beantwoord

waarom verslechtering dienstregeling `koningsdag’



Toon eerste bericht

100 reacties

@iMark Wat zou jij adviseren? “Neem op tijd de trein” OF 

@Slidestops Mijn tip aan de NS is om volgend jaar mensen te adviseren om op tijd naar huis te gaan. Ofwel ik heb geen zin om te bellen. .

Reputatie 7
Badge +3

En als iedereen op tijd naar huis gaat, zijn die treinen vol en moet je alsnog wachten op de volgende. 

En als iedereen op tijd naar huis gaat, zijn die treinen vol en moet je alsnog wachten op de volgende. 

Ja, ook dat is een goed advies. Zeker beter dan gokken op de laatste trein. En dan opzoek naar een TAXI.;)

Reputatie 7
Badge

Voor dagen als vandaag zou ik toch kiezen voor een taxi inplaats van de trein. Duur of niet. Geld moet toch rolen. 💲

Reputatie 7
Badge +3

Je moet gewoon op tijd weg gaan, maar niet op de tijd dat iedereen gaat, want dan zijn de treinen vol en moet je de volgende trein nemen, maar je moet ook vooral niet te laat gaan als iedereen al naar huis is en de trein niet meer vol is, want dan kan het net zijn dat het de laatste is en als er dan wat is moet je een taxi nemen. Je moet eigenlijk gewoon een glazen bol hebben om te weten wat de ideale tijd is om naar huis te gaan. Of je had gewoon thuis moeten blijven.

Vooralsnog schijnt het wel mee te vallen. In dat Telegraaf artikel staat nu: 

22:30 NS ziet drukte in treinen toenemen

De drukte in treinen neemt weer toe op de avond van Koningsdag, na een relatief rustige middag, zegt een woordvoerder van de NS. „Mensen reizen nu volop terug naar huis.”

„Zeker op de stations in Rotterdam, Amsterdam en Arnhem zijn veel mensen te vinden. In Breda verwachten we nog extra toeloop als 538 Koningsdag straks is afgelopen.”

Volgens de woordvoerder hoeven mensen vooralsnog geen overvolle treinen aan zich voorbij te laten gaan. „De drukte blijft goed beheersbaar”, zegt hij.

 

Reputatie 7
Badge

Ik had ook veel klachten verwacht voor vandaag. Maar ik heb er nog niet een gezien hier op het forum. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zag wel dit:

 

En eerder vandaag werd er deze melding gedaan

 

De foto van een SNG met (vermoedelijk) kots, zal ik je besparen. 

Reputatie 7
Badge

Vreselijk. Wat is men agressief tegenwoordig. Tenminste...sommige dan. Waar is dat nou goed voor vraag ik mij dan af? Treurig. 

Badge +3

Ook foto’s met wat kots en zo, dat gaat https://twitter.com/VebegoFS (de opvolger van Hago) regelen

Op twitter zijn die nu te brereiken als @schoonmaken 😅

 

Reputatie 7
Badge

Jeetje moet je dit eens lezen. https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/man-bijt-boa-in-gezicht-in-breda/ar-AA1aqWxv?li=BBoPOOe

Reputatie 7

Blij dat ik vandaag moest werken. Op de fiets naar het werk (anderhalf uur fietsen). Alleen in de media wat berichten meegekregen van Koningsdag (een uit zijn voegen barstend centrum van Breda met de oproep “blijf weg, het is te vol!”), maar ik geef helemaal niks om deze feestdag. En die massale toestanden vermijd ik sowieso altijd. De trein op Koningsdag vermijd ik trouwens al jaren; eenmaal meegemaakt maar voorgoed genezen. Wat een herrie en losgeslagen bende was dat. Dronken jongeren, zingen en schreeuwen. Regels als geen alcohol in de trein etcetera: niemand let erop. 

Ook rondom andere festivals en feesten in deze regio vermijd ik treinvervoer door en vanaf de stad waar dit plaatsvindt. 

