beantwoord

Weg-is-weg weken - Meereisretour €9,95 2023

  • 26 July 2023
  • 80 reacties
  • 6422 Bekeken

Goedemiddag,

 

Volgens onderstaande mail zou ik een dagretour voor 10 euro kunnen kopen.

Maar als ik op de link klik kom ik op de algemene pagina van weg-is-weg, zonder dat deze aanbieding er bij staat.

Kunt u mij de juiste link toesturen?

 

Vriendelijke groet,

Engbert van ‘t Hul

icon

Beste antwoord door Momo 26 July 2023, 16:28

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Lees nu pas de klachten in eerdere berichten over dit onderwerp, blijkbaar geen "toeval”. Enstig dat NS dit niet oplost, zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, stuur een code met vrij reizen dag. Stop anders met soortgelijke mailings dit kost onnodig veel tijd en frustreert.  

Dus omdat je geen meereisretour voor €9,95 kunt boeken, wil je als tegemoetkoming gratis een dagkaart die bijna €60 kost?

Ik roep iedereen die een klacht heeft op om een passende review op Trustpilot te schrijven. Niet dat dit het probleem gaat oplossen maar héél, héél misschien worden die prutsers bij de NS eindelijk wakker en komen zij wellicht met een leuk voorstel om de pijn te verzachten. 
 

Ik geloof overigens niet in sprookjes dus dat laatste zal ook niet het geval zijn. 🤣

@Calanova 

Heb jij inmiddels contact gehad met de ‘klantenservice’ van de NS? Let op de ‘’.

En het voornaamste. Is het voor jou opgelost. Wij hebben nog maar beperkte tijd om dit te fixen.

Groeten

Emmy

Lees nu pas de klachten in eerdere berichten over dit onderwerp, blijkbaar geen "toeval”. Enstig dat NS dit niet oplost, zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, stuur een code met vrij reizen dag. Stop anders met soortgelijke mailings dit kost onnodig veel tijd en frustreert.  

Dus omdat je geen meereisretour voor €9,95 kunt boeken, wil je als tegemoetkoming gratis een dagkaart die bijna €60 kost?

Issue is dat het meereisretour voor €9,95 niet te boeken is, dagkaart is een voorstel voor abbonementhouders (die dus het "dode mus”voorstel hebben ontvangen kunnen met 40% korting mee laten reizen,kost geen  €60 ). 

@Calanova

Heb jij inmiddels contact gehad met de ‘klantenservice’ van de NS? Let op de ‘’.

En het voornaamste. Is het voor jou opgelost. Wij hebben nog maar beperkte tijd om dit te fixen.

Groeten

Emmy

Nog geen reactie van NS op mijn mail van dinsdag 29 aug., ik heb nog niet opnieuw geprobeerd te bellen, dank voor je bericht. 

Reputatie 7
Badge +3

@Calanova

Heb jij inmiddels contact gehad met de ‘klantenservice’ van de NS? Let op de ‘’.

En het voornaamste. Is het voor jou opgelost. Wij hebben nog maar beperkte tijd om dit te fixen.

Groeten

Emmy

Nog geen reactie van NS op mijn mail van dinsdag 29 aug., ik heb nog niet opnieuw geprobeerd te bellen, dank voor je bericht. 

Voor reactie op email moet je geduld hebben.

@MoDe Heb jij een e-mailadres van de klantenservice dan? Post deze hier eens aub. Dan ga ik dat nog één keer proberen. Wij willen volgende week naar Den Haag en dat scheelt ons een behoorlijk bedrag wat je als gepensioneerde (echtgenoot) met enkel AOW prima kunt besparen.

 

Grt

 

Emmy

Reputatie 7
Badge +1

@MoDe Heb jij een e-mailadres van de klantenservice dan? Post deze hier eens aub. Dan ga ik dat nog één keer proberen. Wij willen volgende week naar Den Haag en dat scheelt ons een behoorlijk bedrag wat je als gepensioneerde (echtgenoot) met enkel AOW prima kunt besparen.

 

Grt

 

Emmy

De klantenservice heeft helemaal geen emailadres. Ik ben benieuwd wat @Calanova gebruikt heeft?

Misschien iets met de chat of facebook gedaan?

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Heb jij een e-mailadres van de klantenservice dan? Post deze hier eens aub. Dan ga ik dat nog één keer proberen. Wij willen volgende week naar Den Haag en dat scheelt ons een behoorlijk bedrag wat je als gepensioneerde (echtgenoot) met enkel AOW prima kunt besparen.

 

Grt

 

Emmy

Reken er maar niet op. Voor 60+er is er dal voordeel + 7 keuzedagen als je vaker op pad wilt met de trein. Anders flex dalvoordeel nu voor €2,50 per maand en dan mag je iemand met 40% samenreikorting meenemen.

