziet er prima uit, zoals het hoort.

Jij mag dus kiezen bij de kaartautomaat (ik ken je screenshot), maar uit andere berichten begrijp ik dat er maar één Keuzedag beschikbaar is (waarna je ook de volgende zou kunnen laden, bijv. voor een paar dagen heen en terug naar het buitenland)?

Met het principe dat je een Keuzedag die geldig is vanaf de 21e al op de 20e kunt ophalen bij bijv. een supermarkt (info uit de e-mails) is ook niets mis, maar dan moet je niet de vorige laten vervallen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

@Thom dat ziet er prima uit, zoals het hoort.

Jij mag dus kiezen bij de kaartautomaat (ik ken je screenshot), maar uit andere berichten begrijp ik dat er maar één Keuzedag beschikbaar is (waarna je ook de volgende zou kunnen laden, bijv. voor een paar dagen heen en terug naar het buitenland)?

Met het principe dat je een Keuzedag die geldig is vanaf de 21e al op de 20e kunt ophalen bij bijv. een supermarkt (info uit de e-mails) is ook niets mis, maar dan moet je niet de vorige laten vervallen natuurlijk.

@Robert B Je kunt niet kiezen, de 1e die verloopt staat klaar. Je kunt een keuzedag pas ophalen op de dag dat de geldigheid begint.

@Thomje krijgt ze nog 2 maandelijks, helaas gaat dat bij verlenging veranderen, al staat dat niet zo op de website.

Reputatie 7
Badge +3

De wijziging van 2 maanden naar een jaar was destijds vanwege Corona gedaan en het thuisblijf advies. Dat laatste is niet meer van toepassing, maar alsnog zullen de Keuzedagen vanaf het moment van ingaan een geldigheid hebben van een jaar. Je kan in de eerste week ze alle 7 gebruiken, maar je kan ook wachten tot de laatste week van het contractjaar. Als je de eerste 6 binnen 11 maanden gebruikt heb je inderdaad nog een maand voor de laatste, maar die keuze heb je helemaal zelf.

Nou nee deze keuze heb ik niet zelf, die heeft NS voor mij gemaakt.

Overigens was het voor reactie op dit bericht inlog nr 4 in 1,5 uur tijd.

Achter de schermen zijn we er nog mee bezig. Er is helaas nog niets wat ik kan melden.

Kan iemand mij een print screen sturen van een service bericht waarin het verkeerd staat?

Ik heb wederom te horen gekregen dat het is opgelost. Met mijn adem ingehouden kijk ik uit naar jullie reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb wederom te horen gekregen dat het is opgelost. Met mijn adem ingehouden kijk ik uit naar jullie reactie.

Wat is opgelost? Dat nu overal ‘tot’ staat en een 2 maandelijkse keuzedag 364 dagen geldig is ipv 365?

Ik ga het niet uittesten.

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand mij een print screen sturen van een service bericht waarin het verkeerd staat?

Wat bedoel je met verkeerd staan?

Serviceberichten zijn bij mij sinds juli 2023 aangepast van tot en met naar tot. 1 dag minder dus.

 

Alles is opgelost. Visueel en functioneel.

Het heeft nog steeds onze aandacht en ik heb een reminder gestuurd om navraag te doen of ik nog iets kan melden.

Zou je mij daarvan een print screen willen sturen?

Reputatie 7
Badge +3

Zou je mij daarvan een print screen willen sturen?

Wordt later vandaag.

Reputatie 7
Badge +1

Alles is opgelost. Visueel en functioneel.

Is er ook iets van uitleg beschikbaar over waar de oplossing uit bestaat?

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen raken mensen keuzedagen kwijt.

Dit probleem heb ik al anderhalf jaar geleden gemeld….

Dat zou ik dan moeten navragen, maar is dat relevant?

Reputatie 7
Badge +3

Er is natuurlijk maar één oplossing: Keuzedagen zijn 365 dagen geldig en op de laatste dag nog op te halen. Ik ga er dus maar van uit dat dat nu zo is.

Er is natuurlijk maar één oplossing: Keuzedagen zijn 365 dagen geldig en op de laatste dag nog op te halen. Ik ga er dus maar van uit dat dat nu zo is.

Gelukkig hoef ik zelf niet meer te typen.. ;) 

Een schrikkeljaar is een kalenderjaar met 366 dagen in plaats van 365. Deze extra dag, een schrikkeldag, wordt ingevoerd omdat een kalenderjaar van 365 dagen ongeveer 6 uur korter duurt dan het tropisch jaar. Om te voorkomen dat de seizoenen, die vast aan het tropisch jaar verbonden zijn, te veel in een jaar verschuiven, wordt elke 4 jaar een correctie toegepast (met uitzondering van de eeuwjaren die geen veelvoud van 400 zijn). De schrikkeldag valt in de Gregoriaanse kalender op 29 februari en komt voor als het jaartal restloos deelbaar is door 4, maar niet door 100 – tenzij het jaartal restloos deelbaar door 400 is 1.

1: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schrikkeljaar

Reputatie 7
Badge +1

Alles is opgelost. Visueel en functioneel.

Is er ook iets van uitleg beschikbaar over waar de oplossing uit bestaat?

Dat vergemakkelijkt de beoordeling of de nieuwe wijziging ook echt een oplossing is. Het kan goed zijn dat gebruikers iets anders verwachten dan wat er nu gewijzigd is. Zonder meer informatie kunnen we weinig anders dan afwachten of er nog steeds klachten over komen.

Bedankt!

Reageer