beantwoord

NS app toont vertraagde trein niet in de planner

  • 6 August 2022
  • 77 reacties
  • 2163 Bekeken

Reputatie 5
  • Reisadviseur**
  • 221 reacties

Gisteravond reisde ik per trein van Almelo naar Amsterdam. Ondanks dat ik de route regelmatig afleg en dus uit mijn hoofd ken plande ik (goed geconditioneerd dankzij het omroep-adagium van NS) kort voor vertrek mijn reis nog even in de app. Ik had geluk, de internationale intercity van 21:16 bleek stipt en dankzij die trein verloopt mijn reis net wat vlotter en een stuk comfortabeler. Dus in plaats van te rennen voor de binnenlandse IC van 21:06 wandelde ik rustig naar het station. Tot mijn verbazing gaven de digitale borden vervolgens daar op het perron aan dat de internationale IC toch 10 minuten vertraging had. Ik checkte nogmaals de app, deze hield ook ná de geplande vertrektijd van 21:16 nog steeds vol dat de trein op tijd was. De IC bleef zelfs nog extra lang aan het perron van Almelo staan en vertrok uiteindelijk pas na 21:30.

Onderweg in de trein bekeek ik de reisplanner nog een paar keer, slechts één keer (toen we in de buurt van Deventer reden) werd de vertraging van onze IC getoond.

De vertraging werd verderop helaas ook niet ingelopen, dus we kwamen een kwartiertje te laat aan in Hilversum alwaar de sprinter van 22:46 waarop ik had moeten overstappen al was vertrokken. Tussen Amersfoort en Hlversum hield de NS-reisplanner nog steeds stug vol dat de internationale IC op tijd was en ik die overstap wel zou halen. De displays op de stations toonden wel telkens dat we vertraagd waren. Hoe kan het dat deze realtime infomatie over deze trein door de reisplanner wordt genegeerd en deze zodoende dus onjuiste adviezen geeft? Het eeuwige omroepen van NS “plan uw reis in de app” verliest dus ook zijn waarde als die app zo onnauwkeurig kan zijn.

icon

Beste antwoord door bahnrider 6 August 2022, 10:09

Bekijk origineel

77 reacties

Badge +3

Het probleem bestaat nog steeds https://x.com/narryspeonies/status/1732466377527574650

Rest van het draadje op https://x.com/oldschoolrobert/status/1732478929124855916

Reputatie 5

Inderdaad bestaat het probleem nog steeds. Nu vanmiddag maak ik het helaas opnieuw mee. Omstreeks 14:25 checkte ik in Deventer de reisplanner om te zien of mijn al eerder geplande reis met de intercity van 14:45 naar Hilversum nog altijd mogelijk was. Hoera, dat bleek het geval. Een kwartiertje later op het perron aangekomen stond die trein tóch met +40 op de schermen. Medewerkster ook eens gevraagd: "ja, de informatie over die internationale treinen krijgen wij pas heel laat binnen" :-/ Waarom de reisplanner die informatie überhaupt niet kent wist zij ook niet.

 

Reageer