beantwoord

Prijsverhoging Dal Voordeel abonnement

  • 15 November 2023
  • 52 reacties
  • 878 Bekeken

Afgelopen week een mail ontvangen van NS waarin werd aangekondigd dat mijn abonnement in prijs omhoog gaat van nu € 98,90 naar in 2024 € 205,20. Een prijsverhoging van meer dan 100%. 

Is dat normaal??? Het gaat om een Dal Voordeel abonnement met 7 keuzedagen op papier 2e klas.

 

Ik dacht dat ze ‘ouderen’ wilden motiveren om de auto te laten staan en het openbaar vervoer te nemen. Op deze manier gaat dat niet lukken, want als dit klopt zeg ik per direct mijn abonnement op!

 

Zijn er meer mensen die met zo'n exorbitant hoge prijsverhoging te maken hebben?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 November 2023, 12:41

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rmiddeldorp,

Helaas heeft NS weer eens verkeerde bedragen in de e-mail vermeld. Het juiste bedrag wordt € 67,20 voor het abonnement + € 27,50 voor de keuzedagen = € 94,70. Daar komt volgens mij nog een klein bedrag bij voor de papieren keuzedagen, maar dat bedrag kan ik zo snel niet vinden.*

Zie ook de tarievenlijst.

 

*) Ik vermoed dat het bedrag in de mail het dubbele van de echte prijs is. Dan zou de totale prijs dus € 102,60 zijn. Dat zou betekenen dat je voor de keuzedagen op papier nog € 7,90 extra betaalt. Kan iemand dat bevestigen?

Reputatie 1

Ik heb afgelopen week bericht gehad van NS dat mijn Dal Voordeelabonnement op saldo niet verhoogd wordt per 1-1-2024.

“Goed nieuws: de prijs van NS-abonnementen en treinkaartjes stijgen niet in 2024 en blijven dus gelijk aan de prijzen van dit jaar. Het kabinet heeft op verzoek van de Tweede Kamer een bedrag vrijgemaakt, wat ervoor zorgt dat we de voorgenomen tariefstijging kunnen uitstellen.“

De tarievenlijst in de link van @mrfreeze  verwijzen naar 2023, terwijl dit topic over 2024 gaat.

Reputatie 7
Badge +3

De tarievenlijst in de link van @mrfreeze  verwijzen naar 2023, terwijl dit topic over 2024 gaat.

Zoals je zelf al aangeeft blijven de prijzen gelijk in 2024. Het abonnement van Rmiddeldorp wordt dus waarschijnlijk nog ergens eind dit jaar verlengd.

@e.d. Ik kreeg eerst de mail met de extreme prijsverhoging en een dag later kreeg ik een mail met de mededeling dat de tarieven in 2024 niet stijgen. Lekker duidelijk dus… 
Jammer dat de @NS zelf zo verschrikkelijk lastig bereikbaar is om helderheid te verschaffen; ik sta al bijna een uur in de wacht voor de chat :-/ en over de telefonische helpdesk zal ik niet eens beginnen….

De tarievenlijst in de link van @mrfreeze  verwijzen naar 2023, terwijl dit topic over 2024 gaat.

Zoals je zelf al aangeeft blijven de prijzen gelijk in 2024. Het abonnement van Rmiddeldorp wordt dus waarschijnlijk nog ergens eind dit jaar verlengd.

Mijn abonnement wordt inderdaad op 22 december van dit jaar verlengd

Waardeloos systeem. Bij NS klanten service weten ze niets van mail, waarin staat dat er geen prijsverhoging plaatsvindt. Chatbox is nog erger, alleen maar wachten. Ik kreeg begin november mail dat mijn abonnement incl.keuzedagen per 13 december 2023 94,70 euro word. Mijn abonnement is 88,70. Het scheelt niet veel maar het klopt niet met de laatst ontvangen mail. Ik blijf bellen totdat ze het corrigeren 

Reputatie 7
Badge +3

In een eerder topic over een verkeerde prijs voor verleninging van een saldo abonnement gaf een modarator dit aan:

 

Reputatie 1

@e.d. Ik kreeg eerst de mail met de extreme prijsverhoging en een dag later kreeg ik een mail met de mededeling dat de tarieven in 2024 niet stijgen. Lekker duidelijk dus… 
Jammer dat de @NS zelf zo verschrikkelijk lastig bereikbaar is om helderheid te verschaffen; ik sta al bijna een uur in de wacht voor de chat :-/ en over de telefonische helpdesk zal ik niet eens beginnen….

Contact zien te krijgen met de klantenservice van NS is tegenwoordig inderdaad een ramp. Daar zouden ze weleens meer personeel op mogen zetten.

