beantwoord

Weg-is-weg weken - Meereisretour €9,95 2023

  • 26 July 2023
  • 80 reacties
  • 6439 Bekeken

Goedemiddag,

 

Volgens onderstaande mail zou ik een dagretour voor 10 euro kunnen kopen.

Maar als ik op de link klik kom ik op de algemene pagina van weg-is-weg, zonder dat deze aanbieding er bij staat.

Kunt u mij de juiste link toesturen?

 

Vriendelijke groet,

Engbert van ‘t Hul

icon

Beste antwoord door Momo 26 July 2023, 16:28

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ah, ik begrijp het. Ik stuur @Calanova even een privébericht.

Krijgen alle andere klanten uit dit en de andere topics met hetzelfde probleem ook een privébericht? En wordt er ook daadwerkelijk iets opgelost, zoals een vervangende Meereisretour? Het netste zou zijn als NS alle klanten die recent deze aanbieding hebben ontvangen en minder dan de aangegeven 60 dagen de tijd hadden een excuus krijgen en de kans alsnog een Meereisretour aan te schaffen. 

Reputatie 7
Badge +3

Calanova heeft de aanbieding op 7 juli ontvangen. In de voorwaarden staat dat deze te koop en te gebruiken is tot 60 dagen na het ontvangen van de mail. En vervolgens is de aanbieding halverwege augustus opeens stopgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje.

Hoezo maar recht op 1 Meereiskaartje? Via de aanbieding voor vaste klanten konden zoveel Meereiskaartjes besteld worden als je maar wilde, zat geen maximum aantal aan. Bij de Weg=weg weken was er wel maar 1 kaartje te bestellen maar daar gaat het issue van @Emmyvg53 niet over. Het is alleen ten onrechte in het topic van de Weg=weg weken geplaatst. 

@Emmyvg53 De geldigheid van de vouchers zou je ook kunnen checken via de pagina waar je ze in moet wisselen, check daar tot wanneer het kalendertje gaat bij het kiezen van de reisdatum, maar bestel dan nog niet. 

Dat kan inderdaad niet. Daar mag je dan gerust een klacht over indienen. 

Wat een giller, een klacht indienen. Dat deed ik ook bij de zelfbenoemde ‘manager klantenservice’, althans dat wilde de betreffende medewerker mij doen geloven toen ik a.g.v een idiote opmerking van deze medewerker om een manager vroeg. Daarop zei deze ‘ik ben de manager’. Vervolgens heb ik, al proestend van het lachen ‘immers verwacht ik niet dat een manager klantenservice’ de klantenservice rechtstreeks bemand. Of heet het tegenwoordig bemenst? Zij zou mijn klachten doorsturen maar vertelde mij direct dat een klacht intern afgehandeld werd maar dat de klager hier nooit meer iets van zou horen. Wat een zeldzame idioterie van deze “manager’. 
Overigens heb ik op mijn PM naar een van de moderatoren hier, wat hij zelf initieerde, nog geen reactie gehad. Ook dát werkt dus niet heel lekker.

 

NS, laat eens rechtstreeks iets van je horen bij de diverse klagers.

Reputatie 7
Badge +1

Ah, ik begrijp het. Ik stuur @Calanova even een privébericht.

Ja Calanavo krijgt een privébericht, maar het achterliggende probleem wordt als zo vaak niet opgelost. Wanneer gaat NS nu is een keer een actie uitvoeren die in één keer goed is. We hebben hier al zoveel mislukte acties van NS behandelt op dit forum en de volgende mislukking staat er vast weer aan te komen. NS leert totaal niet van eerder gemaakte fouten. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken de aanbieding voor vaste klanten niet.

De link naar die aanbieding is wel eens vaker door mij en anderen geplaatst in diverse topics, zelfs in dit topic op pagina 1 nog. Die aanbiedingspagina is nu verdwenen van de NS website maar we hebben altijd nog het webarchief 

https://web.archive.org/web/20230417064311/https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/meereisretour.html 

 

Badge +3

U kunt de code dit weekend niet inwisselen vanwege de Grand Prix van Zandvoort. Actiekaartjes zijn dit weekend niet geldig.

Reputatie 7
Badge +3

Er gaat gewoon werkelijk nooit een actie bij NS geheel goed. Onjuiste communicatie, onjuiste voorwaarden, technische problemen, etc. En ze worden zelden (op tijd) opgelost.

En dat is dan nog tot daar aan toe. Maar blijkbaar worden klanteNService-medewerkers ook geheel niet op de hoogte gesteld van problemen. Elke keer blijkt weer dat reizigers het hele verhaal weer van voor af aan moet doen, ze moeten uitzoeken wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn, ze met creatieve en vaak onjuiste antwoorden komen, etc.

Natuurlijk kunnen er zaken misgaan, maar als er bij mij op het werk een storing is, of iets niet klopt of wat-dan-ook, zorgen we dat de klantenservice direct geïnformeerd wordt en voorbereid is op de te verwachten vragen, weet wat ze moeten antwoorden, weet wat de te bieden oplossingen zijn, etc.

