beantwoord

vervangend vervoer bij storing



Toon eerste bericht

48 reacties

Reputatie 7

Daarom snap ik ook nooit zo goed waarom zoveel mensen een e-ticket kopen. Ja, als het een actiekaartje is waarmee je veel bespaart tov de normale prijs begrijp ik het nog wel, maar niet bij een voltarief e-ticket. Geef gewoon een €7,50 uit aan een OV-chipkaart en je hebt al die ellende niet met e-tickets

Inderdaad, maar toch blijken ze nog massaal gekocht te worden. Velen schaffen het in een paar tellen aan en denken verder niet na over eventuele gevolgen als je niet kan reizen of iets dergelijks. Waarom toch, vraag je je af. Je kan toch ook bij vertrek op het station een kaartje uit de automaat halen, als je te weinig reist en geen ov-chipkaart wil aanschaffen.

Reputatie 4

Daarom snap ik ook niet zo goed waarom zoveel mensen een e-ticket kopen. Ja, als het een actiekaartje is waarmee je veel bespaart tov de normale prijs begrijp ik het, maar niet bij een voltarief e-ticket. Geef gewoon een €7,50 uit aan een OV-chipkaart en je hebt al die ellende niet met e-tickets, zoals er lang overdoen voor je de mail ontvangt, niet kunnen annuleren als je onverhoopt niet kan of wil gaan, of dit soort ellende met grote uitval van treinen. 


Misschien willen die mensen gewoon helemaal geen chipkaart, of zijn het eenmalige gebruikers van de trein en willen ze vantevoren een kaartje kopen, zodat ze zonder zorgen direct kunnen instappen in plaats van eerst bij een automaat saldo te laden enzulks. Niet iedereen is zo’n ervaren reizigster als jij.

En dat zolang er over doen voor je die mail ontvangt, dat is echt een manco binnen het bestelsysteem. Hoe ingewikkeld kan een proces zijn om een eenvoudig kaartje te genereren en dat te mailen naar de aanvrager. Dat zou met de hedendaagse techniek hooguit een paar seconden in beslag moeten nemen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben inmiddels over de 100 likes op twitter en er wordt ook zeer veel gereageerd onder mijn bijdrage. Alleen één partij laat het weer volledig afweten. Ik begin in korte tijd toch wel heel moeite met het bedrijf NS te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Het zoveelste bewijs dat het e-ticket in de huidige vorm een totaal misbaksel is.

Het zou uit de handel genomen moeten worden en NS (en de andere spoorvervoerders) moeten alles in het werk stellen om zo snel mogelijk reizen met een bankpas of creditcard te faciliteren. Je checkt dan eenvoudigweg niet in op je vertrekstation bij een verstoring. Of je checkt weer uit zonder kosten.

Het e-ticket zorgt alleen maar voor problemen die er bij de verkoop van kaartjes via de automaat of bij gebruik van de OV-chipkaart niet waren.

Enige dat ik kan verzinnen is met Blauwnet naar Zwolle en dan door naar Emmen, en dan in Emmen de snelbus naar Groningen nemen. 

Ik snap niet wie dit in hemelsnaam het beste antwoord noemt. Want je kunt dan natuurlijk beter direct naar Emmen gaan via Almelo en Hardenberg. Een extra omrit via Zwolle is kolder.

Reputatie 7
Badge +1

De storing duurt inmiddels tot 20.00 uur. Ik zou er maar vanuit gaan dat er vandaag helemaal geen NS treinen meer rijden.

Reputatie 7
Badge

Storing zal nu tot minstens 20.00 duren.

Reputatie 7
Badge +3

Daarom snap ik ook niet zo goed waarom zoveel mensen een e-ticket kopen. Ja, als het een actiekaartje is waarmee je veel bespaart tov de normale prijs begrijp ik het, maar niet bij een voltarief e-ticket. Geef gewoon een €7,50 uit aan een OV-chipkaart en je hebt al die ellende niet met e-tickets, zoals er lang overdoen voor je de mail ontvangt, niet kunnen annuleren als je onverhoopt niet kan of wil gaan, of dit soort ellende met grote uitval van treinen. 