De meesten interesseert het Koningshuis ook helemaal niks, zeker onder jongeren is het steeds minder populair, was deze week in het nieuws. 27 april is slechts een aanleiding om flink te gaan feesten 😇

 

Badge +3

Auw.. maar ‘in het gezicht bijten’ is dat dan in zijn/haar neus of oor of zo?

Lijkt me ‘fake’, want zelfs een wild beest of waakhond of zo zal nooit voor je gezicht gaan.

Overigens heb ikzelf soms wel probleem-kids in mijn taxi die graag bijten in alles wat in hun buurt komt (als ze het ergens niet mee eens zijn), maar in de buurt van mijn gezicht komen ze natuurlijk nooit met hun mond (krabben en haren trekken soms wel).

Reputatie 7
Badge

Blij dat ik vandaag moest werken. Op de fiets naar het werk (anderhalf uur fietsen). 

 

 

Anderhalf uur fietsen??? Heb je energie teveel?

Ik kan nog niet eens een halfuur lopen en dan ben ik al kapot. 💀 Sinds ik twee keer corona heb gehad ben ik ziek en heb ik totaal geen energie meer en snel buiten adem. 

Reputatie 7
Badge

Auw.. maar ‘in het gezicht bijten’ is dat dan in zijn/haar neus of oor of zo?

Lijkt me ‘fake’,

 

Het was msn nieuws dus lijkt me sterk dat dat fake is. 

Reputatie 7

Blij dat ik vandaag moest werken. Op de fiets naar het werk (anderhalf uur fietsen). 

 

 

Anderhalf uur fietsen??? Heb je energie teveel?

Och valt wel mee voor een keer. Bijna anderhalf uur fietsen inderdaad - en op een heel gewone lekker ouderwetse bewust niet-electrische fiets 🙂. Veel calorieën verbrand. Op de terugweg halverwege nog even wat boodschappen gedaan….. 

Reputatie 7
Badge

Och valt wel mee voor een keer. Bijna anderhalf uur fietsen inderdaad - en op een heel gewone lekker ouderwetse bewust niet-electrische fiets 🙂. Veel calorieën verbrand. En als ik de trein vermijd heb ik geen andere keus. Op de terugweg halverwege nog even wat boodschappen gedaan….. 

 

Ach.. waarom ook niet. Als je er de conditie voor hebt.😉 Ik was gewoon een beetje jaloers. Want ik kan dat niet meer. 

Reputatie 7
Badge

 

Zomaar in het gezicht van iemand kunnen bijten betekent dat die persoon niet geschikt is. Niemand (jij ook niet) zal dat ooit laten gebeuren (instinctief).

Ooh beste Rob. Daar weet ik alles van. Geloof mij maar. 💪

@Trein-Dario

En het risico op ongevallen is vandaag alleen groter doordat er meer dronken reizigers zijn en het vele te druk is op sommige stations, juist daarvoor is het vandaag cruciaal dat er voldoende bemensing op de treinen is en niet zoals Tamzin wil maar 1 Hc per trein. Op dit soort dagen is het ook vaak zo dat de machinist de Hc's helpt met het overzicht op de drukke stations vanwege de veiligheid.

Ik vraag me af of Tamzin wel eens op Amsterdam Centraal is geweest op zo'n dag als vandaag, zo niet dan moet hij hier ook geen oordeel vellen omtrent de bezetting van de treinen door NS personeel.

En jij hebt werkelijk geen idee waar je over praat, ik heb nu al zoveel posts gezien van je waaruit dat blijkt dus ik zou je eerst maar eens meer gaan verdiepen in dingen voordat je hier de ene post na de andere plaatst zonder dat je weet waar je over praat.

 

Ieder normaal bedrijf lost de jaarlijkse drukte zoals op Amsterdam Centraal met Koningsdag op door beveiligers in te huren voor crowd control, niet door extra controleurs in vaste dienst te nemen voor 365 dagen per jaar. Hoe denk je dat een jaarlijks popfestival de drukte aanpakt?

