Skip to main content
beantwoord

Meereisretour ook voor reizen in Eerste klas?

  • 18 April 2023
  • 87 reacties
  • 2733 Bekeken

Leuke actie een meereisretour voor 8,95 van NS in mijn mailbox.

Is dit ook geldig voor reizen in de Eerste klas?

Dat kan ik niet vinden.

 

 

 

Ik heb de mail ook niet gehad. Ach ja ben er ook niet verbaasd over. Kunnen we bij de quiz nog een stay-okay arrangement winnen?


Heb ook geen mail gehad, de laatste was over dagjes uit op 28 juni (op één account).


Ook al heb je een 1e klas abonnement, je mag nog steeds iemand meenemen met de meereisetour, moet je alleen zelf ook 2e klas gaan zitten. 😁 En er zijn meer aanbiedingen, plus winacties en een quiz. 

 

Ik zou niet verbaasd zijn als Daniel gelijk heeft. Deze campagne is uitsluitend op de abonnementhouders der 2e klasse gericht.

'Probleem' met het meereisretour automatisch opgelost.

Ik blijf hopen. Anders is het toch weer de usual major fuck-up.


Ik heb dal voordeel op saldo en de mail over  de wegiswegweken vandaag ontvangen.

Naast mij hebben minstens 776 andere mensen de mail ontvangen. Ik kwam op de 777e plek terecht met memory.

De andere prijzen niet gewonnen.

Bij doorsturen van de link uit de mail naar een andere abonnementhouder (flex) die de mail niet had, stond in di e link vanaf 24 juli….


Naast mij hebben minstens 776 andere mensen de mail ontvangen. Ik kwam op de 777e plek terecht met memory.

Hoeft niet. De actie staat ook op de startpagina van de website, vanaf daar kun je je aanmelden ook als je geen mail hebt gekregen en meedoen met memory. En je kan het volgens mij ook meerdere keren spelen. 

 


Ook al heb je een 1e klas abonnement, je mag nog steeds iemand meenemen met de meereisetour, moet je alleen zelf ook 2e klas gaan zitten. 😁 En er zijn meer aanbiedingen, plus winacties en een quiz. 

 

Ik zou niet verbaasd zijn als Daniel gelijk heeft. Deze campagne is uitsluitend op de abonnementhouders der 2e klasse gericht.

'Probleem' met het meereisretour automatisch opgelost.

Ik blijf hopen. Anders is het toch weer de usual major fuck-up.

Ik heb een abonnement NS Flex Dal Vrij 1e klasse en ik heb de mail wel ontvangen. Ik was eerst enthousiast over het meereisretour, maar nu ik hier lees dat het alleen in de tweede klas geldig is, vind ik dat erg jammer en betwijfel ik of ik er wel gebruik van ga maken.


Ook al heb je een 1e klas abonnement, je mag nog steeds iemand meenemen met de meereisetour, moet je alleen zelf ook 2e klas gaan zitten. 😁 En er zijn meer aanbiedingen, plus winacties en een quiz. 

 

Ik zou niet verbaasd zijn als Daniel gelijk heeft. Deze campagne is uitsluitend op de abonnementhouders der 2e klasse gericht.

'Probleem' met het meereisretour automatisch opgelost.

Ik blijf hopen. Anders is het toch weer de usual major fuck-up.

Ik heb een abonnement NS Flex Dal Vrij 1e klasse en ik heb de mail wel ontvangen. Ik was eerst enthousiast over het meereisretour, maar nu ik hier lees dat het alleen in de tweede klas geldig is, vind ik dat erg jammer en betwijfel ik of ik er wel gebruik van ga maken.

Lijkt mij dus dat er weer ergens ät random” adressen geselecteerd zijn en er dus weer de inmiddels gebruikelijke puinhoop van is gemaakt. Ik hoop maar dat @Sander-VH iets bereikt met zijn interne vragen. Deze weg=weg actie is ondoordacht en slecht opgezet.  


Ik zou niet verbaasd zijn als Daniel gelijk heeft. Deze campagne is uitsluitend op de abonnementhouders der 2e klasse gericht.

