NFC op iPhone en QR/AZTEC code bij poortjes (internationaal e-ticket)

  • 4 October 2018
  • 58 reacties
  • 7147 Bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Screenshot naar m’n werkfoon, gebruik het in Nederland niet want businesscard maar over de grens wel problemen mee gehad idd.
Reputatie 2
Jup, herkenbaar als Apple Pay-gebruiker.
Wat doe je in zo'n geval? Of print je je ticket dan maar?
Jup, herkenbaar als Apple Pay-gebruiker.
Reputatie 7
Badge +3
Het is inderdaad niet mogelijk om de NFC-chip van de iPhone uit te zetten. Het is een tamelijk krankzinnig probleem dat bij Apple bekend moet zijn: https://discussions.apple.com/thread/8349412

Blijkbaar mogen we van geluk spreken dat we Apple Pay in Nederland nog niet kunnen gebruiken. Met de huidige stand van de techniek zitten we daar niet op te wachten.
Gebeurt met de NS planner ook. Bij een Samsung of andere Android kun je nfc gewoon uit zetten. Ik geloof dat vliegtuig stand vorige keer op een iPhone ook werkte, maar weet dat niet zeker meer..
Reputatie 2
Dit probleem is bekend bij NS en voor zover ik weet is een oplossing niet voor handen. Dit heeft inderdaad niets met DB te maken, dit gebeurt met elke iPhone met Apple Pay als je hem voor de barcodelezer houdt.

Gelukkig heeft niet elke iPhone gebruiker hier last van, aangezien Apple Pay niet beschikbaar is in Nederland.

Het ticket printen is dan inderdaad de beste oplossing, ook al is het wel wat onhandig natuurlijk.
Reputatie 7
Vervelend dat dit gebeurt inderdaad. Omdat dit een ticket van Deutsche Bahn betreft, weet ik helaas niet wat de oplossing hiervoor is. Ik neem aan dat er op Twitter geadviseerd is om contact op te nemen met Deutsche Bahn.

Maakt niet uit.

Met de NS App zou het van hetzelfde zijn, toch ?

Zou Roberts oplossing werken ? Een Appel is immers stronteigenwijs, dus die blijft die betaal-app openen.

Afrukken is altijd een goed idee. Papier is een prachtige uitvinding.
Vervelend dat dit gebeurt inderdaad. Omdat dit een ticket van Deutsche Bahn betreft, weet ik helaas niet wat de oplossing hiervoor is. Ik neem aan dat er op Twitter geadviseerd is om contact op te nemen met Deutsche Bahn.

Reageer