beantwoord

Trein te vroeg weg

  • 26 August 2022
  • 52 reacties
  • 2227 Bekeken


Toon eerste bericht

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dus moeten reizigers anders gaan denken: vertrektijd= vertrektijd en instappen kan tot ca 1 minuut voor vertrektijd. (Als we halve minuten nemen, wordt daar weer over geneuzeld.) Misschien moet NS in het vervolg 2 tijden publiceren op de perronborden: instaptijd tot 13.35 uur vertrektijd 13.36 uur.

Dat is nergens voor nodig. Voor de reiziger is er voor het vertrek maar 1 tijd belangrijk en dat de tijd tot wanneer die kan instappen. Dat is de tijd die gepubliceerd moet worden. Wat daarna gebeurt is interne keuken en kan intern blijven.

Wat is er zo moeilijk aan op tijd komen als je weet dat de deuren tussen een halve en hele minuut voor vertrektijd kunnen sluiten. Vertrektijd is vertrektijd en een trein mag niet met open deuren vertrekken, dus die deuren gaan voor de vertrektijd dicht!

Reputatie 7
Badge

Als ik vlieg dan heb ik ook een vertrektijd van het vliegtuig, maar ik weet dat ik ruimschoots voor die tijd bij de gate moet zijn want als ik 10 seconden voor vertrektijd aankom dan is de gate al gesloten.

 

Dat je hier bij een trein niet over nq hoeft te denken is nou precies een blvan de voordelen t.o.v. het vliegtuig, of zou dat moeten zijn dus in ieder geval.

Overigens wordt door luchtbaartmatschappijen wel heel duidelijk gecommuniceerd hoe laat je op de luchthaven moet zijn en krijg je uiterlijk daar een boarding pass waarop zoals al genoemd wel degelijk aangegeven staat how laat je aan boord moet.

Reageer