beantwoord

ICD Schiphol- Rotterdam

  • 26 March 2024
  • 41 reacties
  • 1038 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 5

Zolang de ICNG niet betrouwbaar inzetbaar is zullen er eerder nog minder treinen gaan rijden omdat de uitstroom van het ICR-materieel wel verder gaat 

De betrouwbaarheid van ICNG neemt geleidelijk toe. Ze stranden vrijwel nooit in spanningssluizen en fasescheidingen dankzij automatisch omschakelen. Dat is een pluspunt. 

Maar die kuren met de ICNG moet er meer uit. Weet niet hoe groot de pool aan ICNG treinmachinisten is.

De ICNG is qua inzet met treinreizigers flexibeler. En heeft meer rendement. De Traxx + 7/9 ICR heeft niet vaak een 100% bezettingsgraad. Afgezien van enkele keren in de spitsuren. 

Dat geeft een vertekend beeld. Na 20.00 is een vijfdelige ICNG meestal voldoende. Dertiendelige ICNG is qua aantal zitplaatsen vergelijkbaar met Traxx + 9 rijtuigen. In spitsuren zal vijftiendelige/zestiendelige ICNG prettig zijn. 

De NS wist er natuurlijk al weken van want de treinen ontbraken al weken in de reisplanner, maar twee dagen van te voren heeft men toch eindelijk een melding geplaatst dat de maatregel voor onbepaalde tijd verlengd is: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/afschaling-hsl-900.html

Reputatie 7
Badge +1

De mededeling is als volgt:

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Het is zeker niet voorbij op 15 april, de maatregel is inmiddels verlengd maar de dienstregeling wijzigt wel iets per 15 april dus de NS zal tegen die tijd wel een nieuw verstoringsdingetje aanmaken op de website met nieuwe start en einddatum. Met Koningsdag zal er wel een volledige dienstregeling gereden worden tussen Amsterdam en Rotterdam, maar op Den Haag - Rotterdam en Rotterdam - Breda wordt dan wel geschrapt omdat er nog altijd te weinig materieel is en je op Koningsdag zeker niet met een los ICNG vijfje aan wilt komen rijden.

Was te verwachten. De instroom van ICNG gaat te langzaam. De retrofit-beurten van ICNG bij Alstom (Poland) kost véél tijd. 

Op Koningsdag zal 10 bakken ICNG op HSL Schiphol - Rotterdam het minimum moeten zijn. Zullen ze de toeslag betalen?😉

Nee de toeslag zal niet betaald worden en ik denk niet dat er veel conducteurs kaartjes gaat controleren op dat tjaject die dag. Treinen zullen op deze dag ook wel weer ernstig vervuild raken. Benieuwd hoe de reizigers de treinen gaan aantreffen op 28 april. 

 

 

Reputatie 7

 

Wanneer zijn alle beperkingen in de materieelinzet voorbij? Is 15 april nu echt het einde? Ik heb het gevoel dat we elke keer aan het lijntje gehouden worden met korte periodes maar het is nu al zeker een half jaar zo. 

Ik denk dat 15 april zeker niet de einddatum zal zijn. Las vanochtend op X dat er ook deze ochtend al weer 2 ICNG's ivm technische problemen zijn uitgevallen. Het zou mij verbazen als per 15 april de problemen opgelost zijn.   

 

ICNG? Da’s toch Intercity Cancelled (because) Nothing Good? Of hebben we het hier over de WESP (Werkt Echt Super Prut)?

Reputatie 7
Badge +1

De NS wist er natuurlijk al weken van want de treinen ontbraken al weken in de reisplanner, maar twee dagen van te voren heeft men toch eindelijk een melding geplaatst dat de maatregel voor onbepaalde tijd verlengd is: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/afschaling-hsl-900.html

Nou verlengd? als ik deze reactie op X mag geloven worden er dus vanaf a.s. maandag nog minder treinen ingezet. Zou toch wel graag willen weten of dat echt het geval is.

 

Reputatie 7
Badge

 

Wanneer zijn alle beperkingen in de materieelinzet voorbij? Is 15 april nu echt het einde? Ik heb het gevoel dat we elke keer aan het lijntje gehouden worden met korte periodes maar het is nu al zeker een half jaar zo. 

