OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice | NS Community
beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice


  • Anonymous
  • 0 reacties

Lieve NS,

Gisteren zat ik in een trein die helaas, ondanks pogingen van de machinist hem weer aan de praat te krijgen, er geen zin meer in had. Daardoor heb ik meer dan zestig minuten vertraging opgelopen.
Volgens jullie site moet je bij OV Chip Plus gtbv indienen. Dat scheen wel zo te zijn, maar als je OV Chip Plus hebt in combinatie met een Flex-abonnement, moet je toch echt bij de normale klantenservice zijn (nadat de OV Chip Plusmevrouw met een stuk of vier andere collega’s had gespard).
Die verwees door naar het normale formulier.
Dan maar weer terug naar OV Chip Plus-klantenservice. Nope, die verwees mij weer door naar de normale klantenservice.
Die vulde een formulier voor mij in, met incorrecte informatie.

Lieve, schattige, pluizige NS. Dit is geen kinderziekte meer aangezien OV Chip Plus al een poosje bestaat. Wanneer wordt dit gefixd? Want dit forum herbergt ook andere topics van mij waarbij het fout gaat. Alsof blinden niks te doen hebben in hun leven en nooit vertraging kunnen oplopen. En alsof de klantenservice met hun IKEA-familiepas wat kastjes en muurtjes hebben aangeschaft.

Liefs,

VIRM. Een trouwe en enthousiaste treinreiziger, die van dit onnodige geneuzel er soms helemaal niks meer van snapt
 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 2 September 2022, 12:42

Bekijk origineel

114 reacties

Het schrappen van OV Chip Plus staat los van de belebberde gtbv-afhandelingen. Neemt niet weg dat het een bende is. Ben benieuwd of de volgende ervaring wel naar wens is. En of de verantwoordelijke manager de ballen heeft mij persoonlijk te bellen om excuses te maken voor de rotzooi de afgelopen jaren. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat een idiote situatie. Ik zou klachten indienen bij iedere denkbare instantie. NS kan niet op eigen houtje besluiten regelingen voor mensen met een beperking te schrappen.

Net even gebeld vanwege een vertraging van een reis van afgelopen maandag. De OV Chip Plus-mevrouw belde even met de reguliere gtbv-collega's, en die gaven aan dat ik het formulier moest invullen. De OV Chip Plus-mevrouw kon niks meer voor mij betekenen.

Nog steeds incorrecte informatie op de site.
Nog steeds medewerkers die kennelijk geen instructie hebben gekregen hoe ze dit moeten afhandelen.
Nog steeds is OV Chip Plus het ongewenste stiefkindje onder de abonnementen.

Dit gaat natuurlijk niet worden opgelost voor 31 december. Want het boeit niemand bij de achterliggende afdeling ene moer. Anders was dit al een aantal jaar geleden opgelost en was er wat moeite gedaan.

Dus...:
1. Waar moet ik mijn claim nu indienen?
2. Wanneer heeft een verantwoordelijk manager de ballen om mij op te bellen en persoonlijk excuses aan te bieden voor deze rotzooi?

En ja, ik krijg vast een boze moderator dat ik hier weer een topic over open. Maar dat interesseert mij inmiddels ook niet meer.
 

Zoals je zelf al aangaf, ik heb je bericht wederom verplaatst naar het al bestaande topic hierover. Nogmaals, het heeft geen meerwaarde om een nieuw topic te starten als er al een lopend topic is. Aurora is er nog steeds mee bezig.

En Aurora wordt ontzettend aan het lijntje gehouden. Ze is nu meer dan een maand aan het wachten op een reactie. Er zijn werkinstructies die niet kloppen. Alsof domme blindjes geen vertraging oplopen ofzo. Wat een wanprestatie. 
 

Reputatie 7
Badge +1

Klacht indienen bij de OV Ombudsman misschien??

Zoals je zelf al aangaf, ik heb je bericht wederom verplaatst naar het al bestaande topic hierover. Nogmaals, het heeft geen meerwaarde om een nieuw topic te starten als er al een lopend topic is. Aurora is er nog steeds mee bezig.



Dus. Wanneer wordt het probleem opgelost en krijg ik eens antwoord? Graag het topic als onbeantwoord markeren. Leuk al die werkinstructies, maar daar houden de klantenservicemedewerkers zich toch niet aan of ze kennen die hele instructie niet. 

Badge +3

Voor een (belangrijk) topic zoals dit en wat er vooraf ging is het gemarkeerde antwoord natuurlijk te zot voor woorden..

Er geldt nu het volgende:

En dan een heel verhaal over hoe het dus niet geldt/werkt? 😣

De werkwijze in de praktijk is dat OV Chip Plus-klantenservice hoe hoe dan ook verwijst naar de reguliere gtbv-klantenservice, zo te zien ongeacht of je gebruik hebt gemaakt van een afgekocht reisrecht. De reguliere gtbv-klantenservice wil dan dat je het formulier op de site gaat invullen, en er wordt geen keuze geboden voor Mijn NS. Het De vorige keer dat ik dat formulier probeerde in te vullen, waren diverse vragen niet gemarkeerd voor schermlezers. Dan moet de medewerker kennelijk toestemming van de manager vragen om het formulier voor mij in te vullen. Nogal omslachtige werkwijze in de praktijk.

