Ervaringen en Tips 9-EURO-Ticket



Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 2

Volgens de app van DB (DB Navigator) kun je dit 9-eur-ticket al gebruiken vanaf Arnhem. 
 

Er was vanochtend tussen Arnhem (v06:45) en Duisburg geen conducteur die in de RE 19 trein van VIAS Rail GmbH “Welkom bij Abellio” iets kon vertellen over de geldigheid van dit ticket in een Duitse trein om het Nederlandse traject. Het was daardoor onduidelijk of je met een afgekocht reisrecht op het Nederlandse deel (NS Flex Vrij of NS Flex Weekend Vrij voor €1,70 (via NS International) nog een aanvullend kaartje nodig zou hebben vanaf de grens tot het eerste treinstation over de grens (Emmerich-Elten).


 


 

 

 

Reputatie 7
Badge

Ik heb tussen 1 en 4 juni gebruik gemaakt van dit ticket. De eerste dagen woensdag en donderdag verliepen meestal goed alhoewel ik met forse vertragingen te maken kreeg. De derde dag vrijdag zag je al aanzienlijk drukkere treinen en zaterdag 4 juni was een gekkenhuis en af en toe een hel. Ben uiteindelijk een paar uur later thuisgekomen. Met mondkapjes verschillende ervaringen. Handhaving is wel beter dan destijds in Nederland. Desondanks zie je af en toe reizigers zonder mondkapjes of niet correct gedragen. Zag zelfs een conducteur die zijn neus niet bedekt had.

Reputatie 7
Badge +2

Geldt IN NL enkel op vanaf Hengelo+Enschede in de lokale treinen-

In Hengelo wel ja, maar vanuit Enschede niet! Daarnaast is het ook geldig in diverse bussen vanuit Aachen naar Nederland.

En op veel lijnen waar je niet met het 9-euro-ticket de grens over kunt, kan je dat wel met je Nederlandse abonnement (naar Weener, Gronau en Aken; ook per bus naar Kaldenkirchen)

Reputatie 6

 

En op veel lijnen waar je niet met het 9-euro-ticket de grens over kunt, kan je dat wel met je Nederlandse abonnement (naar Weener, Gronau en Aken; ook per bus naar Kaldenkirchen)

Dat had naar Emmerich ook allang gemoeten, maar dat is keer op keer uitgesteld. Nu wordt weer een nieuwe verwachte datum genoemd vanaf wanneer dit mogelijk is (eind juni/begin juli) maar het is al nagenoeg zeker dat ook dit niet gehaald wordt en het dus voor de zoveelste keer wordt uitgesteld.

En ondertussen is er verwarring over het stukje van de grens tot Emmerich-Elten waar dus nog steeds een aanvullend ticket voor nodig is, maar volgens sommigen niet. Het gaat om welgeteld 2 treinminuten op Duits grondgebied.
 

 

Reputatie 7
Badge +1

Geldt IN NL enkel op vanaf Hengelo+Enschede in de lokale treinen-

In Hengelo wel ja, maar vanuit Enschede niet!

Maar wat als DB het nu aanbiedt als je een reis vanaf Enschede vraagt? Want dat is nu de toestand.

Reputatie 6

Dan krijg je géén ticket geldig vanaf Enschede, maar een 9 euro ticket die geldig is in Duitsland. Hetzelfde geldt voor bijv. Arnhem. DB zit volgens mij helemaal fout om het 9 euro ticket aan te bieden bij een reis die begint in Enschede of Arnhem, aangezien vanaf deze trajecten tot het eerste Duitse station dit ticket niet geldig is.

Reputatie 7
Badge +4

Ik begrijp uw aarzeling en de informatie is tegenstrijdig, maar bahn.de geeft het wel aan. Ik heb de neiging als reiziger met afgekocht reisrecht om die € 1,70 of € 1,40 dan maar te betalen om van een verdenking af te zijn, maar bahn.de geeft de optie,. Het kan natuurlijk dat dit gewijzigd is zonder dat het is meegedeeld of verwerkt bij clubs als de VRR.

Slordig allemaal.

Reputatie 2

9 euroticket is geldig in Duitsland. Dus vanaf en naar de grens. In Nederland moet je een ticket of abbonnement hebben bijvoorbeeld weekend vrij

Reputatie 2

9 euroticket is geldig in Duitsland. Dus vanaf en naar de grens. In Nederland moet je een ticket of abbonnement hebben bijvoorbeeld weekend vrij

Helaas is NS International een paar dagen geleden gestopt met het online of telefonisch

boeken van tickets tussen Elten en Arnhem / Zevenaar.

Het goedkoopste kaartje tussen Elten & Zevenaar kost via de VRR app €2,90 (Preisstufe A1).

Volgens de DB Navigator app kun je met je 9-Euro-Ticket reizen naar Arnhem

 

 

Kun je vanaf Hengelo naar Duitsland met het 9 euro is mijn vraag of is ie niet geldig in nl groetjes floris 

Reputatie 7
Badge +1

IHet kan natuurlijk dat dit gewijzigd is zonder dat het is meegedeeld of verwerkt bij clubs als de VRR.

Het zijn wel de clubs als de VRR die de geldigheid bepalen...

Badge +3

Kun je vanaf Hengelo naar Duitsland met het 9 euro is mijn vraag of is ie niet geldig in nl groetjes floris 

Alleen met de RE 61, dus via Oldenzaal de grens over. Dit is een uitzondering voor het Niedersachsen vervoersgebied. Vanaf of naar andere stations in Nederland geldt het niet.

Ik heb het 9 euro bij de db gekocht mag je dan vanaf Hengelo 9 euro ticket al gebruiken of moet je dan kaartje bij kopen  groetjes floris 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb het 9 euro bij de db gekocht mag je dan vanaf Hengelo 9 euro ticket al gebruiken of moet je dan kaartje bij kopen  groetjes floris 

Waarom deze reactie?? Antwoord staat er toch al?

Reputatie 7
Badge +1

9 euroticket is geldig in Duitsland. Dus vanaf en naar de grens. In Nederland moet je een ticket of abbonnement hebben bijvoorbeeld weekend vrij

NEE! LEzen-zoals hierboven al enkele keren uitdrukkelijk is benoemd: dit staat ook in de gründliche DE-Regelung: tot/van laatste station/stopplaats IN Duitsland. Kijk maar op vrr.de. Net zoals in Belgie met NMBS al die veel goedkopere biljetten enkel binnenlands gelden en niet tot grenspunten.

Nog zotter is dus inderdaad dat Westfalen zich beroept op NRW-regeling, waar VRR ook onder valt en het wel laat gelden tot Enschede en hun bussen in NL.

En voor de hele gretige uitzonderingenvinders; met dat ticket kan je dus ook-maar dan enkel met eb, pendelen tussen Oldenzaal en Hengelo. Aldaar schijnt eb inmiddels de verkoop van gewone biljetten-ook als die wat minder kosten als 9, gestaakt te hebben op de treinautomaten

Badge +3

En voor de hele gretige uitzonderingenvinders; met dat ticket kan je dus ook-maar dan enkel met eb, pendelen tussen Oldenzaal en Hengelo. Aldaar schijnt eb inmiddels de verkoop van gewone biljetten-ook als die wat minder kosten als 9, gestaakt te hebben op de treinautomaten

Een paar maanden kunnen pendelen tussen Hengelo en Oldenzaal voor 9 euro per maand?

Ga je gang inderdaad (want het kán, is een e-ticket).

Maar er wordt van je verwacht dat je op zijn minst grensoverschrijdend reist natuurlijk! 😅

Reageer