Misschien willen die mensen gewoon helemaal geen chipkaart, of zijn het eenmalige gebruikers van de trein en willen ze vantevoren een kaartje kopen, zodat ze zonder zorgen direct kunnen instappen in plaats van eerst bij een automaat saldo te laden enzulks. Niet iedereen is zo’n ervaren reizigster als jij.

Ik was niet altijd een ervaren reizigster, maar had wel een OV-chipkaart. Mijn eerste heb ik aangeschaft (voor €1) toen hier de strippenkaart in de bus verdween. De enkele keer dat ik in die tijd met de trein ging kocht ik nog een papieren kaartje uit de automaat, toen nog zonder de €1 extra. Vanaf augustus 2014 ben ik gaan forensen wegens verhuizing van het bedrijf waar ik werkte. Het is wel zo dat ik sinds die tijd niet heb betaald voor een nieuwe OV-chipkaart en ook nooit met de trein op saldo heb gereisd, ik had of Traject Vrij met reizen op rekening of Flex. Maar dat Traject Vrij wijzigen naar Flex was ook om niet op saldo te gaan reizen. Juist met Flex/Reizen op rekening kun je zo instappen zonder zorgen, je hoeft niet van tevoren een ticket te kopen, die misschien niet direct binnen komt in je mail. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil juist geen Flex omdat ik wil reizen op saldo om makkelijk te kunnen declareren. In combinatie met automatisch opladen is dat voor mij een ideale oplossing.

Dat hele Flex heb ik altijd gezien als een oplossing voor een probleem waarvoor al een oplossing was.

Reputatie 7
Badge +3

Storing zal nu tot minstens 20.00 duren.

Een machinist geeft op Twitter aan:

- Het betreft een grote verstoring in reisinfo én planning personeel / materieel.

Als de storing dan om 20:00 (of welke tijd dan ook) voorbij is, wordt het ook nog een puzzel om personeel en materieel op de juiste plek te krijgen, dus reken er dan maar op dat ook dan nog lang niet alles rijdt. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil juist geen Flex omdat ik wil reizen op saldo om makkelijk te kunnen declareren. In combinatie met automatisch opladen is dat voor mij een ideale oplossing.

Dat hele Flex heb ik altijd gezien als een oplossing voor een probleem waarvoor al een oplossing was.

Flex heb ik nooit gezien als een oplossing voor een probleem, wel als een alternatief voor iets wat ik liever niet wil, namelijk meer saldo moeten laden dan ik gebruik voor mijn enkele treinreis en wat daar dan lange tijd niets staat te doen. Ik betaal liever per treinreis, voorheen was dat met een papieren kaartje uit de automaat, nu dus met Flex en achteraf betalen. Voor reizen met de bus vond ik het saldo laden minder bezwaarlijk, ging om kleinere bedragen.

Wat ik wel jammer vind is dat je nu de keuze niet meer hebt als je een abonnement wil, met uitzondering van Dal Voordeel.

Reputatie 7
Badge +1

Storing zal nu tot minstens 20.00 duren.

Een machinist geeft op Twitter aan:

- Het betreft een grote verstoring in reisinfo én planning personeel / materieel.

Als de storing dan om 20:00 (of welke tijd dan ook) voorbij is, wordt het ook nog een puzzel om personeel en materieel op de juiste plek te krijgen, dus reken er dan maar op dat ook dan nog lang niet alles rijdt. 

 

We hebben een IT-storing die nu dus al ruim 4 ½ uur duurt en naar verwachting zeker tot 20.00 uur. Krijg toch het idee dat men nog geen idee heeft waar het aan ligt. (misschien toch een Ddos-aanval???).

Op mijn werk heb ik de afgelopen 35 jaar denk ik één storing gehad die langer dan 4 uur duurde en ja bij ons werkte meer dan 1000 man/vrouw.