Reputatie 7
Badge +3

Waardeloos systeem. Bij NS klanten service weten ze niets van mail, waarin staat dat er geen prijsverhoging plaatsvindt. Chatbox is nog erger, alleen maar wachten. Ik kreeg begin november mail dat mijn abonnement incl.keuzedagen per 13 december 2023 94,70 euro word. Mijn abonnement is 88,70. Het scheelt niet veel maar het klopt niet met de laatst ontvangen mail. Ik blijf bellen totdat ze het corrigeren 

De prijs van €94,70 is gewoon de juiste prijs. Dat is het tarief vanaf 1 januari 2023 en geldt voor alle abonnementen die in 2023 verlengd worden. Er is geen prijsverhoging per 1 janauari 2024, wat dus betekent dat de prijs bij verlening volgend jaar december gelijk blijft.

Reputatie 7
Badge +3

In een eerder topic over een verkeerde prijs voor verleninging van een saldo abonnement gaf een modarator dit aan:

In dit geval is er natuurlijk een andere fout gemaakt. Want ook met de prijsverhoging die ingecalculeerd was zou dit abonnement geen € 205,20 gaan kosten 😏

 

Reputatie 7
Badge +1

En het bedrijf blijft maar doorprutsen. Is daar nu niemand die een keer aan kwaliteitscontrole doet voor een mail verstuurd wordt. Het antwoord is zoals we allen weten natuurlijk: Nee dat doet NS niet. Maar dat is natuurlijk behoorlijk shocking voor zo'n groot bedrijf. 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn abonnement wordt inderdaad op 22 december van dit jaar verlengd

Dan geldt vanaf dat moment de prijs van 2023. Volgend jaar zal er geen prijsverhoging plaatsvinden, dus het nieuwe bedrag zal t/m 21-12-2025 gelden.

Reputatie 7
Badge +3

En het bedrijf blijft maar doorprutsen. Is daar nu niemand die een keer aan kwaliteitscontrole doet voor een mail verstuurd wordt. Het antwoord is zoals we allen weten natuurlijk: Nee dat doet NS niet. Maar dat is natuurlijk behoorlijk shocking voor zo'n groot bedrijf. 

Ik kan er ook echt met m'n pet niet bij hoe vaak dit soort dingen voorkomt. NS maakt het zichzelf zo ongelooflijk moeilijk, want zo'n foutieve mail is natuurlijk niet naar een tiental klanten verstuurd, maar waarschijnlijk naar duizenden. Zou me niks verbazen als minimaal de helft daarvan duidelijkheid wil van de klanteNService. Niet gek dus dat zelfs met 800(!) klanteNService-medewerkers de bereikbaarheid nog steeds slecht is.

Reputatie 7
Badge +3

In een eerder topic over een verkeerde prijs voor verleninging van een saldo abonnement gaf een modarator dit aan:

In dit geval is er natuurlijk een andere fout gemaakt. Want ook met de prijsverhoging die ingecalculeerd was zou dit abonnement geen € 205,20 gaan kosten 😏

 

In dat andere topic stond in de mail dat iemand voor een 1e klas Weekend Vrij 1e klas (met 65+ korting) van €30,50 naar €49,89 ging. Die €49,89 klopt ook niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Nee, maar toen was de reden volgens Daniël dat dat kwam door de ingecaluleerde prijsverhoging van 2024. Al was dat - zoals je zelf in dat topic ook al opmerkte - vreemd, omdat de mails over een verlenging in 2023 gingen. In dit geval is de prijs zo exorbitant hoog dat ik denk dat ze de dubbele prijs hebben vermeld, zoals ook in het nog eerdere geval sprake van was.
Snappen we het zelf nog? 😁

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan me niet voorstellen dat die €49,89 de ingecaluleerde prijs was (en dat gaf ik ook aan in dat andere topic), dat zou een wel een erg grote verhoging zijn, qua verhoging het dubbele zijn dan in 2023 en daarbij niet logisch qua bedrag omdat het tot nu toe altijd afgerond op 5 of 10 cent was. Als NS er zo'n potje van maakt is het voor niemand nog te snappen. 

Reputatie 7
Badge +1

We kunnen allemaal gaan raden naar de reden van deze fouten. De enige die dat kan ophelderen is NS zelf. Maar ik heb niet de indruk dat ze dat willen toegeven, dus ja. Gaat weer op de inmiddels torenhoge stapel met NS blunders. 

Die 94,70 gaat beslist niet over het abonnementsbedrag voor 2023. Even teruggezocht in mijn bankrekening: dat was 87,70. In november kreeg ik nog een mail dat de prijs in 2024 ongewijzigd zou blijven, maar nu komen ze wel degelijk met informatie een nieuw tarief terwijl mijn abonnement in 2024 zal worden verlengd. Er klopt dus niets van het verhaal dat de mail over 2023 per ongeluk is herhaald, en aan de bewering dat het aanmaken van een verkeerd bericht is gemeld waag ik ook te twijfelen. Dat moet al een week geleden zijn geweest, maar ik kreeg het nieuwe bericht vandaag. Let op uw saeck.

