Dienstregeling 2021

  • 31 January 2020
  • 38 reacties
  • 2567 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7

De vakantie jongere (ja dat mag nog!) moet vanaf Eindhoven Airport eerst nog met een bus om in de buurt van NS te komen.

En die bussen rijden gewoon zoals normaal! Wat is het probleem dus?

het probleem? dat er nu een nieuwe coronagolf uitbreekt! 

Al die jongen die naar het buitenland geweest zijn met de zomervakantie. Nederland moest op dat moment alles op slot gooien. Degene die in het buitenland waren, zijn zelf verantwoordelijk voor hoe ze naar Nederland komen. Geen vliegtuigen meer landen op schiphol en eindhoven en rotterdam! Nederland is te soft. Kijk waar we in zitten...tweede golf!! 

Wat een hysterie. Bovendien zijn de meeste mensen met de auto naar het buitenland geweest omdat ze niet willen vliegen of met ov reizen (hoofdzakelijk door het verplichte kapje en al het gedoe eromheen. In je eigen auto heb je dat allemaal niet). En het zijn lang niet alleen maar feestende jongeren. Volwassenen kunnen er ook wat van en gaan met de regels om zoals ze het zelf goeddunkt.

Reputatie 7
Badge

Ik denk dat er nog veel meer geschrapt gaat worden in de toekomst. Dit is niet lang vol te houden voor de overheid.

Reputatie 7
Badge +3

Er komt ook een halve oplossing voor de krankzinnig slechte aansluitingen in Baarn. 

Reputatie 4

Waarschijnlijk weer geen oplossing voor de waardeloze overstap van Lombardijen richting Utrecht op de zondagmorgen.

 

Reputatie 6

Dit eerste punt is toch terugsteken wat eigenlijk niet mag zonder in-uit-in checken?

 

impact per reiziger is echter voor Blerick geheel verschillend:
o Reizigers van Eindhoven naar Blerick zelf kunnen eventueel met de Intercity doorrijden naar Venlo en dan terugreizen met dezelfde trein. Per saldo resulteert dit in een extra reistijd van 13 minuten.
o Dit is echter niet van toepassing voor de uitstappers in Blerick die overstappen richting Venray: deze reizigers missen in Venlo de aansluiting terug naar Venray, waardoor het uiteindelijke gevolg ook een half uur extra reistijd zal betekenen. Bij NS is niet bekend welk aandeel van de uitstappers in Blerick overstappers richting Venray betreffen.
o Reizigers uit Blerick naar Venlo (de instappers in bovenstaande tabel) kunnen reizen met de treinen van Arriva; deze vertrekken 3 minuten later en bieden in Venlo alle overstappen.

Onbegrijpelijk dat er tussen Helmond en Den Bosch op zondag geen 2 treinen per uur gaan rijden , 1 trein per uur is niet meer van deze tijd !!!!!

@nsfreak2011

Uit de CBS-cijfers blijkt dat het OV op dit moment op 40-45% zit, wel is de teruggang in de spits groter en daarbuiten kleiner. Verder blijft het enorme verschil tussen vaak volle sprinters en lege intercity's. Schrappen in de intercity's is op dit moment dan ook wel logisch. 

De nieuwe dienstregeling 2021 gaat uiteraard uit van de normale situatie. Ook daarin zal voorlopig wel geschrapt gaan worden. Of dat het hele jaar 2021 het geval zal zijn weet natuurlijk niemand.

Reputatie 4

ik ben jaren een trouwe NS reiziger, maar sinds de corona uitbraak in Nederland niet meer.

Ik kies de auto ipv de trein.

Reputatie 7

In het algemeen heb ik het gevoel dat er nogal een onbalans is in de verhouding lange afstandstreinen en het regionale aanbod. Ik ben zelf vanwege m'n woonplek in een uithoek van het land nogal een intercity-gebruiker, maar ik vind het ergens best vreemd dat er op veel trajecten meer intercities rijden dan sprinters. Maar dat gaat terug op de vraag “waar is het OV voor bedoeld?”, en die vraag wordt door veel mensen natuurlijk anders beantwoord.

Reputatie 7

Blijkt toch maar weer dat openbaar vervoer geen markt is die goed functioneert zonder een regisseur.

Blijkt toch maar weer dat openbaar vervoer geen markt is die goed functioneert zonder een regisseur.

Het grappige is dat juist de commerciële bedrijven zich richten op sprintervervoer.Voor hen is sprintervervoer wel interessant omdat ze lagere kosten van rijdend personeel hebben. 

Reputatie 7

Wie wil er nog vervoerd worden met de trein? Nou genoeg mensen hoor, zeker de mensen zonder auto en/of rijbewijs. Die veeg je even kort door de bocht opzij, maar ze bestaan echt. 

Reputatie 7

Blijkt toch maar weer dat openbaar vervoer geen markt is die goed functioneert zonder een regisseur.

Het grappige is dat juist de commerciële bedrijven zich richten op sprintervervoer.Voor hen is sprintervervoer wel interessant omdat ze lagere kosten van rijdend personeel hebben. 

Dat is wel geinig inderdaad. Moet wel gezegd worden dat die daarvoor meer subsidies krijgen dan NS, toch?

Reageer