Skip to main content

Traject melding


G.J.
  • Op het juiste spoor
Op de app heb ik al langere tijd mijn traject ingegeven met meldingen op mijn reisdagen. De meldingen gelden zowel voor de heen- als terugreis. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen.

Hebben hier meer mensen kast van.

Groet G.J.

69 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 18 september 2018
Ja, ik ontvang ook nooit meldingen, zelfs niet als mijn trein niet vertraagd is, maar überhaupt niet rijd. Ik heb dat ook lang geleden al eens gemeld via de app, maar kreeg toen alleen een automatische reactie die niet de indruk gaf dat er echt naar mijn melding gekeken was of ging worden. Opgelost is dit probleem sowieso nog niet; ik zit op dit moment in een latere trein dan gepland omdat ik door vertraging een overstap heb gemist, waarvan ik geen melding heb gekregen terwijl ik echt meldingen bij vertraging aan heb staan voor deze reis.

Ben NS
  • Oud moderator
  • 412 reacties
  • 18 september 2018
Hallo G.J., en welkom bij de NS Community!

Heb je vanuit de instellingen van je telefoon zelf ook de app toestemming gegeven dat de Reisplanner Xtra-app meldingen weer mag geven?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 18 september 2018
Dat is bij mij in ieder geval niet het probleem, @Ben NS. Hierbij screenshots van de instelling die ik in ieder geval al na heb gelopen.

Uiteraard is het mogelijk dat dit wel het probleem is bij @G.J., maar bij mij is het dat met hetzelfde probleem dus niet.


Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 26 september 2018
Hallo Olav93, vervelend dat dit niet lukt. Je hebt ook de meest recente versie van de app neem ik aan? Hoe is de situatie op dit moment?

@G.J. Zou je aan willen geven of de instelling bij jou wel correct staan?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 26 september 2018
Ik draai de laatste versie van de app uit de Google Play Store, @Miriam NS. Die is van 5 september. Tot op heden heb ik nog nooit een melding gezien, behalve toen ik ook een 'seintje x minuten voor vertrek' aan had staan. Dat deed het wel gewoon.

Ben NS
  • Oud moderator
  • 412 reacties
  • 26 september 2018
Ik zal hier eens achteraan gaan, Olav93! Als ik meer weet kom ik in dit topic terug.

Ben NS
  • Oud moderator
  • 412 reacties
  • 7 oktober 2018
Ik heb helaas nog geen nieuws mogen vernemen! Zodra dit wel gebeurt, meld ik dat hier.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 10 oktober 2018
Vandaag heb ik voor het eerst een melding m.b.t. vertraging ontvangen vanuit de app. Nu komt het... dit was niet in de buurt van de vertrektijd van mijn ingestelde reis en de wonderlijke melding was dat mijn trein een vertraging had van welgeteld 0 minuten. Ik weet niet wat er allemaal mis gaat met deze meldingen, maar van het resultaat lijkt helaas weinig te kloppen.

Ben NS
  • Oud moderator
  • 412 reacties
  • 19 oktober 2018
Dat hoort natuurlijk al helemaal niet! Dit ga ik dan ook aankaarten.

Ben NS
  • Oud moderator
  • 412 reacties
  • 30 oktober 2018
Hoe is het de laatste tijd gegaan qua meldingen, Olav?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 30 oktober 2018
Ik vrees dat ik weinig interessants kan melden. Sinds de melding die ik hierboven noemde, heb ik geen dergelijke, onverwachte meldingen meer gezien. Of de kloppende meldingen het inmiddels doen, kan ik ook niet zeggen. Ik heb ze niet gezien, maar heb volgens mij ook niet meer dan hooguit een minuut vertraging gehad, dus er is ook geen moment meer geweest dat ik een melding verwacht had.

Ben NS
  • Oud moderator
  • 412 reacties
  • 9 november 2018
Dan houden we dit in ieder geval in de gaten!

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29362 reacties
  • 9 november 2018
Als ik Twitter zo lees is de (Android) app na de meest recente update (van 5 november?) helemaal stuk.

Bij veel mensen start hij niet eens meer op, en verwijderen en opnieuw installeren helpt niet. Dus dat die meldingen over gemiste uitchecks niet doorkomen is eigenlijk peanuts... ;-)

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.ns.android.activity&showAllReviews=true voor de reviews 😛

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 14 november 2018
Vandaag bleek dat de trein waar ik op overstap die met +6 vertrok (en toen naar verwachting met +5 aan zou komen) niet voor een melding zorgde.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 20 november 2018
En daar is 'ie weer: "Deze reis heeft een vertraging van 0 minuten". Zo zeldzaam is dat nu ook weer niet. Daar hoef ik geen notificatie van te krijgen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2095 reacties
  • 20 november 2018
In de reisplanner zie ik - als ik doorklik - 6 minuten vertraging bij vertrek en daardoor 17 minuten bij aankomst (door missen van een overstap).

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 28 november 2018
Excuses dat er niet eerder door ons is gereageerd. Ik neem dit topic van Ben over en ga kijken wat ik hierin voor jullie kan betekenen.

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 3 december 2018
Ik heb precies hetzelfde probleem. Meldingen al een hele tijd aan staan voor bepaalde dagen/tijden/trajecten, maar nog nooit een melding ontvangen. De algemene berichten bij grote calamiteiten krijg ik bijv. wel. Instellingen staan net als bij OP ook goed.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 5 december 2018
Bedankt voor het aangeven junkje. Ik heb dit nog steeds bij de developers uitstaan en hoop snel meer te weten.

  • Sprinter
  • 4 reacties
  • 7 december 2018
Hier idem. Nog nooit notificaties gehad van vertragingen van ingestelde trajecten. Ik heb een Samsung S5 met Android 6. De app heeft alle permissies en is uitgezonderd van energiebesparing. Het zou fijn zijn als dit opgelost kan worden.

  • Sprinter
  • 4 reacties
  • 11 december 2018
Overigens krijg ik wel notificaties als ik bij een storing de knop "houd mij op de hoogte" aanzet.
Maar die trajectmeldingen willen echt niet...

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 12 december 2018
Ik zal het meenemen Bas17. Vooralsnog heb ik helaas geen extra informatie.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 18 december 2018
Inmiddels heb ik een nieuw contactpersoon en hoop ik snel meer te weten.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 26 december 2018
Update: Ik heb sinds vorige week nog geen reactie ontvangen en zal nogmaals een reminder sturen.

Miriam NS
  • Oud moderator
  • 4976 reacties
  • 2 januari 2019
Update: Een tweede reminder is deur uit.