beantwoord

Meereisretour geldigheid

  • 27 January 2023
  • 34 reacties
  • 768 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Momo zei: Maar hoe kan bij kaartcontrole gecontroleerd worden wanneer iemand de mail voor deze Meereisretour heeft ontvangen?

 

Dat kan natuurlijk helemaal niet. Het is zoals Tamzin al zei weer een hoop geklungel. Volgens mij kan de afdeling Marketing beter tijdelijk gedetacheerd worden naar de afdeling GTBV. Ik lees hier op het forum dat de achterstanden daar gigantisch zijn.   

 

Sla je 2 vliegen in één klap. En je bent af van die klungelige acties en de berg GTBV neemt misschien iets behapbare vormen aan.

Ik zal doorgeven dat jullie het anders zien, maar het antwoord klopt wel en zal ook blijven staan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zal doorgeven dat jullie het anders zien, maar het antwoord klopt wel en zal ook blijven staan.

Het is niet alleen dat wij het anders zien, het gaat al “mis” bij het eerste gedeelte van die 60 dagen voorwaarde “Het Meereisretour is tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop”, het is gewoon nog te koop na die 60 dagen. En als die dan nog te koop is, zullen mensen het ook bestellen. Nu zouden mensen moeten gaan onthouden / kijken wanneer de mail is ontvangen en dan bepalen wanneer het 60 dagen erna is. Sommige mensen gooien misschien de mail weg of zijn hem kwijt, maar bookmarken misschien dan wel de bestelpagina. Of mensen lezen over die voorwaarde heen en gaan uit van de mogelijkheden qua datum die ze te zien krijgen op de bestelpagina. 

Als NS niet wil dat er na die 60 dagen nog Meereisretours besteld worden zal men net als voorheen voor iedere (maandelijkse?) mailing een aparte (bestel)pagina moeten maken waarbij de laatste te kiezen datum 60 dagen na versturen van de mail is. Op die manier is de Meereisretour echt maar tot 60 dagen na ontvangst van de mail te koop en te gebruiken. 

Alsnog zijn de voorwaarden vrij duidelijk en wordt het antwoord hier gegeven. Wij hebben jullie signalen doorgegeven, maar ik durf niet te zeggen of de voorwaarden of de ticket zelf zal worden aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

Voorwaarden moeten niet “vrij duidelijk” zijn maar waterdicht. NS blinkt bepaald niet uit in het duidelijk formuleren van voorwaarden. Vandaar dat er nogal korzelig gereageerd wordt.

Mijn collega kan het niet beter formuleren dan hoe het daadwerkelijk zit. Nogmaals het signaal is doorgegeven.

Badge +3

Voorwaarden moeten niet “vrij duidelijk” zijn maar waterdicht. NS blinkt bepaald niet uit in het duidelijk formuleren van voorwaarden. Vandaar dat er nogal korzelig gereageerd wordt.

De voorwaarde om een e-ticket te kunnen gebruiken is (vooralsnog) een geldige betaling plus naam en reisdatum op het ticket.

Hoe je het verkregen hebt doet er niet toe. Aan (geldige) e-tickets kan toch immers niets gewijzigd worden als je ze eenmaal hebt? 🙄

[quote=Erryt_NS] Alsnog zijn de voorwaarden vrij duidelijk en wordt het antwoord hier gegeven. Wij hebben jullie signalen doorgegeven, maar ik durf niet te zeggen of de voorwaarden of de ticket zelf zal worden aangepast. [/quote]

Niet dus, want dan zal je de ontvanger/reiziger moeten benaderen en de besteller geld terug geven. 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Beste antwoord klopt niet, TS heeft ticket met datum na 29-01 kunnen aanschaffen en er staat nergens in dit topic hoe een conducteur kan zien dat deze niet aangeschaft mocht worden voor die datum.

Badge +3

Als Aurora aangeeft dit te hebben uitgezocht dan mag je ervan uitgaan dat haar antwoord klopt. Hoe dat te handhaven valt lijkt me niet relevant.

De enige manier om te handhaven is door het ticket ongeldig te verklaren, het geld terug te betalen én de ontvanger per direct via e-mail in te lichten dat het ticket niet meer gebruikt kan worden.

Dat gaat dus nooit gebeuren, want de NS weigert sowieso om e-tickets ongeldig te maken en de ontvanger hoeft niet eens NS klant te zijn, dus die benaderen ‘mag’ niet wegens AVG.

Voor zover ik weet is er ook geen unieke link/code die te herleiden is naar een abonnementhouder. Het was gewoon te bestellen via https://www.ns.nl/producten/s/241122001 (of 002) maar die pagina’s zijn nu verwijderd.

Edit: die link met 001 op het eind ging om het meereisretour van € 8,95 (te bestellen voor reizen t/m 15 januari 2023).

Maar nogmaals veel plezier ermee.

Reageer