'Probleem' met het meereisretour automatisch opgelost.

Ik blijf hopen. Anders is het toch weer de usual major fuck-up.

Het Flexibele van Flex is dat je na een maand je abonnement kan wijzigen. Dus iemand met een 1e klas abonnement kan wijzigen naar 2e klas, als die persoon bv maar tijdelijk 1e klas wilde reizen. Het kan dus zijn dat iemand op het moment van versturen van de mail 1e klas heeft, maar 2 of 3 weken later heeft gewijzigd naar 2e klas. Je kunt dus niet bij voorbaat al 1e klas abonnementhouder uitsluiten van dit onderdeel van de actie. 


@Momo Klopt helemaal ik hoop alleen dat ze dit ook in de burelen van NS beseffen.

 


Een paar berichten hierboven staat een bericht van iemand met een 1e klas abonnement die wel een mail heeft gehad, dus 1e klas abonnementhouders worden niet uitgesloten. Alleen heeft dus niet iedereen een mail ontvangen. 


Ook al heb je een 1e klas abonnement, je mag nog steeds iemand meenemen met de meereisetour, moet je alleen zelf ook 2e klas gaan zitten. 😁 En er zijn meer aanbiedingen, plus winacties en een quiz. 

 

Ik zou niet verbaasd zijn als Daniel gelijk heeft. Deze campagne is uitsluitend op de abonnementhouders der 2e klasse gericht.

'Probleem' met het meereisretour automatisch opgelost.

Ik blijf hopen. Anders is het toch weer de usual major fuck-up.

Ik heb een abonnement NS Flex Dal Vrij 1e klasse en ik heb de mail wel ontvangen. Ik was eerst enthousiast over het meereisretour, maar nu ik hier lees dat het alleen in de tweede klas geldig is, vind ik dat erg jammer en betwijfel ik of ik er wel gebruik van ga maken.

Lijkt mij dus dat er weer ergens ät random” adressen geselecteerd zijn en er dus weer de inmiddels gebruikelijke puinhoop van is gemaakt. Ik hoop maar dat @Sander-VH iets bereikt met zijn interne vragen. Deze weg=weg actie is ondoordacht en slecht opgezet.  

Ik hoop het ook. Zag dat @Erryt NS de interne post ook gevonden heeft. Mocht er een update zijn dan kunnen zowel Erryt als Ik dat delen.


Een paar berichten hierboven staat een bericht van iemand met een 1e klas abonnement die wel een mail heeft gehad, dus 1e klas abonnementhouders worden niet uitgesloten. Alleen heeft dus niet iedereen een mail ontvangen. 

Niemand in mijn kringen die abonnementhouder is heeft die mail ontvangen. Dus het kan zijn dat er iets mis is met het mailingsysteem, of misschien inderdaad willekeurige mensen die wel een mail gehad hebben


Niemand in mijn kringen die abonnementhouder is heeft die mail ontvangen. Dus het kan zijn dat er iets mis is met het mailingsysteem, of misschien inderdaad willekeurige mensen die wel een mail gehad hebben

Daarom stelde ik gister ook de vraag of de mail naar iedereen is gestuurd. Normaal krijg ik dit soort mails wel, maar nu dus niet. En gezien de berichten ben ik niet de enige. 


Ik ben ook een betalend abonnementhouder, maar geen mail over de weg-is-weg-weken gehad hoor. Of is dat omdat ik met een 1e klas abonnement niemand mag meenemen op dat meereisretour😁

Ik heb een 2e klas abonnement, en heb ook geen mail gehad.


Bij diegenen die de mail wel hebben ontvangen, blijkt een link te ontbreken dus ook deze actie kent voorlopig een inmiddels vertrouwd verloop.


Anderzijds is een bedrijf natuurlijk geheel vrij aan wie het een aanbieding toezend. Daar kunnen gewoon intern regels voor bedacht zijn, welke niet openbaar bekend hoeven te zijn.


Bij diegenen die de mail wel hebben ontvangen, blijkt een link te ontbreken dus ook deze actie kent voorlopig een inmiddels vertrouwd verloop.