Ik denk dat 15 april zeker niet de einddatum zal zijn. Las vanochtend op X dat er ook deze ochtend al weer 2 ICNG's ivm technische problemen zijn uitgevallen. Het zou mij verbazen als per 15 april de problemen opgelost zijn.   

 

ICNG? Da’s toch Intercity Cancelled (because) Nothing Good? Of hebben we het hier over de WESP (Werkt Echt Super Prut)?

Wat een non-klacht. Ook de TRAXX staat wel eens met een storing aan de kant. En dat ze aan de kant staan kan het net zo goed betekenen dat ze later op de dag weer gezet worden. 

ICNG heeft soms wat problemen, maar deze zijn inmiddels aanzienlijk minder dan toen ze in de reizigerdienst kwamen. En daarnaast zijn er ook een aantal aantal softwareupdates geweest.

Reputatie 7
Badge +1

Dat klopt niet, er rijden nog steeds 4 treinen per uur, om :10, :22, :49 en :52 uit Rotterdam. Wel zijn de tijden iets aangepast, deze week was het nog :11, :24, :51 en :54 maar vanwege de snelheidsbeperkingen zijn de tijden iets verruimd. Mogelijk dat er dus in combinatie met een specifieke overstap één verbinding per uur wegvalt in de reisplanner. Alleen de trein van :40 blijft voorlopig dus opgeheven (met uitzondering van die van 23:40).

Maar dan wordt er op X dus weer onzin verkocht vanuit NS Webcare.

Of ze zijn gewoon heel strikt, de 4e ICD is van NS International en dat is een ander X account😛

Reputatie 5

Nieuwsbericht NS, vanaf juni wordt de dienstregeling aangepast met een wat meer gelijkmatige verdeling van de overgebleven treinen: https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstregeling-van-hsl-treinen-aan/

Over de situatie 's avonds wordt niet gesproken. De IntercityDirect Amsterdam <> Breda wordt vanaf juni wel een half uur verschoven maar blijft een uurdienst.

Om moedeloos van te worden. 😞 De zoveelste aflevering van de HSL soap. 

Zien wat ze in de herfst zeggen als ze de definitieve dienstregeling van 2025 bekend maken. Gaat de Airport Sprinters echt rijden zodat de Intercity Direct omgebogen kan worden via Amsterdam Zuid? En dan doorgetrokken worden naar Lelystad/Amersfoort. 

Het zal al winst zijn als de frequentie voorlopig 4 keer per uur op HSL blijft. De ICNG stroomt te traag in. 

 

Reputatie 3

Er zijn voor de meivakantie alweer ernstige verstoringen rond Amsterdam aangekondigd, dus vul zelf maar in ...

Er zijn voor de meivakantie alweer ernstige verstoringen rond Amsterdam aangekondigd, dus vul zelf maar in ...

Dat duurt op en af tot 2027. 

Reputatie 7
Badge +1

Of ze zijn gewoon heel strikt, de 4e ICD is van NS International en dat is een ander X account😛

Maar er wordt gevraagd om treinen tussen Amsterdam en Rotterdam. Dan is het enige juiste antwoord toch echt 4.

Vanmorgen stond de internationale trein voor maandag en dinsdag niet in de reisplanner. Nu wel. 

Vanaf komende maandag worden de vertrektijden veranderd. Wellicht heeft een en ander te maken met het aanpassen van de reisplanner.

Nog aparter is dat men wel een extra rit Rotterdam - Amsterdam toegevoegd heeft om 22:49, terwijl om 22:52 ook de intercity vanuit Brussel al rijdt over hetzelfde traject.

Reputatie 7
Badge +1

En nog steeds een gat van een uur na 22.00 tussen Amsterdam en Rotterdam. Is het gieirigheid of kan men niet logisch nadenken?

Dat laatste denk ik. Van Schiphol naar Rotterdam zou ook na 22.00 uur toch wel één keer per half uur mogelijk moeten zijn. Er zijn wel meer treinen maar dan moet je via Leiden en duurt de reis minimaal 2 keer zo lang. Onderstaand vanaf Schiphol na 22.15 uur.

 

 

Reageer