Skip to main content
beantwoord

Meereisretour ook voor reizen in Eerste klas?

  • 18 April 2023
  • 87 reacties
  • 2733 Bekeken

Leuke actie een meereisretour voor 8,95 van NS in mijn mailbox.

Is dit ook geldig voor reizen in de Eerste klas?

Dat kan ik niet vinden.

 

 

 

.....Echter zal deze mail niet naar iedereen uitgaan, zoals wel eens vaker het geval is wordt dit ook met enige willekeur verstuurd......

En dat is volgens @Henkpeetersen dus discriminatie. Een bedrijf mag toch gewoon zelf bepalen, zoals DaniëlNS aangeeft, aan wie het een aanbieding verstuurd ? Daar zal dan wel een goede reden voor zijn......


Ik zou niet weten waarom je een mail over een actie niet naar alle klanten zou sturen als je voor die actie ook uitgebreid op TV en radio reclame maakt. 't is dus niet zo dat er iets van exclusiviteit voor een bepaalde groep klanten is ofzo.


Ondertussen is dit nog steeds de header van dit draadje:

Leuke actie een meereisretour voor 8,95 van NS in mijn mailbox.

Is dit ook geldig voor reizen in de Eerste klas?

Dat kan ik niet vinden.

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Butterfly3nl,

Ja. Mits uw medereiziger ook een geldig 1e klas vervoerbewijs heeft natuurlijk.

 

Onze onovertroffen mrfreeze had natuurlijk gelijk 1 jaar geleden. Maar door de onnavolgbare hersenkronkels van NS marketing nu niet meer.

Leg dat maar uit als conducteur zijnde...


@Ferdinand Delasoie De meereisretour van de wegiswegweken is alleen geldig in de 2e klas.


@Ferdinand Delasoie De meereisretour van de wegiswegweken is alleen geldig in de 2e klas.

@Erryt NS kan je het antwoord aanpassen want het is inderdaad verkeerd gemarkeerd in dit topic


Het was inderdaad wat verwarrend zo. Ik heb het aangepast!


Het antwoord wat eerder gemarkeerd was, was het juiste antwoord op de vraag die vorig jaar gesteld was. Nu is er een andere actie met andere voorwaarden, maar het eerder gegeven antwoord is nog steeds het juiste antwoord op de vorig jaar gestelde vraag. Je zou dan ook aan dat eerdere antwoord kunnen toevoegen dat het intussen veranderd is of de reacties die van toepassing zijn op de huidige actie kunnen afsplitsen tot een nieuw topic (of samenvoegen met het andere topic over de Meereisretour van de Weg=Weg weken) en dit topic kunnen afsluiten voor reacties (of naar het archief gooien). 


Helaas is er nog geen update over de voorwaarden en eerste klas reizen. Had gehoopt die inmiddels te hebben. 


Helaas is er nog geen update over de voorwaarden en eerste klas reizen. Had gehoopt die inmiddels te hebben. 

Dit zijn de voorwaarden bij de meereisretour van de weg=wegweken


Helaas is er nog geen update over de voorwaarden en eerste klas reizen. Had gehoopt die inmiddels te hebben. 

Dit zijn de voorwaarden bij de meereisretour van de weg=wegweken

Ja dat weet ik en als je doorklikt kom je op een voorwaarde document uit met enkel 2e klasse. Dus het is tegenstrijdig,zoals we aan t begin toen de discussie over dit jaar startte al wisten. Dus we weten nog steeds net zo veel, namelijk niet of het nu wel of niet mag eerste klas. 

 


Er zou dan ergens moeten staan dat als je meereist met een abonnementhouder die 1e klas mag reizen, die persoon 2e klas zal moeten reizen (omdat de voorwaarden van het meereisticket dat zeggen). Abonnementhouder boos… wat nou? 😣

Of dat je niet hoeft te proberen om mee te reizen met een 1e klas abonnementhouder (want dat mag niet). Jij boos… waarom niet? 🙄

Bij controle (jij als medereiziger in de 2e klas) zeggen “de persoon met wie ik meereis zit ergens anders (in de 1e klas, maar daar mag ik niet komen)” werkt natuurlijk ook niet.


Intussen zie ik bij de Weg=Weg actie ook een 1e klas upgrade voor €2,50 staan. Ik heb zitten zoeken in de voorwaarden maar ik zie nergens staan dat deze 1e klas upgrade niet te combineren is met andere acties, en dat zie ik ook niet staan bij de Meereisretour. Dan zou je dus voor €9,95 + €2,50 met je Meereisretour dus gewoon 1e klas kunnen meereizen met een abonnementhouder die 1e klas reist. 


Helaas is er nog geen update over de voorwaarden en eerste klas reizen. Had gehoopt die inmiddels te hebben. 

