beantwoord

Wat nu? - boete gekregen in de trein



Toon eerste bericht

54 reacties

Goedenavond Eerstekeereenboetex en welkom bij de NS Community!

In hoeverre er nog administratiekosten bij komen is afhankelijk van hoe snel je de boete betaalt. In eerste instantie krijg je een acceptgiro met de ritprijs plus €50 wettelijke verhoging. Indien je niet aan de gestelde termijn voldoet, ontvang je een herinnering met verhoging.

Overigens, als dit de eerste boete is die je ooit hebt gekregen is het verstandig om contact op te nemen met mijn collega's bij de Klantenservice. Mogelijk kan de wettelijke verhoging uit coulance worden kwijtgescholden. Tevens kunnen zij ook even mee kijken wat er precies is gebeurd met de transacties, gezien er daar mogelijk ook iets is misgegaan. Telefonisch en via Social Media zijn we 24/7 bereikbaar.
Reputatie 6
Ik heb toch weer te doen met de conducteur (m/v) die gewoon zijn/haar werk doet en de wind van voren krijgt. Ik snap nooit wat er zo moeilijk aan is om te melden dat je het er niet mee eens bent, een klacht gaat indienen en dat we verder gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan?

Ik zag laatst dat iemand incheckte (in de tram), de incheckpaal gaf aan dat er onvoldoende saldo op stond, maar de betreffende persoon stapte toch gewoon in. Je moet ook wel gewoon KIJKEN en checken wat er gebeurt!
Reputatie 6
Je mag natuurlijk zeggen dat je het ergens niet mee eens bent. De manier waarop dat gebeurt, dát is iets wat heel veel mensen helaas niet goed beheersen (als in: het niet persoonlijk maken).
Lelijk? Ik deed niet lelijk heb haar alleen gezegd dat ze niet zo met mij om hoef te gaan terwijl zij mij zat te bedreigen en te beledigen dus aan wie ligt het? Dag dag
@Robert B kan je niet lezen? Ik zei al dat mijn ov nooitin mijn portomonee zit zodat ik gwn altijd naar huis kan en indd je was er niet bij dus je kan ook niks zeggen
@tridek_ok ik laat niemand mij zo behandelen idc wie je bent.

vind je het normaal dat als je iemand aanspreekt op zijn/haar manier van praten dat ze je dan gaan bedreigen etc? Jullie nemen het alleen voor der op omdar ze daar werkt
@Thom Ik ga niet heel je onzin lezen

Dit is mijn eerste boete ik betaal ALTIJD voor mijn kaartjes en vooral met 40% korting, dit was een ongeluk dat iedereen kan gebeuren, conducteur was gwn aso en heb toch al een klacht in gedient dus boeit dit mij allemaal? NEE
@Momo ik doe normaal altijd dubbel checken maar zoals ik 10x heb gezegd ,ik had haast. Ik heb ns hier over gebeld en ze gaan het voor me oplossen, zolang het niet opgelost is koop ik gwn een kaartje zo verkom je ook gezeik en boetes. Automatisch opladen is sws nooit vertrouwbaar ik ben ook een mens hoor ongelukjes kunnen gebeuren en de conductrice is ook een mensen wss was ze gwn in een slechte bui maar respect hoort er gwn te zijn dus idk wrm jullie mij aanvalle terwijl zij zich als een dier gedroeg
@Cornelis van den Berg ze kon gwn de politie bellen want ik had toch niks gedaan. ze was gwn asociaal zo ga je niet met mensen . heb haar aangesproken op haar toon wat ze gwn niet waardeerde

