OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice | NS Community
beantwoord

OV Chip Plus en gtbv: kastje-muurklantenservice


  • Anonymous
  • 0 reacties

Lieve NS,

Gisteren zat ik in een trein die helaas, ondanks pogingen van de machinist hem weer aan de praat te krijgen, er geen zin meer in had. Daardoor heb ik meer dan zestig minuten vertraging opgelopen.
Volgens jullie site moet je bij OV Chip Plus gtbv indienen. Dat scheen wel zo te zijn, maar als je OV Chip Plus hebt in combinatie met een Flex-abonnement, moet je toch echt bij de normale klantenservice zijn (nadat de OV Chip Plusmevrouw met een stuk of vier andere collega’s had gespard).
Die verwees door naar het normale formulier.
Dan maar weer terug naar OV Chip Plus-klantenservice. Nope, die verwees mij weer door naar de normale klantenservice.
Die vulde een formulier voor mij in, met incorrecte informatie.

Lieve, schattige, pluizige NS. Dit is geen kinderziekte meer aangezien OV Chip Plus al een poosje bestaat. Wanneer wordt dit gefixd? Want dit forum herbergt ook andere topics van mij waarbij het fout gaat. Alsof blinden niks te doen hebben in hun leven en nooit vertraging kunnen oplopen. En alsof de klantenservice met hun IKEA-familiepas wat kastjes en muurtjes hebben aangeschaft.

Liefs,

VIRM. Een trouwe en enthousiaste treinreiziger, die van dit onnodige geneuzel er soms helemaal niks meer van snapt
 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 2 September 2022, 12:42

Bekijk origineel

114 reacties

Reputatie 7
Badge +4

1672 nog gelezen, Cornelis? ;-)

Haha welke? https://nl.wikipedia.org/wiki/Rampjaar_1672#Literatuur

Oh wacht, dat zal dan Redeloos, radeloos, reddeloos (uit 1998) zijn 🤣

 

 

Het is het boek van Panhuysen: https://www.atlascontact.nl/boek/rampjaar-1672/

Een aanrader voor het leespubliek.

En weer een topic vastgelopen en onopgelost.

De NS op dit moment hulpeloos redeloos en Reddeloos.



Maar… maar… maar… Aurora heeft dit topic als beantwoord gemarkeerd. Oh wacht, dat is dan meer bedoeld voor de statistieken richting het management dat dit forum wel nut heeft. 

Komt hier toevallig nog een statusupdate over? :)

Reputatie 7
Badge +3

De status is 'beantwoord', dat weet je nou toch wel?

Zoals ik het begrijp is Aurora hier nog mee bezig en zal zich hier weer melden als ze een update kan geven.

Okidokes. Aangezien er na vijf jaar van topics openen door mij nog geen concrete oplossing is over het aanvragen van gtbv i.c.m. OV Chip Plus, denk je dat de informatievoorziening dan geregeld is vóórdat OV Chip Plus is afgeschaft?

Reputatie 7

Waarschijnlijk is de volgende update OV chip plus afgeschaft en antwoord niet meer nodig of van toepassing.

Dit is geen verwijt aan de moderators ik neem aan dat die doen wat ze kunnen. Maar aan het management van de NS dat de diverse problemen maar niet oplost en laat voortduren.

En ook op het klanten pendel niet de juiste vragen stelt.

Alleen voorgekauwde vragen voorbijgaand aan de echte problemen.

 

Er gaat binnen de organisatie geen belletje rinkelen dat zaken gewoon nog niet zijn geregeld, ondanks de werkprocessen enzo. Aurora heeft dat stukje dus kennelijk ook opgegeven. Nu klopt de informatie naar de klant toe niet met wat er op de productpagina staat (en de OV Chip Plus-klantenservice zegt dat zij sowieso niks kunnen met gtbv, want ze doen niks met financien).

Ik vind dat NS ballen zou moeten tonen en dat een verantwoordelijk manager excuses zou moeten maken naar mij toe. Maar daar wordt dus niet op ingegaan.

Ondertussen wordt OV Chip Plus afgeschaft. Maar ICD-toeslagzuilen zijn niet voorzien van geleidelijnen. En dat wordt stressen bij het omchecken tussen verschillende treinvervoerders gedurende de relatief korte overstappen.  

  
 

Reputatie 7
Badge +1

Als die geleidelijnen er niet zijn, dan hoef jij dus geen toeslag te.betalen. Zie het als compensatie voor zoveel onkunde en onwil om je te helpen vanuit de NS-organisatie.

Het is nu meer dan een maand geleden dat Aurora dit zou doorgeven. Het gaat hier 'maar’ om reizigers met een beperking: dus medewerkers hoeven kennelijk de werkwijzen niet te kennen. En de klanten mag je dus doelbewust verkeerd voorlichten op de website.

Ik heb ook gevraagd om het aanbieden van excuses, maar dat is kennelijk ook te moeilijk. Daar praat niemand over. 

