Eerste klas controle



Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 2

Goedemiddag MamR en welkom bij de NS Community!

Zoals iMark al aangeeft is dit een al vrij vaak terugkerend onderwerp hier op de NS Community. Als Moderators doen we dan ook continu ons best om deze signalen zo goed mogelijk door te spelen naar relevante afdelingen zodat het onder de aandacht wordt gebracht. Sinds het begin van dit jaar merken we dat in ieder geval de zichtbaarheid van ons personeel verbeterd, maar zoals je zelf hebt gemerkt is er nog steeds verbetering mogelijk. Ik zal jouw ervaringen en suggesties dan ook zo goed mogelijk doorspelen.

We zijn nu anderhalf jaar verder en het is alleen maar slechter geworden. Op het Utrecht Amsterdam traject ben ik al weken niet meer gecontroleerd. Als mensen al betrapt worden op 1ste klas zitten zonder daar voor te betalen, heb ik nog nooit meegemaakt dat ze dan ook een boete krijgen.

‘Zichtbaarheid van personeel’ betekent dat ze een keer door de trein wandelen. Ook leuk maar nog steeds zwaar onvoldoende.

Reputatie 7
Badge +3

Tussen Sloterdijk en Schiphol is er eigenlijk zeer zelden controle. Dat is mijn ervaring. Denk meer aan een poissonverdeling in de categorie dat een bliksemschicht me raakt of dat ik een grote prijs win.

 


Ik heb toch wel iets van 1 keer per maand controle. Dan mocht ik willen dat ik zo vaak een grote prijs win 😂

 

 

 

 

"Sinds het begin van dit jaar merken we dat in ieder geval de zichtbaarheid van ons personeel verbeterd, "
Wat betreft bovenstaande graag een onderbouwing.


Vanmiddag was het personeel in mijn sprinter zeker zichtbaar, wanneer je in het achterste stel dicht bij de 1e klas zat, want daar bevonden ze zich. 2 stuks maar liefst die elkaar afwisselden met de vertrekprocedure, hij deed het op Laan van NOI en Voorschoten en zij op Mariahoeve en De Vink. Verder ging ik zelf niet. En tussendoor zaten ze gezellig in de 1e klas, allebei een eigen 4-zitje.

Maar ach, ik maak me er verder niet druk om. Als ik maar van A naar B en terug kom, (meestal) kan zitten en lekker rustig wat lezen. En ik weet dat ik gewoon netjes betaald heb voor mijn reis.

 

 

Tussen Sloterdijk en Schiphol is er eigenlijk zeer zelden controle. Dat is mijn ervaring. Denk meer aan een poissonverdeling in de categorie dat een bliksemschicht me raakt of dat ik een grote prijs win. Dat is mijn gevoel... (En ja, qua ervaring is er enige discrepantie... want ik ben weleens gecontroleerd op dat traject..)

"Sinds het begin van dit jaar merken we dat in ieder geval de zichtbaarheid van ons personeel verbeterd, "
Wat betreft bovenstaande graag een onderbouwing. iMark geeft mijn inziens subtiel aan wat er speelt. Daarom mijn vraag in dit topic. 'Wat is het rendement van het doorzetten van ervaringen en suggesties van moderators aangaande (geen controle en/of boetes in de eerste klas en luidruchtige conducteurs in de stiltecoupé)? Plus een toelichting betreft de onderbouwing'
Reputatie 2
Interessant. Ik zit sinds een middag op dit forum dus wist niet dat ik de zo-veelste was... dank u voor het doorgeven.

Wellicht moeten de klagers samen de krachten bundelen en via de rechter het verschil aan geld tussen de 1e klas en 2e klas terug vorderen voor iedere keer dat we niet gecontroleerd zijn. Misschien dat de NS wel actie onderneemt als ze het in haar portomonee voelt...
Goedemiddag MamR en welkom bij de NS Community!

Zoals iMark al aangeeft is dit een al vrij vaak terugkerend onderwerp hier op de NS Community. Als Moderators doen we dan ook continu ons best om deze signalen zo goed mogelijk door te spelen naar relevante afdelingen zodat het onder de aandacht wordt gebracht. Sinds het begin van dit jaar merken we dat in ieder geval de zichtbaarheid van ons personeel verbeterd, maar zoals je zelf hebt gemerkt is er nog steeds verbetering mogelijk. Ik zal jouw ervaringen en suggesties dan ook zo goed mogelijk doorspelen.
Reputatie 7
Badge +3
Het feit dat beide onderwerpen (geen controle en/of boetes in de eerste klas en luidruchtige conducteurs in de stiltecoupé) vaak terugkeren als topics doen niet vermoeden dat er veel aandacht voor is. Dit forum is slechts het topje van de ijsberg.

Reageer