Ik heb op 30-11-2022 een mail ontvangen met daarin een aanbieding voor een meereisretour à €9,95.
In de voorwaarden staat:
Het Meereisretour is tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop en te gebruiken.
Wat is dan de laatste dag dat ik het meereisretour kan kopen (28-01-2023 of 29-01-2023)?
Bij het aanschaffen van het meereisretour kan ik gewoon een datum na 29-01-2023 opgeven waarop gereisd kan worden. Dat zou inhouden dat ik het meereisretour kan gebruiken na de 60 dagen die wordt vermeld bij de voorwaarden. Hoe zit dat?
Bladzijde 2 / 2
Beste antwoord klopt niet, TS heeft ticket met datum na 29-01 kunnen aanschaffen en er staat nergens in dit topic hoe een conducteur kan zien dat deze niet aangeschaft mocht worden voor die datum.
Momo zei: Maar hoe kan bij kaartcontrole gecontroleerd worden wanneer iemand de mail voor deze Meereisretour heeft ontvangen?
Dat kan natuurlijk helemaal niet. Het is zoals Tamzin al zei weer een hoop geklungel. Volgens mij kan de afdeling Marketing beter tijdelijk gedetacheerd worden naar de afdeling GTBV. Ik lees hier op het forum dat de achterstanden daar gigantisch zijn.
Sla je 2 vliegen in één klap. En je bent af van die klungelige acties en de berg GTBV neemt misschien iets behapbare vormen aan.
Ik blijf het apart vinden dat je wel een latere datum kan kiezen maar dat je daar dan niet mee mag reizen. Bij een eerdere actie voor Meereisretour in oktober stond er in de voorwaarden dat die te koop was voor reizen tot en met 31 oktober, een latere datum kiezen was ook niet mogelijk. Die kostte toen €8,95.
Bij de actie van november en waarschijnlijk ook later staat er in de voorwaarden dat die tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop en te gebruiken is. NS heeft blijkbaar geen zin om voor iedere maand dat zij weer een groep reizigers de actiemail toesturen een nieuwe actie en bestelpagina te maken en gebruikt dan dezelfde pagina. Gevolg is wel nu een datum later dan 60 dagen na ontvangst van de mail kan worden gekozen. Ik kan nu op de bestelpagina een datum t/m 29 maart kiezen (en ik heb niet eens de mail erover ontvangen). Maar hoe kan bij kaartcontrole gecontroleerd worden wanneer iemand de mail voor deze Meereisretour heeft ontvangen?
De uiterste reisdatum die ik kon kiezen, was 31-03-2023.
Als een meereisretour of ander ticket niet na een bepaalde datum te gebruiken is, moet het ook niet mogelijk zijn om een datum later dan die datum te kiezen. Mijn ervaring met dit soort aanbiedingen is dat er duidelijk een uiterste datum staat in de aanbiedingsmail en bij bestellen is het niet mogelijk om een latere datum te kiezen. Als dat nu wel mogelijk is, is het ook niet zo gek als reizigers hier gebruik van maken.
Aanschaf gelukt.
Goede reis! Was er nog een uiterste reisdatum te kiezen?
Als Aurora aangeeft dit te hebben uitgezocht dan mag je ervan uitgaan dat haar antwoord klopt. Hoe dat te handhaven valt lijkt me niet relevant.
Zou het knap vinden áls er al iets te handhaven valt Hoe is dan inderdaad niet relevant.
Als Aurora aangeeft dit te hebben uitgezocht dan mag je ervan uitgaan dat haar antwoord klopt. Hoe dat te handhaven valt lijkt me niet relevant.
Precies, een ticket is natuurlijk geldig voor de datum die erop staat.
Hoe kan een HC weten op welke dag je die e-mail ontvangen hebt, en of je wel binnen 60 dagen na die datum aan het reizen bent?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.