Reputatie 7
Badge +3

Die €94,70 is wel degelijk het tarief van 2023. Per 1 januari 2023 kost Dal Voordeel op saldo €67,20 en Keuzedagen 2e klas €27,50, zie screenprint hieronder. Dat is samen die €94,70. Voor alle jaarbabonnementen die in de loop van 2023 verlengt worden geldt dat de prijs verhoogd wordt naar het tarief wat op 1 januari is ingegaan, maakt niet uit of die verlenging in januari was of in december.

De €87,70 die u noemt was het tarief per 1 januari 2022.

 

Dan keijgt een van ons onjuiste informatie. Zie bijlagen, met mailberichten van resp. 1 januari 15 november van dit jaar. Rara.

 

Badge +3

Dan keijgt een van ons onjuiste informatie. Zie bijlagen, met mailberichten van resp. 1 januari 15 november van dit jaar. Rara.

Die eerste mail klopt al niet, want daar staat € 61,20 waar dat € 67,20 moet zijn, tenzij de verlenging van het abonnement nog in 2022 was (maar dat was het niet want de verlengdatum is 2 januari aldus de tweede mail). Dan heb je dus geluk gehad en 7 euro bespaard.

Voor de tweede mail, het abonnement blijft (bij een verlenging of sowieso) in 2024 € 67,20 kosten, en de Keuzedagen € 27,50

Reputatie 7
Badge +3

Dan keijgt een van ons onjuiste informatie. Zie bijlagen, met mailberichten van resp. 1 januari 15 november van dit jaar. Rara.

 

Dit is vreemd, want bij verlenging in 2023 zou je €94,70 moeten betalen en niet €87,70. €87,70 is de prijs van verlenging in 2022. Welk bedrag is een in januari 2023 afgeschreven?

Dan keijgt een van ons onjuiste informatie. Zie bijlagen, met mailberichten van resp. 1 januari 15 november van dit jaar. Rara.

Die eerste mail klopt al niet, want daar staat € 61,20 waar dat € 67,20 moet zijn, tenzij de verlenging van het abonnement nog in 2022 was (maar dat was het niet want de verlengdatum is 2 januari aldus de tweede mail). Dan heb je dus geluk gehad en 72 euro bespaard.

Voor de tweede mail, het abonnement blijft (bij een verlenging) in 2024 € 67,20 kosten, en de Keuzedagen € 27,50

Dqt is nu juist waar het over gaat: 61,20 of 67,20. En bij mij is dus 61,20 + 26,50 afgeschreven, oftewel de 87,70 waar het hier over gaat. Geen idee waarom dit ‘geluk gehad’ zou zijn, want dit is de informatie van de leverancier en het jaar ervoor heb ik minder betaald, nl 86 euro, zie bijlage. (Hoe ik

72 euro zou hebben bespaard is me geheel duister.)

Dan keijgt een van ons onjuiste informatie. Zie bijlagen, met mailberichten van resp. 1 januari 15 november van dit jaar. Rara.

 

Dit is vreemd, want bij verlenging in 2023 zou je €94,70 moeten betalen en niet €87,70. €87,70 is de prijs van verlenging in 2022. Welk bedrag is een in januari 2023 afgeschreven?

Heel vreemd. Maar daar hebben we het dan ook over. En zie boven: toen is 87,70 afgeschreven. Ik ga ervan uit dat als ze je een mail sturen dat het tarief ongewijzigd blijft, het om dit tarief gaat.

Badge +3

Dqt is nu juist waar het over gaat: 61,20 of 67,20. En bij mij is dus 61,20 + 26,50 afgeschreven, oftewel de 87,70 waar het hier over gaat. Geen idee waarom dit ‘geluk gehad’ zou zijn, want dit is de informatie van de leverancier en het jaar ervoor heb ik minder betaald, nl 86 euro, zie bijlage. (Hoe ik

72 euro zou hebben bespaard is me geheel duister.)

Excuses, het is geen 72 euro (6 euro per maand) maar 6 euro per jaar, plus 1 euro voor de Keuzedagen.

Je screenshot met € 86,00 gaat over de verlenging per januari 2022. Per januari 2023 zou je € 94,70 betaald moeten hebben, geen € 87,70. Je hebt dus € 7,00 bespaard.

Per 2 januari 2024 betaal je (wegens geen verhoging) dus dezelfde € 94,70 die je in 2023 eigenlijk ook betaald zou moeten hebben.

Reageer