beantwoord

NSinternational boeking

  • 14 June 2023
  • 51 reacties
  • 1414 Bekeken


Toon eerste bericht

51 reacties

Reputatie 3

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Daarnaast is het niet inclusief en zeer slecht voor her milieu en de openbare ruimte om zomaar klakkeloos in een auto te stappen. De trein rijdt. 

Reputatie 7
Badge +1

Er is op dit moment helaas nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt.

Wat is de aanbevolen workaround, zo lang er nog geen oplossing is? Ook rekening houdend met het feit dat de klantenservice 9 maanden achterstand heeft.

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Rare opmerking voor een treinenforum. Ik ga gewoon met de intercity, of ze nou een ticket willen verkopen of niet. De reis staat gewoon gepland. Ik kan niet, niet gaan. Hoe regel ik dit alsnog???

Mijn houding is vergelijkbaar: NS moet zijn software fixen. T’is weer typisch, we weten het maar ja, wacht maar af. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is bekend probleem, helaas. Zoals rvdborgt al aangeeft, komt het door de gewijzigde voorwaarden van het Early Bird tarief. Er is op dit moment helaas nog geen oplossing, maar daar wordt wel aan gewerkt.

 

Daar wordt wel aan gewerkt. Ook zo'n standaard opmerking van NS die vrij vertaald betekent dat men nog geen idee heeft waar het aan ligt en dat een oplossing de eerstkomende tijd ook niet te verwachten is. Het is natuurlijk gezien de buitentemperaturen een beetje vreemd maar MS zakt ook hier weer compleet door het ijs.

Ik kan beamen dat er momenteel aan wordt gewerkt, er wordt een hoop besproken, heb ik al gemerkt. Een work-around kan zijn om hem vanaf Breda te boeken, maar op de vraag of je dan moet in- en uitchecken met je abonnement op de reis daarvoor is nog niet duidelijk.

Reputatie 3

Iemand die bijvoorbeeld vrijdag de 16e wil reizen. Kan geen ticket kopen? En dan? Wat zijn de rechten van de reiziger zodra die een flinke toeslag moet afrekenen onderweg? 

 

Wat als ik voor mijn reis eerst een helpdesk zaak laat openen bij NS, en daarna de factuur voor het prijsverschil met een regulier kaartje doorstuur? 

Ik ga er vanuit dat dit snel is opgelost. Anders is bellen met NS International natuurlijk ook altijd nog een optie.

Reputatie 7
Badge +1

Bij SNCB is men aan de telefoon niet op de hoogte in ieder geval. 

Misschien bij de NMBS wel? :)

Zal wel een Brusselaar aan de lijn hebben gehad die dacht “weer zo’n Hollander” 🤡

 

Het is mij recent verboden die club NMBS te noemen. 

Reputatie 7
Badge +1

Het is mij recent verboden die club NMBS te noemen. 

Gebruik dan voor straf NGBE :)

Die club heeft 3 officiële namen maar gebruikt er zelf maar 2. En sommigen hebben kennelijk problemen met NMBS. Maar we dwalen af...

Het was deels een binnenpretje, had het Rian al per DM uitgelegd inmiddels. Heeft met (interne) codes te maken waar ooit gekozen is voor SNCB, vermoedelijk omdat het team destijds Franstalig was.

Reputatie 7
Badge +3

Toch kun je daar als Nederlandstalige heel leuk over zeuren in België. Franstaligen kunnen nogal hooghartig doen over onze boerentaal.

Zolang ik m’n Hollandse accent niet kan verbloemen houd ik me soms een beetje in… Levert lang niet altijd leuke reacties op helaas. 

Reputatie 7
Badge +2

 

it probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

Bij de ICE komt dit omdat je geen extra korting bovenop een Sparpreis-ticket krijgt.

Voor de IC naar Brussel werkte korting op het Nederlandse deel vorig jaar zomer nog gewoon.