@MoDe Heb jij een e-mailadres van de klantenservice dan? Post deze hier eens aub. Dan ga ik dat nog één keer proberen. Wij willen volgende week naar Den Haag en dat scheelt ons een behoorlijk bedrag wat je als gepensioneerde (echtgenoot) met enkel AOW prima kunt besparen.

 

Grt

 

Emmy

Heb mailadres gebruikt waarmee ik het voorstel van NS ontving voor meereisretour :  info@email.ns.nl, ik zag net dat bij verstuurde mail dit blijkbaar automatisch (?) is gewijzigd naar noreply 'Nederlandse Spoorwegen' <noreply@email.ns.nl>…..in ontvangen mail hierop juist gelet of het no-reply adres betrof...

Over dit onderwerp nu opnieuw geprobeerd per telefoon contact op te nemen met NS, lange wachttijden er wordt o.a. verwezen naar NS community…...Onlangs met een klantendienst (NLZiet) prima ervaring gehad na sturen van een mail direct bevestiging met een zaaknr. en dezelfde dag nog antwoord per mail ontvangen. Betrof ook een info@ mailadres dat niet verandert in "noreply”. 

 

De tellijn naar NS open gehouden en werd ik uiteindelijk te woord gestaan door vriendelijke dame persoonlijke gegevens weer doorgegeven, aangegeven blij te zijn nu contact te hebben en probleem toegelicht en contact van vorige week. De dame gaf vervolgens aan te zien dat systeem in storing staat en zou mij naar desbetreffende afdeling doorverbinden en vroeg mij hiervoor nog even in de wacht te blijven, afijn….muziekje tot (na totaal 24 minuten) muziek stopt en verbinding wordt verbroken (ingesprek toon). Lijkt op dezelfde "truc” als vorige week. Hoop dat NS hier alsnog snel op reageert…....     

Wat is je vraag nu eigenlijk precies? De aanbieding is verlopen inmiddels, daar is niets meer aan te doen. Om de actie destijds te bestellen had er eerst ingelogd moeten zijn, want dan is bekend of je een abonnement hebt waarmee je recht hebt op de actie. Dan komt de actie pas in beeld.

Reputatie 7
Badge +3

Calanova heeft de aanbieding op 7 juli ontvangen. In de voorwaarden staat dat deze te koop en te gebruiken is tot 60 dagen na het ontvangen van de mail. En vervolgens is de aanbieding halverwege augustus opeens stopgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Hoewel het in het topic over Meereisretour van de Weg = weg weken is geplaatst, betreft de vraag van Calanova een andere actie, waarbij vaste klanten tot 60 dagen na ontvangst mail een meereisretour kunnen bestellen. Alleen was de laatst mogelijke te kiezen datum 21 augustus en dat is heel wat korter dan de aangegeven 60 dagen.

Sommige klanten ontvingen deze mail nog half augustus en hadden dus nog niet eens een week de tijd. Zie bv dit topic eens of deze of deze. Waarom is er bij geen van deze topic inhoudelijk gereageerd op het probleem door een moderator? Waarom wordt dit niet doorgezet? Waarom zijn al deze klanten blij gemaakt met een dooie mus? 

Ah, ik begrijp het. Ik stuur @Calanova even een privébericht.

Reputatie 7
Badge +1

Ah, ik begrijp het. Ik stuur @Calanova even een privébericht.

Ja Calanavo krijgt een privébericht, maar het achterliggende probleem wordt als zo vaak niet opgelost. Wanneer gaat NS nu is een keer een actie uitvoeren die in één keer goed is. We hebben hier al zoveel mislukte acties van NS behandelt op dit forum en de volgende mislukking staat er vast weer aan te komen. NS leert totaal niet van eerder gemaakte fouten. 

Reputatie 7
Badge +3

Ah, ik begrijp het. Ik stuur @Calanova even een privébericht.

Krijgen alle andere klanten uit dit en de andere topics met hetzelfde probleem ook een privébericht? En wordt er ook daadwerkelijk iets opgelost, zoals een vervangende Meereisretour? Het netste zou zijn als NS alle klanten die recent deze aanbieding hebben ontvangen en minder dan de aangegeven 60 dagen de tijd hadden een excuus krijgen en de kans alsnog een Meereisretour aan te schaffen. 

Eens met Momo, inmiddels bericht van Laura NS ontvangen en gereageerd. Kan later vanmiddag weer zien/opvolgen.

Dat lukt me helaas niet. Ik raad aan voor iedereen om contact op te nemen met NS Klantenservice voor dit probleem.

