Skip to main content
beantwoord

Meereisretour ook voor reizen in Eerste klas?

  • 18 April 2023
  • 87 reacties
  • 2718 Bekeken

Leuke actie een meereisretour voor 8,95 van NS in mijn mailbox.

Is dit ook geldig voor reizen in de Eerste klas?

Dat kan ik niet vinden.

 

 

 

87 reacties

Reputatie 1

Men geeft aan dat er moet worden bijbetaald Voor eerste klas. Als ik dan vraag hoe ik moet bijbetalen, dan blijven zij mij het antwoord verschuldigd….

Reputatie 7
Badge +3

Men geeft aan dat er moet worden bijbetaald Voor eerste klas. Als ik dan vraag hoe ik moet bijbetalen, dan blijven zij mij het antwoord verschuldigd….

Op https://www.ns.nl/kaartjes/bestellen/toeslag-2-1 is een 1e klas upgrade te koop, maar dat is voor de hele dag en kost €25. Via een actiecode van de Weg=Weg weken krjg je korting en kost het nog maar €2,50. 

Bij eerdere acties was er ook een pagina waar een upgrade zonder kortingscode €10 kostte, voor de daluren, maar die kan ik niet meer vinden. 

 

 

Reputatie 1

 

Deze voorwaardes stonden trouwens nog op het geprinte E ticket. Lijkt mij zo ook wel duidelijk genoeg bij eventuele controles.

Badge +3

Ik ga het morgen wel ervaren. Zo lang het E ticket en de webcare aangeeft dat dit geen probleem zou moeten zijn, ga ik er vanuit dat het geen problemen oplevert.

Daar kan je zonder probleem vanuit gaan, toch @Loes en @Sander-VH 

ben toch wel benieuwd wat een conducteur ziet als hij de QR code scant van het retour.

Niets bijzonders over verplicht 2e klas samen/meereizen, dus goede reis verder!

Een meereisretour is een reisproduct/vervoerbewijs en conducteurs ‘kennen de voorwaarden wel’

Wat je daarvoor betaald hebt (actieprijs!) doet er niet toe, het ticket is dus identiek.aan elk ander meereisretour (dus geldig in dezelfde klas als de abonnementhouder met wie je meereist)

Een lagere prijs betalen wegens een (kortings)code verandert -vind ik zomaar- helemaal niets aan de productvoorwaarden, toch?

Oh, jee paniek! De abonnementhouder waar ik mee wil reizen heeft een 1e klas abonnement, dus wat nu ❓

Een conducteur zal zich daar niet super druk over gaan maken denk ik.

Reputatie 1

Zojuist controle gehad. 2x meereisretour I.c.m. weekend vrij 1e klas. Geen enkel probleem. 

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist controle gehad. 2x meereisretour I.c.m. weekend vrij 1e klas. Geen enkel probleem. 

Je kunt nog steeds meerdere mensen met een meereisretour meenemen? En ook als abonnementhouder meerdere meereisretours bestellen?

Reputatie 7
Badge +3

NS-acties en duidelijke, slechts op één manier op te vatten, bij al het personeel bekende, voorwaarden … Zou het ooit gaan gebeuren?

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist controle gehad. 2x meereisretour I.c.m. weekend vrij 1e klas. Geen enkel probleem. 

Je kunt nog steeds meerdere mensen met een meereisretour meenemen? En ook als abonnementhouder meerdere meereisretours bestellen?

Bij de huidige Weg=Weg weken actie krijg je als abonnementhouder een actiecode en daarmee kun je per abonnementhouder 1 Meereisretour mee bestellen. Er staat niet bij dat je alleen met een abonnementhouder kan meereizen, je moet meereizen met iemand met een geldig vervoerbewijs. Er staat ook niet bij hoeveel personen er mee kunnen reizen per reiziger, wat er bij vorige acties meen ik wel bij stond. Een actiecode kun je al opvragen met een Flex Basis abonnenment. Als er dan 2 (of meer) abonnementhouders een Weg=Weg Meereisretour bestellen, kunnen ze meereizen met iedereen die een geldig vervoerbewijs heeft, of dat nu een abonnement is of niet. 

Daarnaast zijn er ook nog Meereisretours die krijgt als verjaardagscadeau. Bij de Meereisretour die ik afgelopen februari voor mijn verjaardag kreeg stond wel dat degene met wie meegereisd wordt een geldig NS-abonnement moest hebben. Geen idee of er nu ook nog andere Meereisretours zijn die besteld kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Mijn ‘beste antwoord’ van vorig jaar is verwijderd, omdat deze dit jaar niet meer zou kloppen. Op zich geen probleem. Maar nu blijkt dat ook dit jaar het meereisretour gewoon in de 1e klas geldig is, lijkt het me wel zo netjes om het huidige beste antwoord ook te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +3

Wil niet zeuren, maar het nu gekozen beste antwoord klopt ook niet. Ook zonder 2-1 upgrade kun je met het Meereisretour in de 1e klas meereizen met iemand met een 1e klas vervoerbewijs.

Reputatie 7
Badge +3

Jouw eerder gemarkeerde beste antwoord was gewoon het juist antwoord op de vraag die gesteld was in de OP vorig jaar, dat is niet opeens achteraf onjuist. En dat antwoord had gewoon moeten blijven staan, eventueel had een moderator een aanvulling kunnen maken dat dat antwoord eerder juist was maar dat het niet geldt voor de nieuwe Weg=Weg actie.. En die aanvulling had vervolgens weer weggehaald kunnen worden nu de Meereisretour wel geldig is in de 1e klas (wanneer je meereist met iemand die zelf 1e klas reist). Eigenlijk had de hele discussie over de huidige Weg=Weg actie afgesplitst moeten worden van het oorspronkelijke topic. 

Ter info: de link op de actiepagina werkt weer en verwijst naar deze actievoorwaarden (een update t.o.v. de versie die hier besproken wordt), waar dus geen beperking voor 2e klas op zit. Dit betekent dus dat het toegestaan is om mee te reizen in de 1e klas met een reiziger die een geldig vervoersbewijs voor de 1e klas bezit.

De verkorte versie en de uitgebreide versie van de productvoorwaarden Meereisretour daluren sluiten hierdoor ook weer bij elkaar aan.

Zou iemand nog het beste antwoord kunnen bijwerken, aangezien deze nu onjuiste info geeft?

Reageer