Alles met OV Chip Plus is kennelijk te moeilijk.  

Simpele vraag: na jaren van dezelfde topics aanmaken is het nog steeds onduidelijk hoe gtbv en OV Chip Plus werkt: medewerkers zijn niet op de hoogte van werkinstructies en op internet staat er tegenstrijdige informatie hoe de aanvraag verloopt. Niks opgeschoten dus. Het enige wat wel opschoot, was het aantal beantwoorde topics op dit forum. 

Wanneer toont NS ballen door een manager excuses aan mij aan te laten bieden?

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi VIRM! Ik heb je nieuwe topic toch weer in deze gezet omdat dit nog steeds in behandeling staat bij Aurora. Zo blijft het wat overzichtelijker.

Reputatie 7
Badge +3

Staat de vraag om excuses uit bij Aurora?

Goede vraag. Ik denk dat het eerst bij de afdeling moet landen dat de informatievoorziening naar klanten toe al maanden niet klopt. Sowieso worden de door Aurora beschreven werkprocessen niet nageleefd, maar hoe het volgens de productpagina moet wordt ook niet nageleefd. Maar dit topic is als beantwoord gemarkeerd, dus dan moet ik weer elke keer zeuren om een update bij de moderatoren.  
 

Reputatie 7
Badge +3

Ik bedoelde m'n vraag dan ook sarcastisch, omdat je nieuwe topic mijns inziens een ander onderwerp had (vraag om excuses), maar toch weer aan dit topic is toegevoegd.

NS laat zich hier wel weer echt van z'n slechtste kant zien (en dat zegt wat). Overigens geweldige ‘handtekening’ onder je berichten, VIRM 🙂

Dat is een citaat van een moderator over gtbv en OV Chip Plus. ;)

Reputatie 7

Ook dit topic maakt weer pijnlijk duidelijk wat NS precies bedoelt met de klant op 

= kastje 2 = naar 3 = muur..

Dus… Komt er een update over de excuses, of zal ik maar weer een nieuw topic aanmaken?
 

Aurora NS is momenteel afwezig. Ik hoop dat ze hier volgende week meer over kan vertellen.

Je hoopt? Ik hoop al vijf jaar lang dat de achterliggende afdeling eens fatsoenlijk werk aflevert...
  
 

Ik bedoelde m'n vraag dan ook sarcastisch, omdat je nieuwe topic mijns inziens een ander onderwerp had (vraag om excuses), maar toch weer aan dit topic is toegevoegd.

NS laat zich hier wel weer echt van z'n slechtste kant zien (en dat zegt wat). Overigens geweldige ‘handtekening’ onder je berichten, VIRM 🙂



Ach, ik heb gisteren een nieuw topic geopend, dat weer is verwijderd. In een PM door een moderator werd aangegeven dat alles in dit topic moest, maar wel 'begrip’ te hebben voor mijn frustratie. Dit topic heeft na vier pagina's tot helemaal niks geleid. Mijn andere topics overigens ook niet, maar dat had je natuurlijk ook al gezien. ;)  

Maar wacht even… Aurora is de week voor kerst terug. Dan heeft NS nog een weekje om iets te doen. Dus er gaat niks veranderen, want NS heeft dit hele proces weer heel mooi gerekt, zodat het handig is voor NS maar niet voor de klant. Enige wat dan resteert zijn de excuses door een manager, wat tot nu toe vakkundig wordt genegeerd in zowel dit topic als PM's met moderatoren.  

De OV Chip Plus klant staat niet op 1, 2 en 3. Ook niet op 4, 5 en 6... 
 

Nou… Ik ben benieuwd of dit topic ook nog goed beantwoord zal worden!
 

Aurora NS is momenteel afwezig. Ik hoop dat ze hier volgende week meer over kan vertellen.



Het is niet heel chique om gewoon geen enkele terugkoppeling te ontvangen. Het aanpassen van de informatie zal niet meer gebeuren, omdat het 30 december is. 
Rest nog de excuses. Daar heb ik al twee maanden geleden om gevraagd, en daar is tot nu toe niet op ingegaan. Wat is de status?
 

Reputatie 7
Badge +3

Aurora NS is momenteel afwezig. Ik hoop dat ze hier volgende week meer over kan vertellen.



Het is niet heel chique om gewoon geen enkele terugkoppeling te ontvangen. Het aanpassen van de informatie zal niet meer gebeuren, omdat het 30 december is. 
Rest nog de excuses. Daar heb ik al twee maanden geleden om gevraagd, en daar is tot nu toe niet op ingegaan. Wat is de status?
 

Die excuses komen er niet.

Mijn al ruim 2 jaar durende probleem is nog steeds niet opgelost. Ook daar wordt niet meer op gereageerd.

Ik vind het erg onklantvriendelijk om de OV plusklanten aan het lot over te laten. @VIRM heeft er topic over gemaakt, maar hoeveel anderen met hetzelfde probleem zijn er nog?

Reageer