Ik vind het niet gek dat de klanteNService het zelfs met 800(!) medewerkers nog niet aankan.

Reputatie 7
Badge +3

Hoewel het in het topic over Meereisretour van de Weg = weg weken is geplaatst, betreft de vraag van Calanova een andere actie, waarbij vaste klanten tot 60 dagen na ontvangst mail een meereisretour kunnen bestellen. Alleen was de laatst mogelijke te kiezen datum 21 augustus en dat is heel wat korter dan de aangegeven 60 dagen.

Sommige klanten ontvingen deze mail nog half augustus en hadden dus nog niet eens een week de tijd. Zie bv dit topic eens of deze of deze. Waarom is er bij geen van deze topic inhoudelijk gereageerd op het probleem door een moderator? Waarom wordt dit niet doorgezet? Waarom zijn al deze klanten blij gemaakt met een dooie mus? 

Reputatie 7
Badge +1

En die actiecode kun je alleen aanvragen vanaf de algemene pagina wanneer je een abonnement hebt. Is er geen abonnement gekoppeld aan het e-mailadres waarmee je aangemeld bent, dan staat de aanbieding voor de Meereisretour er niet tussen. Maar dan vind ik het wel krom dat iemand wel een mail krijgt met een button om een dergelijke Meereisretour te bestellen.

We hebben hier op dit forum inmiddels heel veel acties van NS voorbij zien komen. Bij geen één was de uitwerking volgens mij vlekkeloos. Dus ik ben met je eens dat het krom is dat iemand wel zo'n mail krijgt, maar het verbaast mij helaas absoluut niet.

Dit mag toch nooit gebeuren bij een grote organisatie als de NS. 

Zeker nog niet zo lang vaste klant want dan zou u beter weten.

Het tekort aan IT'ers is bij NS veel groter dan dat aan conducteurs en machinisten. 

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt steeds gekker, 20 augustus nog klanten deze aanbieding toesturen terwijl die toen nog maar t/m de 21 gebruikt kon worden. Is er dan niemand die zoiets nog checkt? Of heeft de ene afdeling (die de uiterste inwisseldatum aan heeft gepast) niet overlegd met de andere afdeling (die de actiemails eruit stuurt)? Komt allemaal weer heel knullig over.

 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen,

ik mag 3 personen met een meereisretour meenemen. Heb ik dan ook 3 codes nodig?

Iedere medereiziger heeft een meereisretour nodig. U kunt ook de link van @Momo hierboven gebruiken.

Lekker duidelijk. Ik wil weten of ik 3 CODES nodig heb. Dat iedere reiziger een eigen ticket moet hebben is normaal.

Ik zal de vraag anders stellen: kan ik met 1 code 3 tickets bestellen?

 

Wanneer u de Meereisretour uit de Weg = Weg weken gebruikt heeft u voor 3 Meereisretours ook 3 codes nodig, met 1 code kunt u slechts 1 ticket bestellen. Iedere abonnementhouder krijgt slechts 1 code. Mocht het zijn dat u andere mensen kent die ook een abonnement hebben en dus een code kunnen aanvragen maar zelf geen gebruik willen maken van deze Meereisretour, zouden zij hun code aan u kunnen geven zodat u dan 3 codes heeft en daarmee 3 Meereisretour kunnen bestellen. Of u gebruikt de door mij eerder gegeven link voor een andere Meereisretouractie waarvoor geen code nodig is.

Reputatie 7
Badge +3

 

A.g.v. onze annulering rijst er een nieuwe vraag. Is die geldigheid van vouchers ergens op de site te checken?

Je hebt het over annuleren. Heb je de voucher dan al ingewisseld en het kaartje al gedownload? Dan heb je een geldig vervoersbewijs. Annuleren van vervoerbewijzen kan niet en voor gedownloade tickets wordt geen geld terug gegeven.

Je kunt de geldigheid van de voucher checken via de klantenservice.

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje. Ik ben wel benieuwd wat voor vouchers je hebt gekregen, want meereiskaartjes zijn niet meer te bestellen.

Wat betreft dal voordeel + keuzedagen op nieuwe kaart: daar moet je een week voor uit trekken. Als je ze had besteld toen duidelijk was dat meereiskaartjes niet meer besteld konden worden, had je deze al in huis.

Reputatie 7
Badge +3

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje.

Hoezo maar recht op 1 Meereiskaartje? Via de aanbieding voor vaste klanten konden zoveel Meereiskaartjes besteld worden als je maar wilde, zat geen maximum aantal aan. Bij de Weg=weg weken was er wel maar 1 kaartje te bestellen maar daar gaat het issue van @Emmyvg53 niet over. Het is alleen ten onrechte in het topic van de Weg=weg weken geplaatst. 