klinkt dus als een persoonlijk probleem
@tridek_ok ze mocht de politie bellen hoor heb dat haar ook verteld , naast dat ik me ID verloren had heb ik haar ook netjes mijn postcode enzo gegeven dus wat is het probleem? Ze is gwn een asociaal mens ik hoef dat niet te pilken wss doe jij dat wel als mensen tegen je gaan schreeuwen en je gaat betasten maar ik doe dat niet
Ik heb haar uitgelegd dat ik mijn portomonee dus kwijt was geraakt met al mijn pasjes erin, ik heb zelf mijn voornaam, tweedenaam en achternaam gegeven en mijn geboortedatum
Ik heb geen waarschuwing gekregen want heb netjes meegewerkt. @Slidestops
en hoe kan ik een klacht indienen tegen de conducteur? Ze was ook niet bepaald vriendelijk en haar toon staat me ook niet waardoor we wel wat “ruzie” hebben gekregen omdat ik haar erop aan heb gesproken, ze vond het niet leuk dat ik haar erop aangesproken had en deed dus dramatisch dreigde ook de politie te bellen en noemde me agressief terwijl ik haar alleen netjes op haar gedrag heb aangesproken zonder uit te schelden etc. Nou heb ik ergens gelezen dat als de conducteur vermeld dat er niet netjes gehandeld is dat de boete mogelijk niet kwijtgescholden kan worden ookal is het de eerste keer.
Ja dat snap ik zeker, dus ik hoef niet persee een brief te schrijven ofso gwn bellen?
Bellen kan inderdaad, of een berichtje sturen via Chat of Social Media.
Maar de kans is er wel, dus ik ga het proberen dankjewel.
heb netjes meegewerkt, heb zelf mijn indentiteit vastgelegd, en heb niemand iets aan gedaan, de enige die hier agressief was,was de conducteur.
@Stijn NS de chat werkt helaas niet
Ik heb haar uitgelegd dat ik mijn portomonee dus kwijt was geraakt met al mijn pasjes erin, ik heb zelf mijn voornaam, tweedenaam en achternaam gegeven en mijn geboortedatum

Dit klinkt niet als een identiteit die is vastgesteld. Maak je gebruik van een persoonlijke of een anonieme OV-kaart?
-ik heb geld op mijn ov gezet maar die was dus niet op mijn pasje gekomen, wat vaker gebeurd is.
-Mijn ov zit altijd los in mijn tas dus niet in mijn portomonee.
-Ik ben niet in discussie gegaan heb haar alleen aangesproken op der manieren.
-Heb netjes meegewerkt
-En ik ga zeker een klacht indienen.
Ze was super dramatisch en brutaal, ze is gwn niet geschikt om te werken als conducteur, zo ga je niet met mensen om.
Ik heb toch weer te doen met de conducteur (m/v) die gewoon zijn/haar werk doet en de wind van voren krijgt. Ik snap nooit wat er zo moeilijk aan is om te melden dat je het er niet mee eens bent, een klacht gaat indienen en dat we verder gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan?

Ik zag laatst dat iemand incheckte (in de tram), de incheckpaal gaf aan dat er onvoldoende saldo op stond, maar de betreffende persoon stapte toch gewoon in. Je moet ook wel gewoon KIJKEN en checken wat er gebeurt!


Ja helemaal mee eens je moet wel betalen natuurlijk. Maar ik vind het vreemd dat we niet mogen protesteren. Wat wil je nu... dat we gewoon netjes met woorden en schrijven het oplossen of dat we elkaar de haren in vliegen?

Medelijden heb ik ook met het personeel. Maar het kan niet zo zijn dat ze maar wat kunnen doen!
Ik snap mijn positie zeker wel, er was gwn iets mis gegaan wat kan gebeuren heb netjes meegewerkt en mijn ov en gegevens gegeven, heb haar alleen netjes gezegd dat ze op een normale manier met mij kan om gaan meer niet.
Dus omdat zijn daar werkt mag ze zo met mij omgaan? Heb op een respectvolle manier aan haar verteld dat ik het niet zo fijn vind dat ze zo tegen me praat. Dat vond ze gwn niet leuk en dus wou ze de politie bellen heb haar niet aangeraakt ofso
Ik snap mijn positie zeker wel, er was gwn iets mis gegaan wat kan gebeuren heb netjes meegewerkt en mijn ov en gegevens gegeven, heb haar alleen netjes gezegd dat ze op een normale manier met mij kan om gaan meer niet.
Ja maar, je had daarnaast ook geen ID bij je en ook dat is gewoon strafbaar.

Daarnaast is het je eigen verantwoordelijkheid om een geldig vervoersbewijs te hebben. Je beroepen op "er was gewoon iets mis gegaan" is even iets te simpel. Als ik bij het Kruidvat of de AH niet afreken kan ik ook niet zeggen "er was gewoon iets mis gegaan" of "dat was ik vergeten".
@Robert B en er bestaat iets zoals contant geld he, niet iedereen gebruikt voor alles hun pinpas

Reageer