Skip to main content

Lees net op NS.nl het volgende:

Helaas sneller dan gewenst weer personele problemen bij Prorail. Met het griepseizoen in aantocht en ook de toenemende Coronaproblemen denk ik dat deze herfst en winter grote problemen op het spoor gaan ontstaan. Dit soort plotsklapse berichten zijn voor de reizigers natuurlijk heel vervelend en de reiziger kan zich hier ook totaal niet op voorbereiden.

Over bussen wordt ook al geen duidelijkheid gegeven. Ik snap het enerzijds wel maar zo loopt ons land natuurlijk wel vast. Zal gezien de tijdstippen deze keer misschien wel meevallen, maar als er morgenochtend zich iemand ziek meldt bij Prorail is Leiden (en niet alleen Leiden) in last denk ik.

Een zeer zorgelijke situatie.

Inmiddels weer een nieuwe update. Tot morgen 15:00 uur geen treinen tussen Utrecht en Arnhem.

Ik kan het bericht niet echt duidelijk vinden. Ze hebben geen verkeersleiders inmiddels wel gewijzigd in minder verkeersleiders. Die datum laatst gewijzigd klopt dus ook niet want het bericht hierboven spreekt ook al van 6 november 2021, 12.44 uur. Toch staat er hieronder iets heel anders.

Vanuit Maarn of Veenendaal is er geen enkele zinnige ov-verbinding naar Utrecht in het weekend.

NS moet gewoon bussen inzetten, of alle kosten voor alternatief vervoer op zich nemen en bij ProRail declareren, net zoals bij geplande of ploselinge werkzaamheden/verstoringen.

Thuisbrengplicht en zo, al lijkt het er op dat je na 23:00 alsnog vanuit Maarn naar Utrecht (en verder) kunt met de trein.

Want dan is er ineens wel weer een capabele treindienstleider paraat! :sweat_smile: voor al die treinen tussen Ut en Ah in de avond/nacht of zo.

Nou ja tusen 23-05u hebben ze (ProRail) een regulier iemand in ieder geval… 

En Google Maps denkt dat er gewoon treinen rijden… 

@EdwinBedankt voor de verduidelijking.

Inmiddels zijn de problemen ook weer wat groter geworden want er staat nu tussen 15.00 uur en 02.00 uur.

Waar zouden we zijn zonder auto? 

En dus de volgende

Blijkbaar moet ik geen in de kop als minder lezen. Vraag mij af of er iemand binnen NS wel eens naar dit soort berichten kijkt alvorens ze op de website geplaatst worden. Ik zie nu wel dat constant de reizigers rondom Utrecht het haasje zijn. Weet niet of er mogelijkheden zijn om personeel van andere standplaatsen in te schakelen.

Pech voor diegene voor wie de trein een vrijwillige of onvrijwillige keuze is. "gelukkig" is de grote meerderheid van het land autoverslaafd en heeft hier geen last van. Dat deze situatie geen grotere ophef veroorzaakt geeft maar weer eens blijk van het feit dat de OV sector er helemaal niet toe doet. Dat men niet in staat is geweest om deze situatie te voorkomen geeft daarnaast blijk van het feit dat de OV sector zichzelf ook helemaal niet relevant vindt. 

Reageer