beantwoord

kosten taxi



Toon eerste bericht

41 reacties

Och, zo heb ik er ook wel een. Tijdens werken Zwolle-Enschede, toen NS dat nog reed, reed de vervangbus tot de eerste bushalte onderaan de N35 in Heino. Vanaf daar reed een taxibusje je naar het daadwerkelijke station (klein uurtje lopen), omdat een bus daar slecht kan manoeuvreren. Aantal keren bleek dat taxivervoer niet op orde, gooide de bus je er uit aan de rondweg, en zoekt u het zelf maar uit. Geen NS personeel, geen infozuil, enkel een mobiele incheckpaal. Sta je dan, om 00.20 in de nacht.

Reputatie 7

@Henk_NL Stond er wel een bankje? En wat zei de Klantenservice? Huh? Waaro? Heino? Nog nooit van gehoord. Goedenavond . Of: Busje komt zo. Goede reis verder.

@Henk_NL Stond er wel een bankje? En wat zei de Klantenservice? Huh? Waaro? Heino? Nog nooit van gehoord. Goedenavond . Of: Busje komt zo. Goede reis verder.

Nee, in een dorp ergens in de regio los je dat met elkaar wel op en NS is/was mij geen vreemde organisatie, maar leuk is anders. In de opstart is het destijds een paar avonden voorgekomen dat het mis ging.

 

 

Badge +3

hierdoor was ik genoodzaakt om een taxi te bellen om thuis te komen. Nu heeft me dat taxi ritje 80 Euro gekost. was ik niet zo blij mee.

 

Welkom bij de NS Community @sandervansluijs,

Een taxi bij ‘gestrand ik kan niet verder’ moet dan wel door de NS (Klantenservice of personeel in een trein of station) voor je geregeld worden. Je zult vast niet de enige zijn die gestrand was waarschijnlijk.

Maar ja:

 er waren wat mensen die geprobeerd hebben om de ns te bellen maar dat lukte niet.

Succes ermee, als je aantoonbaar in Goes gestrand was en geen enkele andere optie had.

Reputatie 7
Badge +3

Klantenservice is 24/7 telefonisch, via Facebook, Twitter en de infopalen op stations bereikbaar. Op welke manier heb jij de klantenservice proberen te bereiken?

Zelf geregeld vervoer zonder tussenkomst van NS wordt in de regel niet vergoed. Wanneer reizigers stranden zorgt NS na contact door de reiziger met de klantenservice voor alternatief vervoer.

Reputatie 7
Badge +4

Er is sprake van een maatschappelijk verschijnsel, dat zodra mensen oncontroleerbaar voordeel kunnen behalen zonder dat dat gevolgen heeft, ze het wat minder nauw nemen met de waarheid. 

Het is op dit forum voldoende geïllustreerd als naar de argumentatie gekeken wordt. De meeste zwartrijders hebben geen geldig kaartje, en liegen om maar niet te hoeven betalen. Als mensen oncontroleerbaar een taxi kunnen bestellen, dan wordt dat veel te verleidelijk. De meeste mensen hebben moraal, maar veel te veel hebben dat niet. 

Er is natuurlijk sprake van een verschuiving in de gehanteerde ethiek en NS vergoedt niet meer altijd uit coulance. 

 

Badge +3

Oud topic maar nieuwe ontwikkelingen 🤔

Beste @NS_online superhandig dat je via de app nu een OV taxi kan bestellen en betalen…wel jammer dat je vervolgens wordt gebeld dat de taxi niet wil komen en je geld teruggestort wordt…helaas🤷🏻‍♀️…dus afschrijven en afbellen kan in 5 min…maar terugstorten niet in 5 uur?

Zo kom je nog eens nergens… 😥

Als iedereen op eigen houtje taxi's gaat bestellen en dan de rekening gaat claimen is het OV binnenkort failliet. Dan beweert iedereen dat hij de klantenservice niet kon bereiken want dat valt toch niet te controleren. Sorry, maar dit is wat al te simpel geredeneerd.

Belpogingen kunnen wel degelijk worden gecontroleerd.

Ik vind je reacties veelal nogal erg naïef. Veel mensen proberen anno 2023 overal heel berekenend te claimen wat ze kunnen claimen. Daar moeten bedrijven niet in meegaan.

Overigens kan NS sowieso geen gegevens over iemands belgedrag controleren, de privacywetgeving. 

Wel zou NS de regels voor dit soort gevallen wat beter kunnen communiceren.

Reputatie 7
Badge +4

Bedenk wel dat dit geen beleidsforum van NS is. Het wordt gemodereerd vanuit Klantenservice, en die maken geen beleid. Ze kunnen het hooguit doorgeven maar hebben eerder ook wel aangegeven dat dat heel beperkt oplevert in de praktijk. Wat hier staat, komt niet direct bij de beleidsmakers van NS terecht.

