Skip to main content

Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties

  • 29 January 2024
  • 342 reacties
  • 10569 Bekeken


Toon eerste bericht

342 reacties

Reputatie 7

Sinds enige tijd isde intercity naar Maastricht die ik als forens gebruik vaker vertraagd dan op tijd. En dan niet een paar minuutjes, maar al gauw +10. Dat is nog voordat ie het kapotte spoor bij Geleen tegenkomt, welke overigens Nog ALTIJD niet wordt gecommuniceerd.

 

Zou men bij NS en Prorail wellicht eens wakker willen worden? Of alternatief de contracten gunnen aan partijen die wel respect hebben voor reizigers😊

Reputatie 7

Sinds enige tijd isde intercity naar Maastricht die ik als forens gebruik vaker vertraagd dan op tijd. En dan niet een paar minuutjes, maar al gauw +10. Dat is nog voordat ie het kapotte spoor bij Geleen tegenkomt, welke overigens Nog ALTIJD niet wordt gecommuniceerd.

 

Zou men bij NS en Prorail wellicht eens wakker willen worden? Of alternatief de contracten gunnen aan partijen die wel respect hebben voor reizigers😊

Op het traject tussen Utrecht en Den Bosch liggen nog altijd twee snelheidsbeperkingen, de snelheid is daar maximaal 40 en hierdoor is vertraging oplopen helaas onvermijdelijk.

Reputatie 6

...Op het traject tussen Utrecht en Den Bosch liggen nog altijd twee snelheidsbeperkingen....

En op het traject Den Bosch richting Geldermalsen weer een nieuwe nabij station Zaltbommel.

Reputatie 7

die liggen er al langer dan dat de problemen in Limburg zjjn. Ongetwijfeld dragen ze bij, hoewel op tijd rijden ook nog lijkt te kunnen als er niks anders speelt, gezien de zeer ruime marges in de dienstregeling. In ieder geval herken ik het niet als gebruikelijk situatie dat treinen met +10 in Den Bosch aankomen vanuit Utrecht. 

Reputatie 6

die liggen er al langer dan dat de problemen in Limburg zjjn.…

Bij Culemborg vanaf 21 december 2022

Bij Geleen Lutterade vanaf 26 april 2024

Bij Zaltbommel vanaf 22 juni 2024

Reputatie 7

...Op het traject tussen Utrecht en Den Bosch liggen nog altijd twee snelheidsbeperkingen....

En op het traject Den Bosch richting Geldermalsen weer een nieuwe nabij station Zaltbommel.

Toch een beetje het probleemkindje geworden dat traject 😅

Reputatie 5

Sinds enige tijd isde intercity naar Maastricht die ik als forens gebruik vaker vertraagd dan op tijd. En dan niet een paar minuutjes, maar al gauw +10. Dat is nog voordat ie het kapotte spoor bij Geleen tegenkomt, welke overigens Nog ALTIJD niet wordt gecommuniceerd.

 

Zou men bij NS en Prorail wellicht eens wakker willen worden? Of alternatief de contracten gunnen aan partijen die wel respect hebben voor reizigers😊

De huidige top van NS en ProRail ligt hier niet wakker van, net als de overheid die reeds vele kabinetten lang hebben verzuimd om de vitale infrastructuur van dit land te moderniseren. Falende privatisering waar NS monopolie positie nauwelijks is veranderd. Miljarden geïnvesteerd in modernisering van treinstellen, maar opschalen is voorlopig niet mogelijk en dus blijft het oude materieel rijden, met alle verstoringen van dien, niet dat de nieuwe intercity’s zo betrouwbaar zijn, tot nu een hoop ellende. 
Respect voor reizigers is ver te zoeken, NS en ProRail hollen achter hun eigen problemen aan…

Reputatie 5

Ruim 10.000 keer bekeken, maar ben ik ooit door de NS benaderd? Nee… eigenlijk een trieste mijlpaal 

Reputatie 7
Badge +1

Ruim 10.000 keer bekeken, maar ben ik ooit door de NS benaderd? Nee… eigenlijk een trieste mijlpaal 

We zijn hier topics met veel meer views en serieuze klachten waar ook helemaal niets mee gedaan wordt. Dus get a life zou ik zo zeggen en hou op met zeuren. 

