beantwoord

Verkeerd ingecheckt Amersfoort station

  • 8 January 2018
  • 86 reacties
  • 5658 Bekeken


Toon eerste bericht

86 reacties

de NS heeft niets aan de betreffende conducteur gevraagd.


De conducteur levert de boete aan. Dit gebeurt via een systeem waar de conducteur alles wat schriftelijk is vastgelegd wordt gedigitaliseerd. Ook de opmerkingen van die conducteur komen er bij te staan. Die zijn direct zichtbaar. De klantenservice hoeft de conducteur niet te contacteren, de informatie is er namelijk al.
Reputatie 7
Badge +4
Als u meewerkt en zich fatsoenlijk gedraagt, zal de conducteur coulance toestaan en zo niet, dan krijgt u de boete niet terug. Als u het niet terugkrijgt, is uw opstelling daar de aanleiding voor geweest en heeft u het er zelf naar gemaakt. Het kan natuurlijk dat u andere dingen 'normaal' vindt en uw eigen gedrag normgevend acht. De mensenkennis van de meeste conducteurs is uitstekend en doorgaans zijn ze zo rot nog niet. Ik heb in de vijfenveertig jaar dat ik met een geldig kaartje reis, zelden een onredelijke conducteur aangetroffen, maar wel heel, heel veel onredelijke reizigers.

U bent volwassen, dus verantwoordelijk voor uw eigen handelen, en het is zwak die bij een ander neer te leggen. U kunt ook zelf voor een geldige incheck zorgen. Ik neem aan dat u nu wel zult opletten.

U heeft nooit 'recht' op coulance omdat een ander die krijgt. Dat kan per definitie al niet. Merkwaardige redenering.
Reputatie 1
.... Daarnaast kun je ook zien dat ik vaak met NS rij en er nog nooit eerder iets is voorgevallen.
waar Erryt NS op doelt, is het berekenende gedrag van de gemiddelde grijs- en zwartrijder: de saldo-afboeking van verkeerde incheck bij Connexxion is online terug te vragen, omdat OV bedrijven gescheiden administraties hebben. En als je onderweg niet gecontroleerd bent, kan je bij een station zonder poortjes gewoon eruit. Maar ook bij stations met poortjes zijn er exit-trucs. Per saldo betaal je dan niets, en bij controle vraag je om coulance.
Niemand hier schrijft dat u zo'n slechterik bent, maar het onderscheid is moeilijk te maken, schrijft Erryt NS.
Als u schriftelijk bezwaar maakt, zal NS aan de betreffende conducteur vragen wat de aanleiding tot die aantekening is geweest. Van NS personeel hier op het forum weet ik dat ik bij het uitschrijven van een UvB (=boete) maar beter mijn mond kan houden, in plaats van verbaal slim over te komen. Conducteurs zijn ervaren: de combinatie van lichaamstaal en gesproken taal zegt (te) veel.


