Kosten

  • 29 April 2023
  • 55 reacties
  • 1163 Bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

De prijs heeft natuurlijk alles te maken met het beleid van NS maar nog meer die van de Overheid.

Je kan er ook voor kiezen om, zoals in Duitsland het OV zwaar te gaan subsidieren om zo reizigers weet te verleiden.

Als er geen subsidie naar ProRail ging en al het onderhoud betaalt moet worden van de gebruiksvergoedingen dan was het treinkaartje waarschijnlijk een stuk duurder geweest.

Nee, dan werden de spoorwegen opgeheven omdat niemand het meer kon betalen. Overigens wordt de infra voor het wegverkeer ook zwaar gesubsidieerd. Weliswaar worden de rijkswegen betaald uit de wegenbelasting maar provinciale en gemeentelijke wegen worden voor het leeuwendeel uit de algemene middelen betaald.

@Tamzin, de BV Nederland zal voor HEEL veel dingen oplossingen moeten vinden want ze zijn totaal de verkeerde weg ingeslagen. Het OV zal nooit voor iedereen betaalbaar worden omdat de overheid de melkkoe (de auto) niet kwijt wil gezien de inkomsten die daar uitkomen voor de BV Nederland.

Daarnaast is de overheid bezig om alle noodzakelijke dingen onbetaalbaar te maken voor grote groepen Nederlanders omdat ze maatregelen willen doorvoeren zonder te kijken wat die maatregelen voor schade aanrichten in de toekomst.

Als Nederland zo doorgaat is de welvarendheid straks ver te zoeken, het is niet voor niets dat steeds meer mensen er voor kiezen om Nederland te verlaten en elders hun leven voort te zetten, vooral vanwege de almaar stijgende kosten in Nederland waar je weinig tot niets voor terug krijgt.

En dat is nu juist de reden van de loonstijgingen die er nu zijn, jaren is er genoegen genomen met een schijntje qua verhogingen en nu is er een inhaalslag voor de werknemers. Tijd dat we in NL ook gaan werken met een automatische inflatie correctie voor werknemers.

Reputatie 7

In Duitsland heb je dat Deutschlandticket van 49 euro per maand. Er moeten miljarden bij om dat te bekostigen. Blijkbaar geen probleem om de belastingbetaler dat te laten betalen. De Duitse regering kiest daarvoor. Ook Oostenrijk doet dat om een duurzaam alternatief te bieden voor de auto. Bij ons is het idee geopperd maar afgeschoten. Het zou nauwelijks effect hebben in vermindering van autogebruik. Duitsland ziet dat dus anders.

Als je het over duur ov hebt, kijk zeker ook naar het VK. Ik wist dat het duur was, maar schrok afgelopen week van de prijzen. En ze staken er nog steeds, ook in mei en juni zijn er alweer treinstakingen afgekondigd. Krijgen ze wat ze willen, gaan de kaartjes nog duurder worden. Dan is de trein bij ons nog goedkoop. En altijd een vast tarief is fijner dan die wisselende prijzen qua dag, drukte en tijd.

Allemaal buurlanden en allemaal totaal ander ov- beleid

Reputatie 7

Conclusie zo slecht is het hier allemaal niet qua OV. Nederland is een duur land in bijna alle opzichten. Wat dat betreft is het dus normaal dat het OV hier ook niet goedkoop is.

Reputatie 7
Badge

Conclusie zo slecht is het hier allemaal niet qua OV. Nederland is een duur land in bijna alle opzichten. Wat dat betreft is het dus normaal dat het OV hier ook niet goedkoop is.

 

Slaat nergens op. Sorry vindt je het heel erg? 

Reageer