Is het nu verplicht om een medisch mondkapje te dragen? Is een mondkapje van stof niet goed genoeg meer?
Tip: bouwmarkt. Wel goed opletten dat ze echt FFP2 of FFP3 zijn.
Het is een advies maar de mondkapjes die je nu bij de drogist koopt zijn geen chirurgische mondkapjes zoals geadviseerd wordt. Die zullen binnenkort dus wel weer voor woekerprijzen wordën aangeboden...
Type II en IIR vallen ook onder het advies van de rijksoverheid en zijn bij de meeste drogisten gewoon verkrijgbaar. Ik denk dat u mondkapjes type FFP2 bedoelt (die in Duitsland in de trein verplicht zijn) en bij veel drogisten niet te koop zijn.
Dat is niet per sé waar. Je moet gewoon even goed checken op de verpakking. En die IIR maskers zijn in ieder geval stukken goedkoper dan FFP2/FFP3/N95 maskers waar we het laatst over hadden, die ik zelf draag in drukke ruimtes.
Het is een advies maar de mondkapjes die je nu bij de drogist koopt zijn geen chirurgische mondkapjes zoals geadviseerd wordt. Die zullen binnenkort dus wel weer voor woekerprijzen wordën aangeboden...
Stoffen en zelfgemaakte mondkapjes worden afgeraden. Het advies is om wegwerp mondkapjes te gebruiken en bij voorkeur medische mondkapjes.
Het is een advies. Vanmorgen in de supermarkt ook gewoon een mondkapje van stof gedragen.
Ah, klein verschil dan. Vanuit mijn werk krijgen we doosjes met IIR maskertjes of alleen ‘medical/surgical‘ zonder verdere classificatie, behalve het (verplichte?) CE merkje.
Uiterlijk verschillen ze niet en dat maakt verder dus ook niet uit, is allemaal ‘3-laags’ toch?
Maar goed, katoenen maskers (al dan niet met hippe print) mogen ook nog gewoon in Nederland, al wordt dat afgeraden.
Bij het verplichten van (duurdere) FFP2 maskers zal het ‘hergebruik’ natuurlijk flink toenemen, dus gebruiken mensen een week lang dezelfde, in plaats van elke dag een ‘verse’ (of katoenen masker wassen na 10 uur dragen). Schiet ook niet op.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.