Van Laura NS code ontvangen, hoop wel dat zij intern verder actie neemt over de nu gebrekkige opvolging via telefoonlijn van klantenservice en duidelijker berichtgeving inde mailingen met aanbiedingen. Omdat ik met pensioen ben wat meer tijd (genomen) om dit opgelost te krijgen, blijft frustrerend omdat het simpel beter kan. Op mijn eerdere mail, naar info@ kan blijkbaar wel worden geantwoord maar duurt lang vanwege drukte werd aangegeven, aldus Laura. Er kan dan lijkt mij minimaal toch een ontvangstbevestiging worden gestuurd (professionele organisatie ?).   

Ik heb, mede omdat de tijd begon te dringen, onlangs een nieuwe poging ondernomen om contact met de klantenservice te krijgen. Dat lukte relatief snel en ik kreeg een dame aan de lijn die ongetwijfeld uit het Caraibisch gebied afkomstig was, dit gezien haar duidelijke tongval. Zij was echter bijzonder vriendelijk. Dat mag ook weleens gezegd worden. Zij nam alle tijd, overigens ook a.g.v. haar langzame wijze van communiceren, om mijn vraag inzake het aangaan van een Dalvoordeel abonnement met keuzedagen aan te schaffen. Helaas heeft mijn echtgenoot nog geen OV en dus kon dit niet vóór vrijdag as. geregeld worden dus een vrije reis zat er niet in. Dus maar even gewacht en het lopende probleem uitvoerig aangekaart. Deze dame had het probleem al meerdere keren vernomen en na intern overleg heeft zij mij 3 vouchers gestuurd. Ik heb overigens geen idee van de waarde noch looptijd van de betreffende vouchers, maar ik ga er maar vanuit dat onze geplande reis naar Den Haag doorgang kon vinden met 40% korting op de reguliere prijs en met de drie vouchers voldoende korting voor mijn echtgenoot waarmee het meereisretour bekostigd kan worden behoudens de € 9.95 die dit zou kosten. 
 

Helaas helaas. Gezien de verwachte weersomstandigheden (31+ graden) + de matige gezondheid van ons allebei hebben wij node moeten besluiten om het reisje naar Den Haag te annuleren. Ik hoop dat ik de vouchers nog geruime tijd mag inwisselen.
 

Al met al een correcte afwikkeling. Ik weet het nog niet zeker, maar ik ga er op dit moment wel vanuit. 
 

A.g.v. onze annulering rijst er een nieuwe vraag. Is die geldigheid van vouchers ergens op de site te checken?

Reputatie 7
Badge +3

 

A.g.v. onze annulering rijst er een nieuwe vraag. Is die geldigheid van vouchers ergens op de site te checken?

Je hebt het over annuleren. Heb je de voucher dan al ingewisseld en het kaartje al gedownload? Dan heb je een geldig vervoersbewijs. Annuleren van vervoerbewijzen kan niet en voor gedownloade tickets wordt geen geld terug gegeven.

Je kunt de geldigheid van de voucher checken via de klantenservice.

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje. Ik ben wel benieuwd wat voor vouchers je hebt gekregen, want meereiskaartjes zijn niet meer te bestellen.

Wat betreft dal voordeel + keuzedagen op nieuwe kaart: daar moet je een week voor uit trekken. Als je ze had besteld toen duidelijk was dat meereiskaartjes niet meer besteld konden worden, had je deze al in huis.

Reputatie 7
Badge +3

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje.

Hoezo maar recht op 1 Meereiskaartje? Via de aanbieding voor vaste klanten konden zoveel Meereiskaartjes besteld worden als je maar wilde, zat geen maximum aantal aan. Bij de Weg=weg weken was er wel maar 1 kaartje te bestellen maar daar gaat het issue van @Emmyvg53 niet over. Het is alleen ten onrechte in het topic van de Weg=weg weken geplaatst. 

@Emmyvg53 De geldigheid van de vouchers zou je ook kunnen checken via de pagina waar je ze in moet wisselen, check daar tot wanneer het kalendertje gaat bij het kiezen van de reisdatum, maar bestel dan nog niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje.

Hoezo maar recht op 1 Meereiskaartje? Via de aanbieding voor vaste klanten konden zoveel Meereiskaartjes besteld worden als je maar wilde, zat geen maximum aantal aan. Bij de Weg=weg weken was er wel maar 1 kaartje te bestellen maar daar gaat het issue van @Emmyvg53 niet over. Het is alleen ten onrechte in het topic van de Weg=weg weken geplaatst. 

@Emmyvg53 De geldigheid van de vouchers zou je ook kunnen checken via de pagina waar je ze in moet wisselen, check daar tot wanneer het kalendertje gaat bij het kiezen van de reisdatum, maar bestel dan nog niet. 

Ik ken de aanbieding voor vaste klanten niet.

Reageer