Beste klant_jac, het gaat hier om €8.60. Als ik inderdaad zo'n slechterik was dan zou dit toch niet mijn "eerste keer zwartrijden" geweest zijn? Het is gewoon slecht aangegeven op Amersfoort station. Google eens op het probleem en je zult veel dezelfde gevallen vinden. De coulance is voor reizigers die niet eerder een probleem hebben gehad, dat heb ik aantoonbaar. Ik heb schriftelijk bezwaar gemaakt maar de NS heeft niets aan de betreffende conducteur gevraagd. Wat u hier stelt is dus onjuist. Daarnaast maakt u ook de aannamen dat ik bij het uitschrijven van de boete 'verbaal slim over' ben gekomen. Dat is niet het geval, ik heb netjes mijn ID gegeven. Achteraf bleek dat ik een boete heb gekregen, dat was op het begin niet eens duidelijk.
Reputatie 7
Badge
.... Daarnaast kun je ook zien dat ik vaak met NS rij en er nog nooit eerder iets is voorgevallen.
waar Erryt NS op doelt, is het berekenende gedrag van de gemiddelde grijs- en zwartrijder: de saldo-afboeking van verkeerde incheck bij Connexxion is online terug te vragen, omdat OV bedrijven gescheiden administraties hebben. En als je onderweg niet gecontroleerd bent, kan je bij een station zonder poortjes gewoon eruit. Maar ook bij stations met poortjes zijn er exit-trucs. Per saldo betaal je dan niets, en bij controle vraag je om coulance.
Niemand hier schrijft dat u zo'n slechterik bent, maar het onderscheid is moeilijk te maken, schrijft Erryt NS.
Als u schriftelijk bezwaar maakt, zal NS aan de betreffende conducteur vragen wat de aanleiding tot die aantekening is geweest. Van NS personeel hier op het forum weet ik dat ik bij het uitschrijven van een UvB (=boete) maar beter mijn mond kan houden, in plaats van verbaal slim over te komen. Conducteurs zijn ervaren: de combinatie van lichaamstaal en gesproken taal zegt (te) veel.
Reputatie 3
het is bizar triest dit. alle respect voor al het ns personeel het is niet persoonlijk bedoeld of zo maar het normaal vinden dat hiervoor boetes worden geschreven en over coulance praten is erg jammer. het is mensen het ov uit jagen en onbegrip kweken wat het werk ook niet prettiger maakt voor u allen.
Reputatie 1
Het is zelfs nog erger Veghelcuijk. Omdat ik eerst bezwaar wilde maken voordat ik de boete ging betalen moet ik nu ook nog eens €23.50 extra betalen. Daarbij komt ook nog eens de boete van het niet kunnen uitchecken van Connection op centraal station Amsterdam.
Reputatie 3
het is van de zotten!!!!! dat een reiziger/klant uberhaupt fout kan inchecken. immers een reiziger reist per trein van a naar b en voor hem of haar is de vervoerder totaal niet van belang, een trein is een trein. dus een boete voor inchecken bij de verkeerde vervoerder van 50 euro is gelijk aan diefstal van een welwillende klant. ns en andere vervoerders stop met die onzin en ga samenwerken!!!!!
Reputatie 1
Beste Erryt, ik snap dat hier misbruik van gemaakt kan worden. Maar kun je mij het voordeel uitleggen waarom ik bij Connection zou inchecken? De boete van Connection (kon niet uitchecken) is vele malen hoger dan het ritje van Amersfoort - Amsterdam met korting. Dit kan ik gewoon bewijzen, je hoeft mij dan ook niet te geloven. Als ik geen bewijs van incheck Connection had, begrijp ik je punt. Dit bewijs heeft Barbara w ook (https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/in-uit-checken-in-station-amersfoort-waarom-staat-er-een-connexxion-poortje-midden-in-het-station-17348) en daarom is er ook coulance. Daarnaast kun je ook zien dat ik vaak met NS rij en er nog nooit eerder iets is voorgevallen.
Hallo joep.v en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat jou dit is overkomen. Wij krijgen dagelijks verzoeken voor een coulanceregeling. Vaak met het verhaal dat de reiziger er echt niks aan kon doen. Als wij elke reiziger op zijn/haar woord moeten geloven dan moeten wij alle verzoeken honoreren want een reiziger zal van zichzelf nooit zeggen dat hij/zij onjuist heeft gehandeld. Ik snap je punt en zou ook graag meer voor je willen doen, maar ik moet net als mijn collega je teleurstellen. Echter kan je nog wel schriftelijk een bezwaar indienen. Deze kan je per post naar ons opsturen.
Reputatie 1
Beste NS medewerker,

Ik heb mij niet vervelend opstelt, heb daar zelfs een getuige van. Ik kan daarnaast ook bewijzen dat ik mij ingecheckt hebt bij Connection. De Conducteur heeft mij op legitimatie gevraagd die ik direct heb gegeven. Ik ging er in eerste instantie ook niet vanuit dat ik een boete zou krijgen maar dat ik alsnog voor mijn ticket moest betalen. Ik begrijp dat een coulance een gunst is maar het is toch vreemd dat iemand in exact dezelfde situatie op hetzelfde perron, hetzelfde poortje wel coulance wordt verleend en mij niet? Het is toch duidelijk dat dit niet met opzet gedaan zou kunnen zijn.
Als je geen geldig vervoersbewijs hebt doet de conducteur zijn werk door een uitstel van betaling te schrijven. Dit is 50 euro plus de vol tarief ritprijs.

Coulance is vaak de 1e keer mogelijk, tenzij je je vervelend opstelt ten opzicht van de conducteur. Die kan dan aangeven dat hij vind dat je geen recht hebt op die coulance. De klantenservice gaat hier dan in mee.

Coulance is een gunst die je verleend wordt vanuit de NS. Als je door bepaalde omstandigheden jezelf dusdanig opstelt dat de conducteur vind dat je die niet verdient, zul je hem niet krijgen en moet je betalen wat je hoort te betalen.

Reageer