De informatie over gtbv op de productpagina van OV Chip Plus, namelijk dat de OV Chip Plus-klantenservice de gtbv-claims regelt, klopt dus in de praktijk niet. Maar het is natuurlijk al vijf jaar lang een rad van fortuin hoe dit wordt afgehandeld. Ik verwacht niet dat de achterliggende afdeling de komende twee maanden nog een poot gaat uitsteken. Aurora wordt afgescheept met antwoorden over de werkinstructies, maar aangezien ik al zoveel topics heb geopend, weten de meelezers natuurlijk dat dat maar wat papier is.

Graag dit antwoord als het correcte antwoord markeren. Want er gaat toch niks veranderen, en het boeit de achterliggende afdeling echt geen hol.

 


 

Van Aurora heb ik inmiddels begrepen dat er geen vervolg meer komt. OFwel: je moet dus als klant tegen de medewerkers gaan vertellen hoe ze hun werk moeten doen… Wat een triest sluitstuk van vijf jaar topics openen en niet serieus te zijn genomen. 
 

Uiteraard nemen we je uiterst serieus, VIRM. Dat is ook precies de reden dat er een aanpassing is geweest in de werkinstructie.
Geen enkele collega heeft op dit moment nog het excuus om te zeggen ‘ik wist het niet’. Natuurlijk is het spijtig dat dit nog steeds gebeurd, maar dat betekent niet dat er geen oplossing is. Die is er namelijk wel. En die oplossing staat op dit moment gemarkeerd als beste antwoord in dit topic.

Nee, dit probleem wordt niet serieus genomen. Anders had ik keer op keer medewerkers gehad die wel wisten hoe ze gtbv voor mij moesten aanvragen.

Nu wordt er verscholen achter werkinstructies die niet bekend zijn bij de medewerkers. Sterker nog, punt 1 van de werkinstructie die jij noemt gaat regelrecht in tegen de gtbv-informatie op de productpagina van OV Chip Plus (volgens de productpagina wordt het bedrag altijd verrekend met de maandfactuur, maar jij schrijft dat er iets moet worden gedaan met het formulier of Mijn NS bij een afgekocht reisrecht). Dus de informatievoorziening nu is ook nog eens verschrikkelijk inconsequent.

Ik vraag hier al vijf jaar aandacht voor. Zonder resultaat.

Op de vorige pagina schreef jij: "De drang op het maar op te geven snap ik, maar ik wil er nog niet aan toegeven. ”. Inmiddels heb jij dus ook opgegeven lijkt het. ;)
  

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap @VIRM volledig.

Ik kom steeds vaker reacties van klantenservicemedewerkers tegen die niet kloppen. Het lijkt er op dat medewerkers steeds vaker niet of onvoldoende geïnformeerd worden. Daar zal meer aandacht voor moeten zijn plus het oplossen van structurele problemen. 

Komt er vanuit NS nog een reactie op de informatievoorziening die elkaar tegenspreekt? In dit topic staat iets anders dan op de site…
 

Dat moet ons zijn ontschoten. Ik ga hier nog werk van maken.

Top. Hoeveel jaar gaat dat duren? ;)

Het is NS in ieder geval na drie weken nog niet gelukt.
 

Reputatie 6

Het is NS in ieder geval na drie weken nog niet gelukt.
 

Niet zo raar toch als ze het kantoor personeel gaan inzetten op de trein…… zal elk probleem wel blijven liggen omdat de probleemoplossers nu moeten sleutelen….

 

Reputatie 7

En weer een topic vastgelopen en onopgelost.

De NS op dit moment hulpeloos redeloos en Reddeloos.

Reputatie 7
Badge +4

1672 nog gelezen, Cornelis? ;-)

Badge +3

1672 nog gelezen, Cornelis? ;-)

Haha welke? https://nl.wikipedia.org/wiki/Rampjaar_1672#Literatuur

Oh wacht, dat zal dan Redeloos, radeloos, reddeloos (uit 1998) zijn 🤣

Reputatie 7
Badge +4

;-) Ach @Robert B, het is al weer een tijdje geleden. Een beetje een Rampjaar is het wel voor NS, maar je kent mijn achtergrond, en in vergelijking met toen wil ik dat toch wat nuanceren, 😇

 

Er is een goed boek over verschenen. De postkoetsen waren toen overvol.

Reputatie 7
Badge +3

Thom herinnert het zich als de dag van gisteren 😉

Reputatie 7

Radeloos was me iets te sterk en hulpeloos paste beter. 

Reputatie 7
Badge +1

Even on-topic: ik vind dat NS zich in dit dossier wel goed "laat Kennen".

 

NS doet constant beloftes en komt deze vervolgens constant niet na. Ik vind de afhandeling van dit dossier diep triest. Als je dan nog steeds het motto hebt de reiziger staat in alle gevallen op 1, 2 en 3 dan mag meneer Koolmees wel rap beginnen met de Augiusstallen uit te mesten.

 

Wat een gebrek aan onkunde en erger nog complete onwil spreidt NS hier ten toon. 

Reageer