Een vraag namens kennissen van mij. Zij hebben gisteren 2 kaartjes uit de automaat gekocht: Roosendaal - Leerdam en zijn gelijk gaan reizen. 10.07 sprinter Dordrecht. In Dordrecht 4 minuten overstaptijd maar deze hebben ze niet gehaald (zijn oudere mensen, lopen niet zo snel en het is trap op trap af.) Trein reed net weg. Ze hebben een half uur gewacht. Toen trad een storing op: seinstoring tussen Gorinchem en Leerdam. Niemand kon verdere informatie geven, de trein reed nu maar tot Gorinchem. Ze zijn meegereisd in de hoop dat het mogelijk opgelost zou zijn in vrij korte tijd. Maar niet dus. Ook geen vervangende bus en er was daar ook geen reguliere bus richting Leerdam. De verstoring bleef maar duren. De mensen waar ze die middag op bezoek zouden gaan hebben geen eigen vervoer dus ze konden ook niet opgehaald worden. Uiteindelijk zijn ze na ruim 1,5 uur zinloos wachten in Gorinchem maar teruggereisd naar Roosendaal (nieuwe kaartjes terug gekocht). Zij willen geheel geld terug want hun doel is niet bereikt (gezegd dat dat niet mogelijk is). Dit dus compleet weggegooid geld geweest. Zij hadden wel vervangend vervoer gewild maar dat was er niet. Ik heb nagekeken of er mogelijk een lijnbus was, maar in en rond Leerdam is er in het weekend eigenlijk alleen flexvervoer, met bestellen, bellen, apps etc. De bestuurder van de R-net trein hebben ze bevraagd maar deze wist het ook allemaal niet. Verder nergens enig personeel natuurlijk op die kleine stations. Is er compensatie mogelijk? Niet bij NS heb ik gezegd, maar van de site van R Net werd ik niet veel wijzer. Wat is er in zulke gevallen mogelijk?
Beste antwoord door Robert B
Bekijk origineel