Reputatie 5

Ruim 10.000 keer bekeken, maar ben ik ooit door de NS benaderd? Nee… eigenlijk een trieste mijlpaal 

We zijn hier topics met veel meer views en serieuze klachten waar ook helemaal niets mee gedaan wordt. Dus get a life zou ik zo zeggen en hou op met zeuren. 

Zo kunnen we wel weer hé... Zeuren over het zeuren, hoe ironisch!

Reputatie 5

Sinds enige tijd isde intercity naar Maastricht die ik als forens gebruik vaker vertraagd dan op tijd. En dan niet een paar minuutjes, maar al gauw +10. Dat is nog voordat ie het kapotte spoor bij Geleen tegenkomt, welke overigens Nog ALTIJD niet wordt gecommuniceerd.

 

Zou men bij NS en Prorail wellicht eens wakker willen worden? Of alternatief de contracten gunnen aan partijen die wel respect hebben voor reizigers😊

Er zit nou ook niet bepaald haast achter omdat er vooralsnog treinen kunnen rijden, totdat het zo erg wordt dat je een nieuwe Zeeuwse Lijn creëert 😍. Lijkt me aardig serieus, verzakkingen en die wil je volgens mij zo snel mogelijk opgelost hebben en dat lieten de verzakkingen op het Zeeuwse Spoor wel zien, maar blijkbaar liggen de prioriteiten bij ProRail ergens anders. Zoals... het uitstellen van andere projecten?

Reputatie 5

Ruim 10.000 keer bekeken, maar ben ik ooit door de NS benaderd? Nee… eigenlijk een trieste mijlpaal 

We zijn hier topics met veel meer views en serieuze klachten waar ook helemaal niets mee gedaan wordt. Dus get a life zou ik zo zeggen en hou op met zeuren. 

Denk dat ik meer life in me heb dan jij, wat een idiote reactie. Als je boodschap jouw nog niet duidelijk, dan vraag ik me af wat je hier op dit forum doet of werk je bij de NS of ProRail en trap ik continu op je zere tenen?

dagelijks maak ik deze shit mee en ik blijf ermee doorgaan. 

Reputatie 5

Vandaag weer 55 minuten vertraging opgelopen met de internationale trein van Antwerpen naar NL. Jammer dat er geen filmpjes met geluid te uploaden zijn, want deze oude intercity maakt een enorm kabaal, een resonerend geluid dat door de wagon galmt (treinstel 10 363)

Hoe laat was deze trein vertrokken, Thomas?

Reputatie 6

Ik zie geen trein met deze vertraging van 55 minuten. Wel was trein 9255 met 38 minuten vertraging vertrokken door problemen tussen Mechelen en Berchem.

"Treinstel 10 363" bestaat niet, treinstam 10 363 ook niet. Was het soms het rijtuignummer @ThomasReichel ?

Reputatie 7
Badge +3

Rijtuig 10 363 zou in stam 16438 zitten, die inderdaad vanavond +38 had. Misschien is die 55 minuten wel opgeteld over de hele dag en was de rest van de vertraging op de heenreis. Maar ja, 55 minuten klinkt natuurlijk veel erger een keer 38 en een keer 17. 

Reputatie 7

Rijtuig 10 363 zou in stam 16438 zitten, die inderdaad vanavond +38 had. Misschien is die 55 minuten wel opgeteld over de hele dag en was de rest van de vertraging op de heenreis. Maar ja, 55 minuten klinkt natuurlijk veel erger een keer 38 en een keer 17. 

Linksom of rechtsom, het blijft 55 minuten verloren tijd op één dag..

Reageer