beantwoord

Inloggen wintercity lukt niet

  • 1 December 2022
  • 73 reacties
  • 2598 Bekeken

Vorige week een mail ontvangen om me aan te melden voor wintercity. Dat lukt niet. Hij geeft steeds aan dat ik een abonnement moet hebben. Ik heb een Flex basis abonnement en ik heb de mail ontvangen. Dan zou dat inloggen toch m,oeten lukken. Ik snap het niet.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 1 December 2022, 14:10

Bekijk origineel

73 reacties

Badge +3

Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….

Je hoeft niet in te loggen, alleen een e-mailadres invullen dat al bij NS bekend is.

Is het adres niet bekend, dan krijg je een aanbod voor een maandje gratis Dal Voordeel en mag je ook meedoen met het Wintercity geneuzel.

Reputatie 7
Badge +3

Al geantwoord, dat antwoord zal wel komen als de wintercity actie is afgelopen...

Zo te lezen (op Twitter) krijg jij gewoon geen e-mail. Overigens komen die niet in de spam, want gewoon van NS (en niet van Insided zoals de Community mails).

Ik zou eens kijken bij je mail-provider wat je weert aan ‘reclame’ (dus wat er gebeurt met ongewenste maar verder geldige mails).

Ik kreeg een keer terug dat er een Block zat bij NS op mijn mail adres. Dat zou toen opgeheven zijn, maar het probleem bestaat nog steeds…. Wij hebben eigen domein, zal daar weer eens laten kijken. Maar blijft vreemd dat ‘zakelijke’ mail van NS wel doorkomt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….

Maar met die mail hoef je verder niets te doen, er staat geen activeringslink in, het is alleen een mail om je welkom te heten. Er staat alleen maar weer dezelfde link in die Jurgen al gaf om naar de Wintercity actie te gaan. Ik zou het gewoon eens proberen die link aan te klikken en kijken wat er gebeurt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….

Je hoeft niet in te loggen, alleen een e-mailadres invullen dat al bij NS bekend is.

Is het adres niet bekend, dan krijg je een aanbod voor een maandje gratis Dal Voordeel en mag je ook meedoen met het Wintercity geneuzel.

Als ik mijn mailadres invul krijg ik de melding dat ik binnen 10 minuten een mail ontvang en op de link moet klikken…

De meldingen van de community krijg ik wel op hetzelfde mailadres.

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet eerst een mail krijgen na inloggen en die krijg ik niet….

Maar met die mail hoef je verder niets te doen, er staat geen activeringslink in, het is alleen een mail om je welkom te heten. Er staat alleen maar weer dezelfde link in die Jurgen al gaf om naar de Wintercity actie te gaan. Ik zou het gewoon eens proberen die link aan te klikken en kijken wat er gebeurt.

Dat heb ik nu al 6x gedaan en dan moet ik wachten op een mail. Er gebeurt niets…

 

Badge +3

Ik kreeg een keer terug dat er een Block zat bij NS op mijn mail adres. Dat zou toen opgeheven zijn, maar het probleem bestaat nog steeds…. Wij hebben eigen domein, zal daar weer eens laten kijken. Maar blijft vreemd dat ‘zakelijke’ mail van NS wel doorkomt.

Dat is dan waarschijnlijk de oorzaak. Ook wel eens gehad met een eigen domein maar dat was de dag erna opgelost, met excuses van in dat geval minnit.chat (onze servers snapten je domein niet).

Reputatie 7
Badge +3

Het cadeautje voor 2 december (heb Flex Basis en vooralsnog geen reisplannen):

Ik hoop trouwens niet dat het plaatje wat als achtergrond dient voor dit cadeautje een voorbode is voor de toekomst.  Erg kort treintje. 🤣

 

Badge +3

@MoDe check eens https://check.spamhaus.org voor je domein.

Reputatie 7
Badge +1

@Mode: is het antwoord niet veeleer dat dit een actie is gericht op privë-klantjes en niet voor zakelijke? Want die kunnen die gratis cf vast wel als ´expense´ bij hun baas declareren-of indien eigen baas zelf van de taxes aftrekken oid. Je noemde dat terloops en ergens staat me bij gelezen te hebben dat dit niet voor zakelijke kl. zou gelden.

Overigens had oompje google tot gisteravond hier (6 uur later as NL) nog geen enkel benul van de site wintercity.

Badge +3

Ik betwijfel het, maar zal wel… (de check op een bij NS bekend e-mailadres)

Reputatie 7
Badge +3

@Mode: is het antwoord niet veeleer dat dit een actie is gericht op privë-klantjes en niet voor zakelijke? Want die kunnen die gratis cf vast wel als ´expense´ bij hun baas declareren-of indien eigen baas zelf van de taxes aftrekken oid. Je noemde dat terloops en ergens staat me bij gelezen te hebben dat dit niet voor zakelijke kl. zou gelden.

