Terug in de trein, ervaringen

  • 15 April 2022
  • 78 reacties
  • 2634 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Het niet goed horen van de Hc kan wel degelijk aan de installatie liggen aangezien er een ander dele van de installatie gekoppeld wordt aan de speakers dan als er een automatische omroep gaat in de trein.  De microfoon of de bediening van de microfoon kan bv defect zijn.

 

Wat betreft de informatie dat de trein niet verder gaat op Amsterdam CS en dat er in de trein niets werd omgeroepen kan ontstaan doordat het treinpersoneel daar van de trein afgaat en er nieuw treinpersoneel op de trein dienst gaat doen.  Het personeel wat afstapt wordt niet geïnformeerd dat de trein niet verder gaat en het opkomende personeel is geïnformeerd dat de trein niet rijdt en is mogelijk al ingezet op een andere trein maar is dus nooit bij de trein geweest.  Dat is heel ongelukkig en ontstaat ook doordat het een andere treinserie wordt waardoor de informatie niet doorkomt.

Reputatie 4

- De SNG's die op mijn traject inmiddels de SLT's hebben vervangen bevallen ook prima en zijn tot nu toe zelfs consequent mooi schoon. Ik heb net wel een eerst defect geconstateerd: in treinstel 2366 is de omroepinstallatie defect en komt er alleen volkomen onverstaanbaar gestotter uit. Dat is alleen als de conducteur netjes probeert zelf wat om te roepen. De automatische omroep werkt wel normaal.

Dat hoeft niet aan de omroepinstallatie te liggen, dat kan ook aan (de verstaanbaarheid van) de conducteur liggen. Ik denk dat dat waarschijnlijker is dan dat de omroepinstallatie defect is, aangezien de automatische omroep het volgens u wel normaal deed.

Reputatie 7
Badge

Begin deze maand heb ik voor het eerst sinds ruim twee jaar weer een lange treinreis gemaakt. Het viel me enorm mee en ik had het gevoel alsof corona er nooit geweest is. Op de terugreis was er zelfs controle door een conductrice. Wat mij betreft is mijn coronapauze voorbij en ga ik vaker de trein pakken.

Reageer