Dit zijn de voorwaarden bij de meereisretour van de weg=wegweken

Ja dat weet ik en als je doorklikt kom je op een voorwaarde document uit met enkel 2e klasse. Dus het is tegenstrijdig,zoals we aan t begin toen de discussie over dit jaar startte al wisten. Dus we weten nog steeds net zo veel, namelijk niet of het nu wel of niet mag eerste klas. 

 

Er staat toch geldig in de 2e klas….

 

 

 

 


Here we go again. Ieder jaar hetzelfde oeverloze geneuzel over de voorwaarden van de zomeraanbiedingen van NS.

Kan het volgend jaar bij uitzondering eindelijk een keertje allemaal wat simpeler?


Ik zal het even navragen, maar acties zijn nooit te combineren.


Voorheen stond er inderdaad altijd bij dat acties niet gecombineerd mochten worden, maar ik heb dat nu nergens kunnen ontdekken. 

In de voorwaarden van de Weg=Weg weken:

1. Toeslag 2-1 Dag is een upgrade van 2e klas naar 1e klas voor de trein en alleen geldig i.c.m. met een vervoerbewijs voor 2e klas. De volledige Productvoorwaarden van Toeslag 2-1 Dag vind je hier.

 

In de volledige Productvoorwaarden van Toeslag 2-1 Dag:

2

b. in combinatie met een 2e klas vervoerbewijs dat geldig is voor de reis je maakt. Dit 2e klas vervoerbewijs kan een ander E-ticket zijn, een los treinkaartje gekocht bij een kaartautomaat of balie, of een geldige check-in met de OV-chipkaart, betaalpas of OV-pas. Je reist dus zowel met het Toeslag 2-1 Dag E-ticket als met je 2e klas vervoerbewijs.

 


Ook ik heb er een besteld voor komend weekend. 
de Web care geeft aan dat de persoon met het meereistour  in dezelfde klasse mag meereizen als ik zelf (1e klas) een andere medewerker geeft weer aan dat er bijbetaald moet worden. Echter is dit vrijwel onmogelijk omdat het meereistour na invoeren van de actiecode €9,95 wordt.

 

bij het inladen van het e ticket in de app staat in de kleine lettertjes vermeld dat de persoon mee reist in de zelfde klas als de abonnementhouder. Dus zou je denken dat als deze gescand wordt in combinatie met mijn eerste klas abonnement het personeel niet moeilijk zal doen.
 

Kortom  Iedereen geeft tegenstrijdige antwoorden.


Het lijkt dus te gaan om een ‘regulier’ meereisretour dat tegen een gereduceerde prijs aangeboden wordt na het invullen van een code?

Dan vind ik het vreemd als de productvoorwaarden ineens niet meer gelden (dus ‘vervangen worden’ door actievoorwaarden), maar het zou zomaar kunnen… 🤔

Hoe dan ook, als op het ticket dat je uitprint of in de app laadt staat dat je meereist in dezelfde klas als de abonnementhouder dan lijkt me dat gewoon leidend. In dat geval is alleen aan de prijs te zien dat het om een actieticket gaat, en daar zal treinpersoneel inderdaad niet gauw moeilijk over doen want de code is verder ‘geldig’.


Bij de Meereisretour van de Weg=Weg weken actie worden deze voorwaarden gegeven, hierin staat:

1. Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs geldig voor een heen- en terugreis in de 2e klas, geldig tijdens daluren tussen de op het vervoerbewijs vermeldde vertrek en bestemmingsstation. Met Meereisretour moet je de gehele treinreis meereizen met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs voor hetzelfde traject. De volledige Productvoorwaarden van Meereisretour Daluren vind je hier.

 

Daarin wordt verwezen naar de volledige productvoorwaarden.geldig vanaf 1 juli waarin staat:

2.

Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is:

….

b. op de datum, in de 2e klas en bij de vervoerder(s) vermeld op het vervoerbewijs,

maar ook:

d. als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

 

Bij 2. d.. wordt wat anders gezegd dan bij 2. b. en bij de voorwaarden van de Weg=Weg weken. 

Als er staat “dezelfde klasse” dan mag je dus, als degene met wie je meereist 1e klas zit, met je Meereisretour ook 1e klas reizen. Als je sinds 1 juli met een Meereisretour niet meer in de 1e klas mag meereizen, dan moet de tekst worden aangepast door dde tekst “dezelfde klasse” weg te halen.

Dus wat wil NS nu? Geldt 2. b. of 2 d.? Slecht 1 van de 2 kan juist zijn, de ander moet aangepast worden. En als er dan ook nog bij het laden van het e ticket in de app in de kleine lettertjes vermeld staat dat de persoon mee reist in de zelfde klas als de abonnementhouder dan komt dat ook niet overeen met punt 2. b. NS maakt er weer een zooitje van. Het is blijkbaar erg moeilijk om overal dezelfde informatie te geven. 

Overigens zou je wel bij kunnen betalen voor 1e klas, bij de Weg=Weg weken actie is voor abonnementhouders ook een 1e klas upgrade voor €2,50 te koop  en daar staat zoals eerder gemeld niet bij dat je die niet kan combineren met andere acties. 