Overigens had oompje google tot gisteravond hier (6 uur later as NL) nog geen enkel benul van de site wintercity.

Als je een beetje verder had gelezen had je kunnen lezen dat het wat MoDe betreft niet alleen om deze Wintercity actie gaat waar ze geen mail voor heeft ontvangen maar dat ze geen enkele aanbiedingsmail of servicemail of Spoor ontvangt ondanks de instelling, en dat al ruim 2 jaar. En had je ook kunnen lezen dat ze intussen een Flex abonnement en voorheen het oude Voordeelurenabonnement, dus zeker geen zakelijke klant. Misschien eerst eens beter lezen en nadenken voor je weer eens een totaal verkeerde reactie plaatst, want daar heeft niemand wat aan. 

Badge +3

Ik vermoed dat de mails naar het eigen domein in de weg zitten, voor @MoDe 😴

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een keer terug dat er een Block zat bij NS op mijn mail adres. Dat zou toen opgeheven zijn, maar het probleem bestaat nog steeds…. Wij hebben eigen domein, zal daar weer eens laten kijken. Maar blijft vreemd dat ‘zakelijke’ mail van NS wel doorkomt.

Maar had je dat eigen domein voor 2020 ook al toen je nog wel mails ontving?

Reputatie 7
Badge +3

@Mode: is het antwoord niet veeleer dat dit een actie is gericht op privë-klantjes en niet voor zakelijke? Want die kunnen die gratis cf vast wel als ´expense´ bij hun baas declareren-of indien eigen baas zelf van de taxes aftrekken oid. Je noemde dat terloops en ergens staat me bij gelezen te hebben dat dit niet voor zakelijke kl. zou gelden.

Overigens had oompje google tot gisteravond hier (6 uur later as NL) nog geen enkel benul van de site wintercity.

 Ik heb geen baas die mijn reiskosten betaald, heb altijd zelf mijn reizen voor woon-werk verkeer moeten betalen.

Ik heb dal voordeel op saldo met keuzedagen. Ik heb geen flex. Er staat nergens dat het alleen voor flex klanten is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een keer terug dat er een Block zat bij NS op mijn mail adres. Dat zou toen opgeheven zijn, maar het probleem bestaat nog steeds…. Wij hebben eigen domein, zal daar weer eens laten kijken. Maar blijft vreemd dat ‘zakelijke’ mail van NS wel doorkomt.

Maar had je dat eigen domein voor 2020 ook al toen je nog wel mails ontving?

Klopt, dat domein hebben we al meer dan 15 jaar en daar is niets in veranderd. Overigens kreeg ik tot half 2020 wel nieuwsbrieven e.d. met tips voor stedentrips, aanbiedingen spoordeelwinkel, maar al lang daarvoor kreeg ik ook geen aanbiedingen van NS extra. 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe check eens https://check.spamhaus.org voor je domein.

Gedaan: geen problemen

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, dat domein hebben we al meer dan 15 jaar en daar is niets in veranderd. Overigens kreeg ik tot half 2020 wel nieuwsbrieven e.d. met tips voor stedentrips, aanbiedingen spoordeelwinkel, maar al lang daarvoor kreeg ik ook geen aanbiedingen van NS extra. 

Dan zou het vreemd zijn als het aan je eigen domein ligt, of daar moet dat iets veranderd zijn. Wat betreft aanbiedingen van NS Extra, die waren en zijn er al lange tijd niet, al ruim voor half 2020, dus daar heb je geen mails van gemist.

Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven, NS doet het met cadeautjes nu blijkbaar anders, zie deze Wintercity actie, zeker weer een nieuw blik jonge marketing mutjes die wat leuk en nieuws bedacht hebben en wat misschien ook weer het nodige geld gekost heeft. En waarom zou je zoiets van een paar jaar oud nog in leven houden, je wilt iets nieuws, iets fris, iets sprankelijks. Iets met “oude wijn in nieuwe zakken” of “opnieuw het wiel uitvinden”.

Reputatie 7
Badge +1

Maar ik ben nou toch wel erg benieuwd naar wat er gebeurt als @MoDe het emailadres in Mijn-NS wijzigt. 

In het ergste geval zal het nog steeds niet werken. Dat doet het nu toch ook al niet.

Niet geschoten is altijd mis 😉

Reputatie 7
Badge +3

Maar ik ben nou toch wel erg benieuwd naar wat er gebeurt als @MoDe het emailadres in Mijn-NS wijzigt. 

In het ergste geval zal het nog steeds niet werken. Dat doet het nu toch ook al niet.

Niet geschoten is altijd mis 😉

Emailadres gewijzigd. Kreeg daar netjes een mail op oude en op nieuwe emailadres over. Al mijn instellingen bekeken, alles staat op groen. Met nieuwe email-adres link van @JurgenH gebruikt. Zou binnen 10 minuten mail krijgen met activeringslink. Ik wacht inmiddels een uur. Mijn nieuwe emailadres is van ziggo en niet van eigen domein.