Je krijgt wel hoe langer hoe meer het idee dat veel medewerkers inderdaad geen idee hebben hoe bepaalde zaken geregeld zijn. Hoe vaak we hier wel niet gelezen hebben dat een conducteur gezegd zou hebben “ik check u wel even in” of zoals in bovenstaand voorbeeld “nee hoor, dat geld kunt u gewoon terugvragen". En probeer als dat vervolgens geweigerd wordt, maar eens te bewijzen dat het echt gezegd is.

Ik weet natuurlijk niet wat er ter plaatse allemaal gezegd en beloofd is, maar de tekst in de story verbaasde mij wel ja. Helemaal voor relatief recent ingewerkt personeel.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan ook zo zijn dat deze HC ervaring heeft of vaker heeft gehoord dat een taxi laten regelen door de NS klantenservice via de infozuil helemaal niet zo vanzelfsprekend is of dat men heel lang in de wacht staat en dan uiteindelijk toch maar zelf een taxi regelt. 

Dat “terugvragen bij NS” blijft me, ook in dat geval, verbazen. Er is niks terug te vragen, nu niet, morgen niet.

Ik krijg vooral jeuk van de manier waarop men het gesprek afkapt.

Ik zou een anti-jeuk creme kunnen adviseren, maar er zijn geen cremes die tegen dit soort hardnekkige jeuk werken. 

Met psoriasis heb je altijd wel jeuk, hoe enthousiast ik ook smeer 😂

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt wel hoe langer hoe meer het idee dat veel medewerkers inderdaad geen idee hebben hoe bepaalde zaken geregeld zijn. Hoe vaak we hier wel niet gelezen hebben dat een conducteur gezegd zou hebben “ik check u wel even in” of zoals in bovenstaand voorbeeld “nee hoor, dat geld kunt u gewoon terugvragen". En probeer als dat vervolgens geweigerd wordt, maar eens te bewijzen dat het echt gezegd is.

Hoorde ik vandaag nog van iemand die nu heel boos is op NS. Dacht ingecheckt te hebben bij paaltje maar bij controle in de trein bleek er geen incheck. Ik check u wel tegen een klein bedrag in zei de conducteur. Dat kleine bedrag bleek achteraf €50 en tot overmaat van ramp werd er ook nog €12 gerekend voor een gemiste in/uitcheck. €62 voor een reisje wat als de incheck goed gegaan 1/10 zou hebben gekost. Leve Flex! Diegene had sinds begin van de pandemie de trein gemeden en heeft nu abonnement weer opgezegd.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn ervaring bij een verstoring begin mei, waarbij we uit de trein werden gezet was dat er totaal geen informatie was. Niet van trein personeel, niet via een omroep. Via (social) media en contact met klantenservice er achter gekomen wat er aan de hand was. Ik heb naast twittercontact 2x rechtstreeks contact gehad:1x telefonisch en 1x via infopaal. 1e contact met name over wat is er aan de hand, hoelang gaat het duren, hoe kom ik thuis? 2e contact concreet over of de huurkosten van OVfiets vergoed werden. Op deze vraag kreeg ik als reactie dat kosten voor zelf geregeld vervoer niet vergoed werden. NS was ondanks dat het een grote verstoring betrof (bommelding station Utrecht) goed te bereiken, maar omroep met duidelijke informatie was wel fijn geweest. Informatie over wat, hoelang, vergoeding en info over wat als bestemming niet meer bereikt kan worden. Hoeft niet allemaal omgeroepen te worden als er maar een duidelijke verwijzing komt naar waar je het kunt vinden op de website van NS. Moet daar wel eerst een duidelijk stukje geplaatst worden. 

Reputatie 7

@MoDe, je hebt dus ook de ervaring, die @Momo ook dus ook deelde met het verhaal van Liesbeth en Henk. Precies wat Momo schreef: op papier en in theorie heeft NS veel geregeld maar als het aankomt om de theorie in daden om te zetten, dat geeft NS niet thuis, geeft een verkeerd of een zoek-het-maar-uit advies.

Toen ik strandde, heb ik de taxikosten niet eens geprobeerd te declareren. Zinloos, NS belooft veel maar als het er op aankomt de beloften in daden omzetten, dan niks. Ik begrijp best, dat NS niet zo maar taxiritjes vergoed, maar als ze duidelijk niet in staat zijn, de eigen regels te volgen, wat verwacht je dan van hulpeloos gestrande reizigers als het NS personeel ook nog met de eerste de beste gelegenheid vertrekt?
Een vingerwijzing! Een U zit fout? Een U heeft zich niet aan de regels gehouden! Foei!

Moraal van dit verhaal? Ook al staat de klant volgens NS op 1, 2 en 3: een auto is lang zo gek nog niet.  

Reageer