Welke link? Ik kan gewoon via het bij NS bekende email-adres meedoen aan winacties en de codes voor drank/snack/bookchoice krijgen.

Na jaren geen actiemails hebben gekregen, ben ik blij dat ik deze wel heb gekregen. Maar volgens mij kun je ook zonder mail mee doen.

 


Natuurlijk mag een bedrijf weten aan wie ze een aanbieding sturen. Maar als NS een actie bedenkt, die ook gewoon voor iedereen openbaar is op de website staat, zal men daar zo veel mogelijk reclame voor willen maken. Dat heeft NS altijd al gedaan door klanten die in hun contactvoorkeuren hebben aangegeven aanbiedingen te willen ontvangen een mail te sturen. Het is dus gewoon erg krom om je klanten niet persoonlijk op de hoogte te stellen van een actie. Lanceer dan geen actie. 

De actie behelst ook meer dan alleen deze Meereisretour, er zijn ook diverse abonnementen met korting te koop, dat wil je als bedrijf toch laten weten aan klanten, vooral aan klanten die nu geen abonnement hebben of alleen Flex Basis? 


Na jaren geen actiemails hebben gekregen, ben ik blij dat ik deze wel heb gekregen. Maar volgens mij kun je ook zonder mail mee doen.

 

Ja, dat kan, gewoon de link volgen op de website en aanmelden. Maar als je niet weet dat er een actie is ga je daar ook niet naar op zoek. 


Bij diegenen die de mail wel hebben ontvangen, blijkt een link te ontbreken dus ook deze actie kent voorlopig een inmiddels vertrouwd verloop.

Welke link? Ik kan gewoon via het bij NS bekende email-adres meedoen aan winacties en de codes voor drank/snack/bookchoice krijgen.

Na jaren geen actiemails hebben gekregen, ben ik blij dat ik deze wel heb gekregen. Maar volgens mij kun je ook zonder mail mee doen.

 

Er is geen link maar bij het aanmelden op de website is er weer een storing en raak je in een loop. Zal wel een capaciteitsprobleem zijn.


Ik kom via de website gewoon aanmelden. Ik had gister wel de pagina niet wilde laden vanaf de website, kreeg een blanco pagina zo'n draaiend klokje, maar NS cookies verwijderen loste dat op. Maar dat is wel vaker bij andere NS pagina's (wel eens gehad met de pagina waar je een couponcode kan inwisselen).

Als je je aanmeld met een e-mailadres waarmee je geen abonnement hebt krijg tussen de aanbiedingen en winacties niet de Meereisretour, bij een abonnement (ook Flex Basis) krijg je dat wel. 


Anderzijds is een bedrijf natuurlijk geheel vrij aan wie het een aanbieding toezend. Daar kunnen gewoon intern regels voor bedacht zijn, welke niet openbaar bekend hoeven te zijn.

De term discriminatie komt dan al snel om de hoek kijken?? Aangezien je ook zonder mail kan meedoen lijkt mij dat dit niet bewust zo gedaan is. Wel zou het kunnen dat de website te weinig capaciteit aankan. Dat lijkt ook zo te zijn gezien een bericht op X daarover. Misschien een idee om eerst je website op orde te hebben alvorens je de actie implementeert?

 

 


 


Het lijkt mij dat je deze moet krijgen, maar ik heb het uitgevraagd en zal het je laten weten.

We hebben een update over wie in aanmerking komen voor deze mailing, dat is eenieder persoon met een lopend trein product, dus ook NS Flex Basis klanten kunnen deze mail ontvangen. Echter zal deze mail niet naar iedereen uitgaan, zoals wel eens vaker het geval is wordt dit ook met enige willekeur verstuurd. 


Voor wie de mail niet gehad heeft, ga naar https://wegisweg.ns.nl en klik op een van de items met een slotje. Meld je aan met je e-mailadres (dus Mijn NS gebruikersnaam) en klaar.

Wil je het meereisretour, dan claim die via de site. Je krijgt dan sowieso een e-mail met een link die je later kunt gebruiken om te verzilveren.


Reageer