Sticky

Geld terug bij vertraging

  • 7 September 2015
  • 294 reacties
  • 24426 Bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Als een klant bijvoorbeeld niet wil wachten op de volgende ICD en met de gele trein gaat reizen, dan geldt de reguliere GTbV-regeling voor de gele trein. Het gaat hier om de keuze van de klant. Op regelmatige tijden gaat er om het kwartier een ICD, dus reizen met de gele trein is dan niet logisch, die aankomst ligt al een half uur later.
Dus als je zo handelt als op die pagina staat, verspeel je het recht op de ICd-gtbv, maar dat wordt niet vermeld.

Die laatste opmerking gaat niet op voor Breda - Rotterdam en ook niet voor een stremming op de HSL.
Goeiemorgen,

18 december jl. heb ik anderhalf uur vertraging gehad wegens een aanrijding met een persoon tussen Zwolle en Meppel rond een uur of 21.00. Hiervoor heb ik een claim ingediend en deze is zojuist afgewezen. Ik vind dit onterecht, want ik heb in plaats van 2 uur en 45 minuten, 4 uur en 15 minuten over mijn reis gedaan.
Hoi Eline. Als je jouw claimnummer noemt, kan ik met je meekijken.
Het claimnummer is 41067722.
Ik heb je claim bekeken.

De trein vanaf Groningen is zonder vertraging vertrokken en met 1 minuut vertraging aangekomen volgens onze systemen. Hoe is jouw reis precies verlopen?
Ik heb de bus gepakt van uit Doorn naar Amersfoort. Toen ging ik met de intercity vanaf Amersfoort (20.07) naar Zwolle (20.42). Daarna wilde ik de intercity richting Leeuwarden (20.53) pakken, maar wegens een aanrijding met een persoon reed deze trein niet meer. Uiteindelijk ben ik met de bus gegaan die werd ingezet tussen Zwolle en Meppel en kwam ik 22.45 aan op Grou-Jirnsum, in plaats van 21.45.
Je wilde dus eigenlijk van Doorn naar Leeuwarden. Zou je een uitdraai van je reis per bus willen sturen naar forum@ns.nl? Uit je reistransacties kan ik namelijk niet opmaken dat je inderdaad naar Leeuwarden moest.
De reis per bus was niet met een bus waar je moest inchecken, deze werd ingezet om iedereen van Zwolle naar Meppel te krijgen, dus ik heb hier geen uitdraai van.
Was de bedoelde eindbestemming nu Grou-Jirnsum of Leeuwarden?
Op basis van het feit dat jouw reistransacties niet overeenkomen met je einddoel, is je claim afgewezen.

Gelet op je toelichting, de storing en jouw reistransacties van eerder heb ik je claim alsnog toegewezen. Je claim heb ik aangepast naar Grou.
De eindbestemming was Grou-Jirnsum.

Super, dankjewel!
De eenmalige chipkaart is te koop bij de kaartautomaat. Hier kun je dit oefenen.
Ik heb op 3 januari een claim ingediend, van mijn treinreis van 2 januari. De defecte trein waarin ik zat heeft ruim een uur stilgestaan vlak na rdam centraal en na dit uur weer teruggesleept naar rdam centraal. De vertraging was hierdoor totaal ongeveer 1,5 uur. Waarom is mijn claim afgewezen? Dit is toch gewoon conform de regels omtrent vertraging?
Martazz, welkom. Als je hier antwoord op wil, verzoek ik je het claimnummer te geven. Dan kan ik de claim voor je beoordelen.
Goedemorgen
Claimnr = 41069266
Heeft u de claim kunnen vinden en opnieuw beoordeeld?
Excuses voor de late reactie, Martazz.

Ik heb je claim bekeken en alsnog goedgekeurd.
Super, bedankt!
Mijn claim is afgewezen terwijl ik toch echt een half uur langer over gedaan heb om op Den Haag Laan van NOI te komen door vertraging en uiteindelijk geheel schrappen van de trein waarin ik zat.

THX, een claimnummer zou handig zijn.
Het claimnummer is 41075275.
Bedankt, THX.

Jouw trein (je claimt voor die van 17.35) is een minuut later dan gepland vertrokken, maar niet verder gegaan dan Leiden. Gelet daarop heb ik je claim alsnog toegewezen.
Klopt, vanwege de opgelopen vertraging reed deze niet verder dan Leiden. Dank je wel.
Op dinsdag 12 januari ging ik van Rotterdam Centraal naar Amersfoort. Aangekomen in Utrecht, werd er NIET omgeroepen dat de trein waar ik in zat, terug zou gaan naar Rotterdam. Toen ik meende in Amersfoort aangekomen te zijn, bleek dat ik terug in Gouda was. Daar snel overstappen; conducteurs op het perron geloofden het niet en vonden het vreemd. Maar wezen me wel de weg naar de andere trein. Samen met een stel andere passagiers gerend naar het andere perron en toen in een trein gestapt. Weer terug naar Utrecht en deze trein ging WEL door naar Amersfoort.
Al met al een vertraging van 45 minuten. Graag zie ik dan ook dat mijn claim opnieuw wordt bekeken en alsnog wordt toegewezen. Claimnummer: 41074213. Dankjewel alvast!

Reageer