Mijn dagelijkse frustraties met de NS wanprestaties

  • 29 January 2024
  • 408 reacties
  • 12846 Bekeken

Reputatie 5

Een bonte verzameling van frustraties over de NS “dienstverlening” van een zeer frequente reiziger (het woord klant neem ik in de context van de NS niet in mijn mond)…

Vandaag, maandag 29 januari, mijn wekelijkse reis van Den Haag HS, naar Antwerpen Centraal. Lange tijd geleden nam de NS het besluit om de internationale trein die via Breda naar Brussel rijdt, niet meer vanuit Den Haag maar vanuit Amsterdam te laten vertrekken. Blijkbaar rijden de politici/ambtenaren die tussen onze regeringszetel in Den Haag en Brussel pendelen onvoldoende vaak met de trein en is het voor de NS lucratiever om toeristen op de route naar Brussel te vervoeren.

Resultante, mensen die vanuit Den Haag naar Antwerpen reizen, moeten in Rotterdam overstappen en dat kost minimaal 15 minuten extra reistijd, want door de constante stroom van vertragingen, durft niemand een overstap tijd van minder dan 5 minuten te plannen. 

Eenmaal in Rotterdam aangekomen, is de geplande vertrektijd van de directe intercity naar Antwerpen 7:11 uur, echter… sinds weken is dit minimaal +5 minuten vertraging, wat telkens tot 20 minuten vertraging in Antwerpen leidt (voor de reiziger is het met een lange ij…).

Ja, zal de NS zeggen, die in januari schaamteloos de prijzen van de internationale treinen flink heeft verhoogd, er is ook de Eurostar, echter de prijs/kwaliteit verhouding van de vergane glorie Thalys treinen en de vele vertragingen van de Thalys vooral op de terugweg van Antwerpen naar Rotterdam, is voor vele reizigers inclusief mijzelf een stekende doorn in het oog.

Compensatie voor al deze ellende is er pas vanaf 60 minuten, een regeling die door de brainless politiek die jaarlijks ruim 7 miljard aan benzine accijnzen in de staatskas laat landen, geen reden om de NS eens flink aan te pakken op haar dubieuze prestaties, neen, de overheid heeft baat bij mensen die het OV uit frustratie links laten liggen en weer in files aansluiten.

Het is bedroevend hoe slecht het OV is geworden, zeker sinds de Corona periode, is het aantal debacles met de NS flink gestegen.Dit krijg je wanneer je politici een organisatie laat leiden… 

Na ruim 30 jaar met de trein reizen, ben ik helemaal klaar met de NS… meer frustraties volgen!


408 reacties

Reputatie 6

Schapen dienen zich ook gewoon aan de regels te houden hoor. Maar maak ze dat maar eens wijs...

Maar op dat bordje aan het eind van het perron staat een mens met een rode streep erdoor. Betekent dat niet alleen 'voor mensen verboden hierachter' (van het perron af, het spoor op)? Als we dieren in het algemeen bedoelen, tekenen we op borden meestal een rund, toch?

Hm ja, daar heb je een punt... tijd om een meer inclusieve bord te introduceren dus! Ik denk dat de schapen sterk in hun hoeven staan en heel makkelijk onderuit een zware straf kunnen komen, het was overigens niet duidelijk genoeg.

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb je de laatste gedeelte die in hun omheining bleef, zij hebben vooraf de reisplanner gecheckt en waren zich bewust van de storing...

Die hadden geen reisplanner nodig, die wisten al dat hun rebelse neefjes gingen spoorlopen, 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog nooit een schaap beboet zien worden, dus ik vraag me af of ze zich echt aan de regels moeten houden…

Ik weet niet of de schapen toendertijd een boete hebben gekregen, maar een aantal jaar geleden blokkeerden een aantal schapen de ingang van het parkeerterrein bij het bedrijf waar ik werkte. De politie heeft toen wel een hartig woordje met ze gewisseld waarna ze werden overgedragen aan de herder. Mogelijk is het alleen bij een waarschuwing gebleven. 

