beantwoord

Bestemming niet bereikt



Toon eerste bericht

27 reacties

Badge +3

Als je de laatste verbinding van R-net niet haalt kan je het beste via R-net (Qbuzz) een compensatie aanvragen. Voor de bus, tram en metro staat het volgende op hun website:

 

  • Als de eerste of laatste bus, tram of metro niet volgens de dienstregeling vertrekt (meer dan 10 minuten te laat) of helemaal niet komt, dan kun je rekenen op 1 keer RET 2 uur of compensatie van eventuele taxikosten, of organiseert de RET vervangend vervoer.

Ik kan helaas niet bevestigen of dit ook voor de trein geldt.

Het ging niet om een laatste verbinding, maar om vertraging bij een andere vervoerder. Ticket was bij de NS gekocht dus daar klagen?

Reden: reis afgebroken in Gorinchem, de bestemming was niet tijdig te bereiken!
Want de bestemming (laten we er voor het drama een bruiloft of uitvaart van maken 😥) in Leerdam was al voorbij voordat ‘we’ er konden zijn.

‘We’ zijn vanuit Gorinchem (want verder kwamen we echt niet met ons bij NS gekocht ticket) met de trein, en dus maar terug gereisd naar Roosendaal. Mét keurig een extra ticket dus (uit een R-net automaat).

NS zegt: nee, vertragingen of uitval bij andere vervoerders hebben wij niets mee te maken. Voor bestemming op de heenreis niet bereikt ga maar te rade bij R-net (Qbuzz), en voor de reis afbreken en dan maar terug reizen naar je vertrekstation (dus Dordrecht - Roosendaal met NS) ook. 😥

Kastje-muur… 😴 Het zou de NS Klantenservice sieren om de tickets Roosendaal - Leerdam geheel te vergoeden, en dat Qbuzz/R-net dat ook doet (wishful thinking) voor Gorinchem - Roosendaal (want Leerdam was niet op een zinnige tijd te bereiken met de trein).

Reputatie 7
Badge +2

Als je de laatste verbinding van R-net niet haalt kan je het beste via R-net (Qbuzz) een compensatie aanvragen. Voor de bus, tram en metro staat het volgende op hun website:

 

  • Als de eerste of laatste bus, tram of metro niet volgens de dienstregeling vertrekt (meer dan 10 minuten te laat) of helemaal niet komt, dan kun je rekenen op 1 keer RET 2 uur of compensatie van eventuele taxikosten, of organiseert de RET vervangend vervoer.

Ik kan helaas niet bevestigen of dit ook voor de trein geldt.

Huh, je hebt het hier over R-net maar linkt naar de RET. En daar komt ook die gequote tekst over compensatie vandaan. Die is dus ook niet van toepassing op de trein van Dordrecht naar Geldermalsen, daar rijdt Qbuzz immers (al noemt NS het hardnekkig R-net wat slechts een merknaam maar niet de vervoerder is)

Voor vertraging heeft Qbuzz voorwaarden die nogal lijken op die bij NS: https://www.qbuzz.nl/dmg/service-contact/geldterug

Reageer