Badge +3

Wat voor invloed heeft dit bij vertragingen op de aanreisroute? Als je vanaf Breda boekt, maar je reist met je ov-chipkaart vanaf Utrecht maar haalt de overstap niet vanwege vertraging (helaas gebeurt dit de laatste tijd bij NS vaak), dan mag je met een ticket vanaf Breda normaliter niet zomaar de volgende trein pakken.

Waarom zou dat niet mogen? De IC Brussel kent geen enkele reservering of treinbinding. Dat je bij aanschaf ticket een willekeurige trein moet kiezen doet er niet toe.

Edit: ik loop achter 😅

Badge +3

Je loopt achter Robert, Early Bird heeft deze zomer wel degelijk treinbinding vanwege de te verwachten drukte gezien voorgaande jaren.

Oh, maar dat verklaart dan ook wel waarom je alleen vanaf stations op de route kunt boeken?

Voortransport dan maar op je ov-chipkaart (en eventueel uitchecken bij de overstappaal op het perron). Zit je alleen wel met de middagspitsbeperking.

Lukt het voor de terugreis trouwens wel (naar bijv. Utrecht)?

Reputatie 7
Badge +1

it probleem bestaat al heel lang, ik heb vorige zomer hierover al steen en been geklaagd bij NS International voor de route van de ICE. Daar werkt het namelijk ook niet, ik krijg andere prijzen als ik boek vanaf Utrecht en Arnhem met 100% korting in NL, wat natuurlijk niet kan aangezien het Nederlandse traject Utrecht - Arnhem compleet binnen het abonnement valt. Alsnog krijg ik een prijsverschil van €10 geserveerd. Aan de balie van NS werd ik in ieder geval afgesnauwd met dat dit mijn eigen probleem is. Ik heb dit als erg onprettig ervaren.

Bij de ICE komt dit omdat je geen extra korting bovenop een Sparpreis-ticket krijgt.

Maar dan moet de boekingsmodule slim genoeg zijn om je een (Super)Sparpreis te verkopen vanaf het laatste station in Nederland. Meer heb je dan immers niet nodig.

Kletste afgelopen week met baliepersoneel van Internationaal in Rotterdam, en daar wist men idd van het probleem, maar konden ze ook niks doen en geen zicht op een oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Ik ben helaas ook in geen enkele positie er iets mee te doen, ik ken toevallig nog mensen links en rechts waar ik mee babbel. Het frustreert mij ook, want ik koop ook altijd Early Birds en reis frequent naar Belgie sinds ik er praktisch woon en werk.

Reputatie 7
Badge +1

Dit kan ik reproduceren. Een enkele reis met 100% korting in Nederland werkt niet (Early Bird voor €10,50). Er komt geen foutmelding zonder 100% korting of als je full flex kiest.

Dat lijkt me een bug, waarschijnlijk gerelateerd aan de wijzigingen bij de Early Bird.

Yup, hier ook problemen mee. Zowel via SNCB als NS. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik begrepen heb is dat je dan vanaf de grens moest boeken en eventuele extra kosten die je moet maken om naar de grens te reizen kan terugvragen.

Wat een geklungel. Dat betekent dus dat je de reis van/tot Breda moet boeken. Als je door wilt reizen naar bijv. Arnhem moet je in Breda extra inchecken. Met een internationaal ticket kan je ook na 16.00 uur zonder extra kosten je reis in Nederland vervolgen. Doordat je nu extra moet inchecken in Breda moet je na 16.00 uur de volle prijs naar Arnhem betalen. Kan je deze kosten ook terug krijgen?

Ik denk dat je over extra kosten te mogen declareren het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact kunt opnemen met NS klantenservice.

Met de auto gaan is een prima oplossing gelukkig :)

Reputatie 3

Is er al een oplossing of omweg bekend? Mijn reis de 30e gaat gewoon door. 

Reageer