 

 


Bij de Meereisretour van de Weg=Weg weken actie worden deze voorwaarden gegeven, hierin staat:

1. Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs geldig voor een heen- en terugreis in de 2e klas, geldig tijdens daluren tussen de op het vervoerbewijs vermeldde vertrek en bestemmingsstation. Met Meereisretour moet je de gehele treinreis meereizen met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs voor hetzelfde traject. De volledige Productvoorwaarden van Meereisretour Daluren vind je hier.

 

Daarin wordt verwezen naar de volledige productvoorwaarden.geldig vanaf 1 juli waarin staat:

2.

Een Meereisretour Daluren is een vervoerbewijs dat alleen geldig is:

….

b. op de datum, in de 2e klas en bij de vervoerder(s) vermeld op het vervoerbewijs,

maar ook:

d. als je de gehele treinreis meereist met iemand die in het bezit is van een geldig vervoerbewijs en jij in dezelfde klasse en coupé reist als degene met wie je meereist.

 

Bij 2. d.. wordt wat anders gezegd dan bij 2. b. en bij de voorwaarden van de Weg=Weg weken. 

Als er staat “dezelfde klasse” dan mag je dus, als degene met wie je meereist 1e klas zit, met je Meereisretour ook 1e klas reizen. Als je sinds 1 juli met een Meereisretour niet meer in de 1e klas mag meereizen, dan moet de tekst worden aangepast door dde tekst “dezelfde klasse” weg te halen.

Dus wat wil NS nu? Geldt 2. b. of 2 d.? Slecht 1 van de 2 kan juist zijn, de ander moet aangepast worden. En als er dan ook nog bij het laden van het e ticket in de app in de kleine lettertjes vermeld staat dat de persoon mee reist in de zelfde klas als de abonnementhouder dan komt dat ook niet overeen met punt 2. b. NS maakt er weer een zooitje van. Het is blijkbaar erg moeilijk om overal dezelfde informatie te geven. 

Overigens zou je wel bij kunnen betalen voor 1e klas, bij de Weg=Weg weken actie is voor abonnementhouders ook een 1e klas upgrade voor €2,50 te koop  en daar staat zoals eerder gemeld niet bij dat je die niet kan combineren met andere acties. 

 

 

Je kunt ‘dezelfde klasse’ ook lezen als dat degene met wie jij meereist een 1e klas vervoersbewijs heeft, deze vanwege het 2e klas meereisretour 2e klas moet reizen.


Je kunt ‘dezelfde klasse’ ook lezen als dat degene met wie jij meereist een 1e klas vervoersbewijs heeft, deze vanwege het 2e klas meereisretour 2e klas moet reizen.

 

Je kunt ook alles recht proberen te lullen wat ongelooflijk krom is en dat ben je dus nu aan het doen.


Ik ga het morgen wel ervaren. Zo lang het E ticket en de webcare aangeeft dat dit geen probleem zou moeten zijn, ga ik er vanuit dat het geen problemen oplevert.

de vorige meereisretour actie was zelfs een euro goedkoper en kon ook gecombineerd worden met 1e klas.

 

ben toch wel benieuwd wat een conducteur ziet als hij de QR code scant van het retour.


Je kunt ‘dezelfde klasse’ ook lezen als dat degene met wie jij meereist een 1e klas vervoersbewijs heeft, deze vanwege het 2e klas meereisretour 2e klas moet reizen.

 

Je kunt ook alles recht proberen te lullen wat ongelooflijk krom is en dat ben je dus nu aan het doen.

Er staat overduidelijk dat de persoon met het meereisretour in dezelfde klasse moet meereizen. Dat is niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.


Je kunt ‘dezelfde klasse’ ook lezen als dat degene met wie jij meereist een 1e klas vervoersbewijs heeft, deze vanwege het 2e klas meereisretour 2e klas moet reizen.

Maar dat staat er niet zo. Als je met de Meereisretour alleen in de 2e klas mag reizen, moet er gewoon overal duidelijk staan dat je alleen in de 2e klas kan meereizen en dat degene waarmee meegereisd wordt dan ook in de 2e klas reist. Bij voorwaarden moet het gewoon duidelijk zijn en moet het niet zo zijn dat je ook anders kan lezen.


de vorige meereisretour actie was zelfs een euro goedkoper en kon ook gecombineerd worden met 1e klas.

Ja, bij de vorige Meereisretour actie kon je inderdaad meereizen in de klasse van degene met wie je meereisde, of dat nu 2e of 1e klas was. Maar er zijn nieuwe voorwaarden per 1 juli 2024. NS kan en mag de voorwaarden (en de prijs) aanpassen, maar dan moeten die voorwaarden wel duidelijk zijn en niet voor tweeërlei uitleg vatbaar zijn. 

 


Reageer