beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice

  • 11 October 2021
  • 84 reacties
  • 1996 Bekeken

Reputatie 7
  • Reisleider***
  • 1125 reacties

Lieve NS,

Gisteren zat ik in een trein die helaas, ondanks pogingen van de machinist hem weer aan de praat te krijgen, er geen zin meer in had. Daardoor heb ik meer dan zestig minuten vertraging opgelopen.
Volgens jullie site moet je bij OV Chip Plus gtbv indienen. Dat scheen wel zo te zijn, maar als je OV Chip Plus hebt in combinatie met een Flex-abonnement, moet je toch echt bij de normale klantenservice zijn (nadat de OV Chip Plusmevrouw met een stuk of vier andere collega’s had gespard).
Die verwees door naar het normale formulier.
Dan maar weer terug naar OV Chip Plus-klantenservice. Nope, die verwees mij weer door naar de normale klantenservice.
Die vulde een formulier voor mij in, met incorrecte informatie.

Lieve, schattige, pluizige NS. Dit is geen kinderziekte meer aangezien OV Chip Plus al een poosje bestaat. Wanneer wordt dit gefixd? Want dit forum herbergt ook andere topics van mij waarbij het fout gaat. Alsof blinden niks te doen hebben in hun leven en nooit vertraging kunnen oplopen. En alsof de klantenservice met hun IKEA-familiepas wat kastjes en muurtjes hebben aangeschaft.

Liefs,

VIRM. Een trouwe en enthousiaste treinreiziger, die van dit onnodige geneuzel er soms helemaal niks meer van snapt
 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 2 September 2022, 12:42

Bekijk origineel

84 reacties

Reputatie 7
Badge +4

1672 nog gelezen, Cornelis? ;-)

Haha welke? https://nl.wikipedia.org/wiki/Rampjaar_1672#Literatuur

Oh wacht, dat zal dan Redeloos, radeloos, reddeloos (uit 1998) zijn 🤣

 

 

Het is het boek van Panhuysen: https://www.atlascontact.nl/boek/rampjaar-1672/

Een aanrader voor het leespubliek.

Reputatie 7

En weer een topic vastgelopen en onopgelost.

De NS op dit moment hulpeloos redeloos en Reddeloos.



Maar… maar… maar… Aurora heeft dit topic als beantwoord gemarkeerd. Oh wacht, dat is dan meer bedoeld voor de statistieken richting het management dat dit forum wel nut heeft. 

Reputatie 7

Komt hier toevallig nog een statusupdate over? :)

Reputatie 7
Badge +3

De status is 'beantwoord', dat weet je nou toch wel?

Zoals ik het begrijp is Aurora hier nog mee bezig en zal zich hier weer melden als ze een update kan geven.

Reputatie 7

Okidokes. Aangezien er na vijf jaar van topics openen door mij nog geen concrete oplossing is over het aanvragen van gtbv i.c.m. OV Chip Plus, denk je dat de informatievoorziening dan geregeld is vóórdat OV Chip Plus is afgeschaft?

Reputatie 6

Waarschijnlijk is de volgende update OV chip plus afgeschaft en antwoord niet meer nodig of van toepassing.

Dit is geen verwijt aan de moderators ik neem aan dat die doen wat ze kunnen. Maar aan het management van de NS dat de diverse problemen maar niet oplost en laat voortduren.

En ook op het klanten pendel niet de juiste vragen stelt.

Alleen voorgekauwde vragen voorbijgaand aan de echte problemen.

 

Reputatie 7

Er gaat binnen de organisatie geen belletje rinkelen dat zaken gewoon nog niet zijn geregeld, ondanks de werkprocessen enzo. Aurora heeft dat stukje dus kennelijk ook opgegeven. Nu klopt de informatie naar de klant toe niet met wat er op de productpagina staat (en de OV Chip Plus-klantenservice zegt dat zij sowieso niks kunnen met gtbv, want ze doen niks met financien).

Ik vind dat NS ballen zou moeten tonen en dat een verantwoordelijk manager excuses zou moeten maken naar mij toe. Maar daar wordt dus niet op ingegaan.

Ondertussen wordt OV Chip Plus afgeschaft. Maar ICD-toeslagzuilen zijn niet voorzien van geleidelijnen. En dat wordt stressen bij het omchecken tussen verschillende treinvervoerders gedurende de relatief korte overstappen.  

  
 

Reputatie 7

Als die geleidelijnen er niet zijn, dan hoef jij dus geen toeslag te.betalen. Zie het als compensatie voor zoveel onkunde en onwil om je te helpen vanuit de NS-organisatie.

Reageer