Een "evenement" als kapstok gebruiken om te willen vasthouden aan een exploitatiemodel uit 1960 zal de structurele problemen bij NS echt niet oplossen. Steeds meer personeel voor steeds minder treinen is de weg naar het (financiële) einde. Dat personeel er niet en als er het er wel zou zijn was het onbetaalbaar.

 

Ieder normaal bedrijf lost de jaarlijkse drukte zoals op Amsterdam Centraal met Koningsdag op door beveiligers in te huren voor crowd control, niet door extra controleurs in vaste dienst te nemen voor 365 dagen per jaar. Hoe denk je dat een jaarlijks popfestival de drukte aanpakt?

Een "evenement" als kapstok gebruiken om te willen vasthouden aan een exploitatiemodel uit 1960 zal de structurele problemen bij NS echt niet oplossen. Steeds meer personeel voor steeds minder treinen is de weg naar het (financiële) einde. Dat personeel er niet en als er het er wel zou zijn was het onbetaalbaar.

Tamzin, voor de crowdcontrol zal ook externe beveiliging ingehuurd zijn zoals normaal, maar heb je enig idee wat dat kost t.o.v. eigen personeel ?

Verder MAG een beveiliger volgens de regelgeving niet helpen bij het vertrekproces van een trein. De enige die dit mogen zijn een machinist en een Hc.

Voor de crowdcontrol zal ook externe beveiliging ingehuurd zijn zoals normaal, maar heb je enig idee wat dat kost t.o.v. eigen personeel ?

Zo'n 40 in Breda alleen al gisteren, extern, bovenop eigen personeel 

Reputatie 7
Badge +3

Ook vandaag wordt er volgens een oranjedienstregeling gereden. Met vieze treinen.

Ik ben ook verbaasd over de koers van NS. Omdat een groep wil feesten gaan we daar de boel op afstemmen en niet op de trouwe abonnementhouder/reiziger die op deze dag familie wil bezoeken. 

NS kan die mensen niet verbieden om een kaartje te kopen en als ze dat kaartje hebben heeft NS in de principe de plicht om ze te vervoeren. Vergelijkbaar met carnaval en nog wat van dat soort massale drank/drugs evenementen.

Het enige wat mag is mensen die onder invloed zijn van drank of drugs weigeren maar dan moet je alcohol/drugscontroles gaan houden op het station.

Reputatie 7
Badge +2

Verder MAG een beveiliger volgens de regelgeving niet helpen bij het vertrekproces van een trein. De enige die dit mogen zijn een machinist en een Hc.

Dat hoeft die beveiliger ook niet te doen. Als je juist aan goede crowdcontrol doet dan controleer je de kaartjes alvast in het station en laat je niet meer reizigers het perron op dan er in de daar gereed staande trein passen.

En voila, opeens is het overzicht voor de conducteur een stuk beter (omdat het perron niet vol staat met reizigers die de volgende trein willen nemen) en hoeft ‘ie niet een overvolle trein onderweg te gaan controleren.
Eventueel zou je dan nog een assisterende conducteur op het perron kunnen zetten die niet met de trein meegaat maar alleen bij het vertrekproces assisteert. Dan ga je een stuk efficiënter met het personeel om omdat je die conducteur vervolgens niet de hele slag van die trein kwijt bent.

Reputatie 7
Badge

Ook vandaag wordt er volgens een oranjedienstregeling gereden. Met vieze treinen.

Oh fijn, tweede koningsdag blijkbaar. 

Reputatie 7
Badge

NS kan die mensen niet verbieden om een kaartje te kopen en als ze dat kaartje hebben heeft NS in de principe de plicht om ze te vervoeren. Vergelijkbaar met carnaval en nog wat van dat soort massale drank/drugs evenementen.

 

Abbonementhouders hebben voorrang vind ik. En wie zegt dat die lui een kaartje hadden gekocht gisteren. Misschien reden een aantal van hen wel zwart. Dat is niet onwaarschijnlijk. 

 

Reageer