Stoelen in de nieuwe sprinter? | NS Community
beantwoord

Stoelen in de nieuwe sprinter?


Reputatie 2
Recentelijk is op de route die ik dagelijks afleg (Amsterdam - Leiden) de nieuwe Spaanse CAF Cavity sprinter gaan rijden. Dit nu is geen onverdeeld genoegen. In een ander topic wordt al steen en been geklaagd over stoelen en ik denk (maar weet het niet zeker omdat ik de terminologie niet herken) dat het over dezelfde treinstellen gaat. Ik heb nu ongeveer tien mensen hierover gesproken, waaronder twee conducteurs. Iedereen was het erover eens dat deze stoelen, zowel de blauwe als de rode, bijzonder slecht zitten omdat de rugleuning veel te verticaal staat. Zeker met mijn slechte rug is dit een marteling. Ik zit slechts 11 minuten in de trein maar ik kom er gebroken uit. En dan moet ik nog een hele dag werken. Ik ben nu treinen expres aan het missen om maar op de oude SLT stoelen te kunnen zitten. Waarom heeft de NS zo'n blamage begaan en voor deze slechte stoelen gekozen? Om een paar extra reizigers in de trein te kunnen persen? Ik zie er al van komen dat het komende decennium een kwestie van afzien gaat worden.
icon

Beste antwoord door Julian 1 March 2019, 18:26

Bekijk origineel

128 reacties

Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.

Wat mij betreft kan deze topic levend blijven. Ik reis sinds kort elke werkdag met de SNG van en naar het werk. Ik kan je vertellen dat de stoelen van de eerste en tweede klas precies het zelfde zitten, muv een klaptafeltje. Bij zowel de eerste als tweede klas zijn de stoelen een duidelijk voorbeeld van "duurzaamheid", besparing of gewoonweg slechte handel. De stoelen zijn hard, men zit meer vooruit gebogen de rechtop en de kicker; de lendesteun(onderrug deel) kinkt door. De plaat in de rug in het lendesteun gedeelte buigt bij veel van de stoelen door. Dit laatste zegt eigenlijk gewoon alles over de kwaliteit van deze stoelen helaas.

Herhalen van uw bericht van een maand geleden heeft niet zoveel zin. Sommige mens zullen het met u eens zijn en anderen niet. 

Nee, dat is een andere sprinter. Waar jij de foto van plaatst is een SLT en die zijn al een aantal in dienst.

De nieuwe sprinter heet SNG en daar zien de stoelen er zo uit:
 

dffe49ae-0b72-4afa-8ad5-07bc7a7bc9fd.jpg

Deze zitten veel beter dan die in de SLT treinen

Reageer