Reputatie 7
Badge +1

Emailadres gewijzigd. Kreeg daar netjes een mail op oude en op nieuwe emailadres over. Al mijn instellingen bekeken, alles staat op groen. Met nieuwe email-adres link van @JurgenH gebruikt. Zou binnen 10 minuten mail krijgen met activeringslink. Ik wacht inmiddels een uur. Mijn nieuwe emailadres is van ziggo en niet van eigen domein.

Dan is er duidelijk echt iets mis aan de kant van NS. Vooral omdat je wel gewoon de mail krijgt van het wijzigen…

Maar kun je nu nog niet inloggen op https://nswintercity.nl/? Ook niet zonder die bevestigingsmail?

Reputatie 7
Badge +3

Emailadres gewijzigd. Kreeg daar netjes een mail op oude en op nieuwe emailadres over. Al mijn instellingen bekeken, alles staat op groen. Met nieuwe email-adres link van @JurgenH gebruikt. Zou binnen 10 minuten mail krijgen met activeringslink. Ik wacht inmiddels een uur. Mijn nieuwe emailadres is van ziggo en niet van eigen domein.

Dan is er duidelijk echt iets mis aan de kant van NS. Vooral omdat je wel gewoon de mail krijgt van het wijzigen…

Maar kun je nu nog niet inloggen op https://nswintercity.nl/? Ook niet zonder die bevestigingsmail?

Neen, ik krijg een bericht dat ik moet wachten op bevestigingsmail. In die mail zou ik op een link moeten klikken om mee te kunnen doen.

Als ik code verzilver op de ns website en ik laat ticket naar een van beide mailadressen sturen dan komt die ook aan.

Update: na 4 verschillende mailadressen van 3 providers aangepast te hebben in mijnNS en meerdere keren ingelogd geen enkele bevestiging van wintercity gekregen.

Reputatie 6

Het cadeautje voor 2 december (heb Flex Basis en vooralsnog geen reisplannen):

  • De kortingscode is te verzilveren en te gebruiken tot en met 15 januari 2023.
  • Verzilveren van de kortingscode kan op ns.nl/producten/s/241122002.
  • Op deze bestelpagina zie je onderaan een prijs van € 10 staan. Vul eerst je reisdatum, voorletters en achternaam in en klik op de gele knop 'In winkelwagen'. Op het volgende scherm voert je je unieke couponcode in, en daarna verandert de prijs naar € 1,00.

Dus wie codes heeft en ze niet zal gebruiken.. geef ze maar weg. https://www.ns.nl/producten/s/241122002 en voor de eerstkomende, de code is 

XP4HB84F8455S

Vreemd dat een 1e klas upgrade voor €10 blijkbaar een regulier product is… 🙄 Scheelt je wel een Flex correctie van €20 bij controle. Uiteraard wel onder de e-tickets voorwaarden dus niet in de spits en zo.

In de voorwaarden van de Wintercity actie zag ik geen spitsbeperking. Of ik heb slecht gelezen ☺️

Badge +3

Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven

Ik ontving 29 november een mail dat mijn communicatievoorkeuren kennelijk overgezet zijn. Daarin staat:
 


Volgens mij ligt daarmee de tijd van cadeautjes bij NS Extra definitief achter ons.

Reputatie 7
Badge +3

Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven

Ik ontving 29 november een mail dat mijn communicatievoorkeuren kennelijk overgezet zijn. Daarin staat:
 


Volgens mij ligt daarmee de tijd van cadeautjes bij NS Extra definitief achter ons.

Ook die mail niet gehad. Wel 2x dat mijn abonnementskosten worden afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +3

Aanbiedingen van NS Extra kunnen we wel afschrijven

Ik ontving 29 november een mail dat mijn communicatievoorkeuren kennelijk overgezet zijn. Daarin staat:
 


Volgens mij ligt daarmee de tijd van cadeautjes bij NS Extra definitief achter ons.

Die mail had ik ook maar had niet zo veel verder gelezen, wel even inglogd om te zie hoe het er uitzag. Wat me nu opvalt in MinNS bij Mjn Producten is dat er geen linkje meer is om naar NS Extra te gaan of om je daarvoor aan te melden. NS Extra lijkt me hiermee nu defintief ten grave gedragen. 

Wat betreft dat “Persoonlijke berichten” vraag ik me af of daar ook de “berichten met informatie over drukte, werkzaamheden en wijzigingen in de dienstregeling wanneer dat relevant is voor jouw traject” zoals aangekondigd in februari 2019 maar onder vallen. Dat werkte al niet met NS Extra, dus waarom zou het wel werken met deze “Persoonlijke berichten”?

Reageer