 

Overigens hadden niet alle schapen veel interesse in de blokkeeractie, de meeste schapen hadden meer interesse in de strook gras rond het parkeerterrein. 🤣

 

 

 

Reputatie 6

Een grote gedeelte van de schapen besloot om op het spoor te staan, die hebben net hun trein gemist...

Een andere gedeelte stond te wachten op het perron totdat de storing voorbij was zodat ze de eerst volgende trein naar werk konden pakken...

Dan heb je de laatste gedeelte die in hun omheining bleef, zij hebben vooraf de reisplanner gecheckt en waren zich bewust van de storing...

Reputatie 6

Schapen dienen zich ook gewoon aan de regels te houden hoor. Maar maak ze dat maar eens wijs...

Ik heb nog nooit een schaap beboet zien worden, dus ik vraag me af of ze zich echt aan de regels moeten houden… "Als ik op het spoor ga staan gaan alle toeters en bellen af 🙄"

 

.....want volgens mij is er geen veilige route naar het spoor op het stuk gras waar de schapen zaten.....

Spoorpersoneel moet zich houden aan de veilige looproutes, moeten daar zelfs excamen in doen. Voor schaapjes ligt dit anders.....

In theorie zou je deze schapen nu officieel kunnen zien als spoorpersoneel aangezien ze toch een klein beetje gewerkt hebben aan het spoor...

 

Reputatie 7
Badge

Schapen dienen zich ook gewoon aan de regels te houden hoor. Maar maak ze dat maar eens wijs...

Maar op dat bordje aan het eind van het perron staat een mens met een rode streep erdoor. Betekent dat niet alleen 'voor mensen verboden hierachter' (van het perron af, het spoor op)? Als we dieren in het algemeen bedoelen, tekenen we op borden meestal een rund, toch?

Reputatie 6

Het was vast een protestactie. Gisteravond hebben tientallen schapen al de A50 geblokkeerd. Wie weet gaan ze zich volgende keer wel vastplakken. 

Maar voor wat protesteren ze dan? Het is fijn dat je protesteert maar laat dan tenminste duidelijk zijn waarover 🙄.

Reputatie 7
Badge +3

Het was vast een protestactie. Gisteravond hebben tientallen schapen al de A50 geblokkeerd. Wie weet gaan ze zich volgende keer wel vastplakken. 

Schapen dienen zich ook gewoon aan de regels te houden hoor. Maar maak ze dat maar eens wijs...

Reputatie 6

.....want volgens mij is er geen veilige route naar het spoor op het stuk gras waar de schapen zaten.....

Spoorpersoneel moet zich houden aan de veilige looproutes, moeten daar zelfs excamen in doen. Voor schaapjes ligt dit anders.....

Reputatie 6

Dit was de stationstunnel in 2013, 1 schaap glipte weg en de rest volgde 😆

 

Reputatie 6

Het kleine beetje groen dat op het spoor zat zal in iedergeval wel weg zijn 😄. Vraag me dan nogsteeds af hoe ze op het spoor terecht zijn gekomen, want volgens mij is er geen veilige route naar het spoor op het stuk gras waar de schapen zaten...

 

Dus dan zijn ze perron 2 opgelopen en op het spoor gevallen? Maar dat lijkt me ook gek...

Reputatie 6

Dacht dat NS het financieel moeilijk had, maar blijkbaar hebben ze hun schaapjes op het droge 😁

 

 

Wie volgt?

Nou ja, als er één schaap over de dam is volgt de rest in ieder geval vanzelf, toch?

Zo blijkt, want ze stonden met z'n allen gezellig op het spoor!

Reputatie 7
Badge

Dacht dat NS het financieel moeilijk had, maar blijkbaar hebben ze hun schaapjes op het droge 😁

 

 

Wie volgt?