@Emmyvg53 De geldigheid van de vouchers zou je ook kunnen checken via de pagina waar je ze in moet wisselen, check daar tot wanneer het kalendertje gaat bij het kiezen van de reisdatum, maar bestel dan nog niet. 

Ik ken de aanbieding voor vaste klanten niet.

Inmiddels is het mij wel duidelijk dat je op dit forum ook geen enkele hulp mag verwachten.

Behoudens goed bedoelde reacties van meelezers in dit topic hoef je van moderatoren ook precies nul te verwachten behoudens opmerkingen / adviezen waarvan zij zelf vermoedelijk ook wel dat dit nergens toe leidt. Jammer.

Misschien dat een negatieve review op Trustpilot iemand kan bewegen om wèl te reageren met een oplossing.

Reputatie 7

Je mag in jouw handen klappen dat je maar liefst 3 vouchers hebt gekregen. Je had nl. recht op 1 meereiskaartje. Ik ben wel benieuwd wat voor vouchers je hebt gekregen, want meereiskaartjes zijn niet meer te bestellen.

 

Wat een misplaatste pretenties weer !

Ter info: heb zelf vorige week, onder het motto “Vaste klanten verdienen voordeel”,  een kortingscode voor een meereisretour ontvangen. Verder heeft mijn echtgenote deze week ter gelegenheid van haar verjaardag zelfs 3 cadeautjes 😀, waaronder een kortingscode voor een meereisretour, ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

Ter info: heb zelf vorige week, onder het motto “Vaste klanten verdienen voordeel”,  een kortingscode voor een meereisretour ontvangen. 

Zonder dat je hier de link geeft, is dat dan via een nieuwe actiepagina die wel gewoon 60 dagen na ontvangst te bestellen is? En met nu dan een kortingscode waarmee je er maar 1 kan bestellen? 

Bij de vorige actie, waarvan mensen nu dus geen gebruik van kunnen maken, verbaasde ik me erover dat je een onbeperkt aantal Meereisretours kon bestellen en dat het eerder ook mogelijk was om langer dan de gemelde 60 dagen er van gebruik te maken.

Reputatie 7

Nee, het zijn couponcodes die op de gebruikelijke wijze te verzilveren zijn. Die van mij zou een geldigheidsduur van 2 maanden hebben en levert een meereisretour a € 9,95 op, terwijl die van mijn vrouw een geldigheidsduur van een maand zou hebben en gebruikt kan worden voor een meereisretour a € 8,95

Reputatie 7
Badge +3

Ah, op die manier kan iemand die de aanbieding niet ontvangen heeft hem niet gebruiken, wat met de eerdere actie wel kon, iets wat me ook verbaasde. 

Ik heb wel een code, maar kan hem niet inwisselen voor vandaag of morgen (weekenddagen). 

Fb chat en twitter geven geen reactie en we gaan zo met de trein. Superjammer, want dat kost me veel geld.

Dito probleem vandaag, wil gebruikmaken van meereisretour (uit mail van 7 juli, waarin staat dat dit komende 2 maanden geldig is), na mislukte poging via klantenservice volgende mail gestuurd (in reactie op NS mail van 7 juli) :

 

Beste medewerker,

 

Voor morgen wil ik meereisretour regelen, via knop “bestel direct” in onderstaande mail kom ik in een algemeen scherm, hier wordt o.a. verwezen naar klantenservice (nu per telefoon lange wachttijden).

Bij zoeken op “meereisretour” krijg ik volgende tekst en niet hoe te boeken.

Ga er deze winter extra voordelig samen op uit! Reis met het Meereisretour oor maar € 8,95 mee met iemand die je kent.

 

Net na lang wachten medewerkster aan telefoon getroffen na toelicht werd mij gevraagd in de wacht te wachten na totaal 16 min. stopte muziekje en de verbinding.

Ik had mijn persoonlijke gegevens op verzoek al doorgegeven.

Kunt u mij vanavond terugbellen ?

Met vriendelijke groet,

Leo Knoester

telnr toegevoegd

Waarom heeft de NS dit met al de klachten nog niet opgelost ?? 

Lees nu pas de klachten in eerdere berichten over dit onderwerp, blijkbaar geen "toeval”. Enstig dat NS dit niet oplost, zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, stuur een code met vrij reizen dag. Stop anders met soortgelijke mailings dit kost onnodig veel tijd en frustreert.  

Reputatie 7
Badge +3

Lees nu pas de klachten in eerdere berichten over dit onderwerp, blijkbaar geen "toeval”. Enstig dat NS dit niet oplost, zo ingewikkeld kan het toch niet zijn, stuur een code met vrij reizen dag. Stop anders met soortgelijke mailings dit kost onnodig veel tijd en frustreert.  

Dus omdat je geen meereisretour voor €9,95 kunt boeken, wil je als tegemoetkoming gratis een dagkaart die bijna €60 kost?

Reputatie 7
Badge +3

Wegisweg.ns.nl

Overigens kun je deze alleen bestellen met NS abonnement.

Reageer