Bij een volgende nieuwe trein of een revisie van deze treinen komen er wellicht weer hele andere stoelen in, waar jij goed in zit en die andere mensen belabberd vinden qua comfort. Dat is nu eenmaal niet te voorkomen. De ideale stoel die voor iedereen perfect zit bestaat immers niet.
De klachten over de stoelen van de nieuwe SNG sprinter kun je o.a. hier vinden: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/nieuwe-sprinters-53925
Daarin wordt ook aangegeven dat de stoelen zijn uitgekozen door reizigers.
Zelf vind ik ze niet slecht zitten, wel is de bv de rugleuning een stuk rechter dan stoelen stoelen in andere treinen en dat is wel wennen.
Overigens zullen later in het jaar de SLT's die nu ook nog jouw traject rijden ook worden vervangen door deze nieuwe sprinters.
Ik vind ze slecht zitten. De stoelen hadden op zijn minst verstelbaar moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit serieus getest is. De klachten er over zijn talloos en ik zie mensen naar het verstelknopje zoeken, dat er niet is.
Jammer. Prachtige kleuren en fraai om te zien, maar geen zitcomfort. Wat mij betreft worden alle stoelen vervangen. Het kan haast niet dat er serieus naar ergonomie is gekeken.
Is het nou werkelijk zo erg om even een paar meter verder te lopen? Alle keren dat ik in een 3-delige SNG zat was die ene 1e klas coupe nog (meer dan) half leeg. Uit het oogpunt van capaciteit is dus gewoon verspilling van stoelen om nog meer 1e klas te hebben. Dan kan bijna iedere 1e klas reiziger daar een Brammetje doen
Kijk, dat vind ik nou zo jammer he. Een perfect legitiem probleem wordt meteen gebagatelliseerd. Ik was niet bij die test in Rotterdam want ik kom nooit in Rotterdam. Waren er bij die test reizigers met een stukke rug? Is er überhaupt een ergonoom bij de keuze voor deze slechte stoelen betrokken geweest? Wie komt er nou op het idee om die rugleuning zo idioot rechtop te zetten? Zelfs jij vind dat ze niet zo fijn zitten. Hooguit "best OK".
Ik betaal een vermogen voor mijn abbo wat ik op zich accepteer maar ik voel mezelf nu totaal niet serieus genomen.
Zolang je in de juiste zithouding zit, vind ik de stoelen persoonlijk best OK zitten voor een sprinter, maar als de zithouding wat meer onderuitgezakt is, dan zitten ze niet zo fijn, vind ik.
Edit: en Momo was weer eens sneller 😞
Maar het is nu eenmaal zo dat je niet iedereen zijn wensen kan meenemen in een stoelkeuze en daarnaast is een stoel in een trein natuurlijk geen luxe fauteuil maar bedoeld om een beperkte tijd op door te brengen, zeker bij een sprinter wordt er vanuit gegaan dat je daar kortere tijd in verblijft.
Voor mij persoonlijk staat de rugleuning ook te recht maar de 3 andere personen bij mij in het gezin willen juist wel erg rechtop zitten, daar maakt ieder zijn keuze in. Kun je je voorstellen hoe het gaat als wij een nieuwe bank of nieuwe stoelen gaan uitzoeken? Tja, dat is dus ook altijd een compromis.
Ik betaal een vermogen voor mijn abbo wat ik op zich accepteer maar ik voel mezelf nu totaal niet serieus genomen.
Dus omdat jij niet in Rotterdam was tijdens die test, voel jij je niet serieus genomen? Een vreemde beredenering.
De testopstelling heeft er dagen gestaan, is groot in het nieuws geweest, dus iedereen die had willen meedenken had gewoon de mogelijkheid om de stoelen uit te proberen en rustig te testen. Dat lijkt mij juist een teken dat de mening van de reizigers serieus genomen wordt.
En natuurlijk wil ik ook graag een grote luxe fauteuil in de trein, die voor mij persoonlijk perfect zit. Maar dat is gewoon niet realistisch. Wat voor mij fijn zit, zal voor een ander dramatisch zitten, en omgekeerd. De stoelen in de treinen worden dan ook ontworpen om een zo groot mogelijke groep reizigers een fijne reis te bieden, en deze stoelen kwamen dus als beste uit de test. Veel reizigers die ik spreek zijn over de stoelen vinden ze prima, maar zo af en toe is er ook een reiziger die het niks vind. Dat is bij de nieuwe sprinters het geval, maar was net zo goed het geval bij elke andere trein. Ik herhaal nog maar eens de woorden: je kan nooit iedereen tevreden stellen.
Er is trouwens zeker ook een ergonoom betrokken geweest bij de stoelentest. Zie https://www.intergo.nl/nieuws/stoelentest-sprinters-ns
ik zie veel meningen over de stoelen, maar het lijkt mij toch echt dat deze stoelen te recht zijn ; bijna 90 graden.
De zitting is gewoonweg te kort en juist de combi van een rechte stoel met een korte zitting is funest voor de rug.
ook gezien het feit dat de gemiddelde lengte stijgt....…
In een Smart is hetzelfde geval : korte ritten zijn prima te doen., maar langer dan 15 minuten is het een lijdensweg.
De stoel is slecht voor de langere reiziger waarschijnlijk
Dat wordt van der winter nog wat, met al die dikke natte winterjassen.
Maar we kunnen schrijven wat we willen, er zal echt niets veranderen, nieuwe stoelen voor alle treinstellen loopt in de miljoenen......
Dat wordt van der winter nog wat, met al die dikke natte winterjassen.
Maar we kunnen schrijven wat we willen, er zal echt niets veranderen, nieuwe stoelen voor alle treinstellen loopt in de miljoenen......
Ja veelte krap inderdaad. De hele ruimte klopt gewoon niet. Er is slecht over na gedacht.
Treinen met deze stoelen, dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren en het is meer dan alleen een omissie dat dit niet op tijd is ontdekt.
Een trein test je toch uit op dit punt? Om te zien zijn ze zonder meer mooi, maar verder had men toch even moeten gaan zitten en tien minuten gaan reizen, dan was het meteen opgevallen.
Zo spring je niet om met je klanten. Gelukkig hoef ik er niet vaak mee te reizen. Het is toch te gek voor woorden dat je een nieuw en modern treintype maar beter kunt mijden. Normaal zitten er verbeteringen in. Herinvoering van de eerste klas zou ook mooi zijn. Voor een rode stoel die net zo rot zit, betaal je graag meer tenslotte. ;-)
Maar voor de korte afstanden zit het prima!
Ja dat is het probleem in het noorden. Afstanden die reizigers daar afleggen zijn doorgaans al snel intercity afstanden, dat is niet te doen met die akelige treinen. En werken op je laptop kan je ook wel vergeten omdat die dingen geen klaptafels hebben.
Ik reis zelf vrijwel dagelijks met deze sprinters op het traject Groningen - Zwolle. Genoeg ritten met rugpijn dus…
Uiteraard zijn sprinter treinen qua comfort een stukje minder dan Intercity treinen en dat is begrijpelijk. Maar gezien het aantal klachten (alleen op dit forum al) zou NS hier toch wel naar moeten kijken. En zoals
Vanmorgen is het een opluchting dat er weer een keer een oudere sprinter rijdt. Die stoelen zitten heerlijk + klaptafel aanwezig.
Basic Fit heeft nog tot zaterdag een aanbieding voor nieuwe klanten.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.