Dankzij de gecompliceerde roosters krijg je dan inderdaad ook nog de puzzel van het personeel en materieel op de juiste plek. Zo de storing vandaag al wordt opgelost zou ik vanavond maar geen lange reis meer plannen. Op twitter was al de vraag van studenten met een weekend-OV die misschien niet meer thuis konden komen. Voor die wordt het dan een dure dag morgen.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar is de kennis over de eigen producten en voorwaarden diep weggezakt binnen allerlei geledingen binnen NS.

Storing zal nu tot minstens 20.00 duren.

Misschien vanavond nog wat pendeltreinen, meer zal het niet meer worden.

Reputatie 6

Wie onderweg is gestrand moet toch door de NS thuisgebracht worden. Ik ken genoeg plaatsen waar je als je na 10 uur aankomt geen ov meer hebt. Word een duur dagje voor de NS met alle claims voor geld terug en enige honderden taxiritten…. Uitspraken om maar alternatief vervoer te zoeken om daarmee een poging te doen nee te kunnen zeggen tegen benzine/bus/taxi kosten…..

Dat zo een storing zo lang duurt….…. De NS lijkt wel een ziekenhuis zonder noodstroom.

 

Reputatie 7

Altijd weer verbazingwekkend dat alles zo extreem afhankelijk blijkt van ICT. En dat dan ook gelijk alles plat ligt. 

Niet fijn voor het imago van "groen" treinreizen... 🙄

Er zijn helaas geen bussen ingezet. Indien je kosten hebt gemaakt en/of de reis nog moet maken kan je in dit topic meer informatie vinden over wat je het beste kan doen.

Reputatie 7
Badge +3

@leenpmp Is het nog gelukt om op tijd op jouw bestemming te komen?

Altijd weer verbazingwekkend dat alles zo extreem afhankelijk blijkt van ICT. En dat dan ook gelijk alles plat ligt. 

Niet fijn voor het imago van "groen" treinreizen... 🙄

De roostereisen van personeel en vakbonden maken de personeelsplanning zo complex dat dat zonder ICT niet te behappen valt. 

Reputatie 7

Altijd weer verbazingwekkend dat alles zo extreem afhankelijk blijkt van ICT. En dat dan ook gelijk alles plat ligt. 

Niet fijn voor het imago van "groen" treinreizen... 🙄

De roostereisen van personeel en vakbonden maken de personeelsplanning zo complex dat dat zonder ICT niet te behappen valt. 

Tot zover en niet verder zou je dan zeggen. Is het daarom dat bijv. de losse lijnen van Blauwnet etc wel rijden? Gewoon omdat die eigenlijk een "rondje om de kerk" zijn?

Reputatie 7

 

Een extra omrit via Zwolle is kolder.

Je kunt het ook wat vriendelijker schrijven natuurlijk, in plaats van altijd weer dat botte.

Er zijn duizenden manieren om dit aardiger te zeggen, maar het afbranden van mensen met botte taal is voor veel mensen helaas leuker dan vriendelijk schrijven en elkaar constructief (vooruit) helpen

 

Moet het bovenstaande dan gelden als een voorbeeld van het vriendelijk afbranden ?

Reputatie 7
Badge +3

Waar je wel de plank mis slaat is op het punt van de vakbonden, die gaan in deze situaties echt geen probleem maken van pendeldiensten want die zijn daar juist voor in dit soort situaties zodat er wel reizigers vervoerd worden.

 

Volgens mij is dat ook precies wat ik schreef 😉 Ik reageerde juist op een eerdere opmerking van Tamzin.

Waar je wel de plank mis slaat is op het punt van de vakbonden, die gaan in deze situaties echt geen probleem maken van pendeldiensten want die zijn daar juist voor in dit soort situaties zodat er wel reizigers vervoerd worden.

 

Volgens mij is dat ook precies wat ik schreef 😉 Ik reageerde juist op een eerdere opmerking van Tamzin.

Oeps over het woordje NIET heengelezen, excuus :D

 

Reageer