Nou ja, als er één schaap over de dam is volgt de rest in ieder geval vanzelf, toch?

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet dat er vaak geen treinen rijden op dit traject, maar dat het zo erg is dat de schapen nu al het gras moeten gaan maaien? 😎

Reputatie 7
Badge +3

Dacht dat NS het financieel moeilijk had, maar blijkbaar hebben ze hun schaapjes op het droge 😁

 

 

Wie volgt?

Reputatie 7
Badge +3

Als er 1 schaap op het station is volgen er meer. 🤣

Er staan al een tijdje schapen naast het station op een klein stukje land (dat wordt elk jaar gedaan, misschien om het te hoge gras te maaien?), 

Schapen worden inderdaad vaak ingezet om te maaien vooral op plaatsen waar een grasmaaier wat lastig is. In Den Bosch zie ik ze ieder jaar op de schuine oevers van de Dommel en de Aa. Zodra ze een stukje kaal gegeten hebben worden ze weer verkast.

Reputatie 6

Vannochtend geen treinen in station Middelburg 😅

Hoe ze daar komen? Er staan al een tijdje schapen naast het station op een klein stukje land (dat wordt elk jaar gedaan, misschien om het te hoge gras te maaien?), ik gok dat ze ontsnapt zijn en dus zo vanaf perron 2 op het spoor zijn gevallen…

Heb me meer zorgen gemaakt om de schapen dan m'n trein 😅

 

Ze kunnen natuurlijk niet het perron op getild worden, dus ze hebben een stukje op het spoor moeten lopen met hulp.

Reputatie 7
Badge +3

Metro wordt niet aangegeven in de reisplanner tussen Breda en Rotterdam Centraal.

Nee, natuurlijk niet. Daar rijdt toch ook helemaal geen metro?

Reputatie 7
Badge +3

Metro wordt niet aangegeven in de reisplanner tussen Breda en Rotterdam Centraal.

Reputatie 7

De internationale trein was een keer op tijd in Breda, dus de overstap lukte, echter ik zat net in de ICNG net als vele anderen die de overstap maakten, toen werd omgeroepen dat de trein een vertraging van minimaal 25 minuten zou hebben en dat de reizigers geadviseerd werd om de trein van perron 5 te nemen, de trein waar ik net was uitgestapt. Iedereen is weer teruggegaan, maar waar komt deze vertraging opeens vandaan? Aangezien het een ICNG betreft, word ik meteen achterdochtig…

 

Trein heeft inderdaad een defect. Men hoopt het binnen een klein halfuurtje opgelost te hebben.

Reputatie 5

Goed nieuws, vanaf morgen 17/07/2024 meer RET metro's tussen Den Haag en Rotterdam vv tot einde werkzaamheden.

We gaan het meemaken, ik ben rond 17 uur bij de metro in Rotterdam, eens kijken of de haringen in een ton ervaring gaat verbeteren 😉

Reputatie 5

Wederom een ICNG probleem? Zojuist in Breda van de internationale IC Direct uit Antwerpen overgestapt op de intercity van 16:23 uur van Eindhoven richting Amsterdam, aangezien deze trein eerder richting Rotterdam vertrekt dan de internationale trein. De internationale trein was een keer op tijd in Breda, dus de overstap lukte, echter ik zat net in de ICNG net als vele anderen die de overstap maakten, toen werd omgeroepen dat de trein een vertraging van minimaal 25 minuten zou hebben en dat de reizigers geadviseerd werd om de trein van perron 5 te nemen, de trein waar ik net was uitgestapt. Iedereen is weer teruggegaan, maar waar komt deze vertraging opeens vandaan? Aangezien het een ICNG betreft, word ik meteen achterdochtig…

 

Reputatie 6

Goed nieuws, vanaf morgen 17/07/2024 meer RET metro's tussen Den Haag en Rotterdam vv tot einde werkzaamheden.

Reageer