beantwoord

Waarom verkoopt NS International geen kaartjes naar Emmerich-Elten



Toon eerste bericht

75 reacties

Badge +3

Hmm, als Elten, Emmerich en Praest hetzelfde tariefpunt zijn (men kent daar geen blijkbaar geen kilometers maar zone’s (Preisstufe A of B ?), waarom zou naar Emmerich (of Praest) dan duurder zijn dan naar Elten?

Bij die € 4,50 van NMBS zit natuurlijk wel 1 euro boekingskosten.

Voor zo ver ik nu kon vinden lijkt het de beste/makkelijkste/goedkoopste manier om toch naar Emmerich-Elten te gaan (of om vanaf daar het 9-euro ticket te gebruiken) om via NS een E-ticket te kopen (al dan niet met je gebruikelijke korting) van je begin halte tot aan Zevenaar. Via de website van VVR kun je dan een zone A1 E-ticket kopen van Zevenaar naar Emmerich-Elten voor 2,90 Euro (Deze haltes liggen namelijk zo dicht bij elkaar dat dit onder een A1 ticket valt. Retour geldt dit natuurlijk ook. Kunnen mensen dit bevestigen of zijn er ondertussen al andere betere ideeën?

Reputatie 6

Het is wel vreemd dat een ticket Zevenaar - Emmerich Elten in de VRR app 2,90 euro kost en bij de VRR kaartjesautomaat 6,10 euro. Via de app preisstufe A en bij de kaartjesautomaat preisstufe B. Het wordt er voor de reiziger niet duidelijker en begrijpelijker op.

Het is wel vreemd dat een ticket Zevenaar - Emmerich Elten in de VRR app 2,90 euro kost en bij de VRR kaartjesautomaat 6,10 euro. Via de app preisstufe A en bij de kaartjesautomaat preisstufe B. Het wordt er voor de reiziger niet duidelijker en begrijpelijker op.

Dat lijkt me niet de bedoeling 

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Volgens de laatste nieuwsberichten kan dit pas vanaf komende donderdag. En alleen in Emmerich. Elten komt later in het jaar pas als ik de Gelderlander mag geloven.

Eindelijk: inchecken met Nederlandse ov-kaart op station in Emmerik kan vanaf deze week

Overigens als je verder wil reizen dan Elten of Emmerich wordt het een flinke sprint om met zijn allen snel uit te stappen, uit te checken en weer snel in te stappen voor de trein weer verder rijdt. Er vanuit gaande dat je voor je eventuele verdere reis door Duitsland al een E-ticket bezit en niet ook deze nog moet gaan kopen.

Reputatie 6

Maar toch is het zo. Zou mooi zijn als iemand kon uitleggen waarom dit zo is. Maar dit valt toch niet uit te leggen, laat staan te begrijpen? Die afstand is stufe A of stufe B. Nou vind ik stufe b, wat dus 6,10 euro kost, wel erg duur voor dat kleine stukje. Ik weet dat je niet voor kilometers betaalt, maar dat met zones gewerkt wordt, maar dan nog. 2,90 euro past er beter bij, maar los daarvan: waarom dat verschil tussen app en automaat?

Badge +3

 

Haha q.e.d. https://nl.wikipedia.org/wiki/Quod_erat_demonstrandum het werkt gewoon dus.

Het paaltje op Elten ri. Emmerich leek nog vorige week nog afgeschermd met een hek (wegens een kapotte zekering?) maar het paaltje ri. Arnhem doet het dus gewoon en mag je ook gebruiken.

Op Emmerich zelf heb je blijkbaar wat meer tijd, maar moet je wel iets verder lopen naar het paaltje (bij de trap/tunnel)?

Het scheelt je (met een NS abonnement of student) in ieder geval die € 1,70 of € 2,90 VRR ticket voltarief, en met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.

Reputatie 7
Badge +1

N.a.v. een bericht op Twitter probeerde ik het gisteren via b-europe.com en daar kennen ze inderdaad heel Elten niet. Naar Emmerich (De) lukt het wel.

€ 4,50 is natuurlijk wel veel als je eerder € 1,70 betaalde, maar dat zal wel door de 1 euro toeslag bij NMBS komen.

Emmerich en Elten liggen in dezelfde tariefzone van het VRR, het VRR kent geen kilometer tarief. Tickets van/naar Elten zijn daardoor altijd even duur als naar de andere stations in de zone Emmerich (Emmerich en Praest).

Op een reis van Elten naar Oosterbeek is het VRR-tarief echter niet van toepassing maar het gewone spoortarief.

Reputatie 6

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Volgens de laatste nieuwsberichten kan dit pas vanaf komende donderdag. En alleen in Emmerich. Elten komt later in het jaar pas als ik de Gelderlander mag geloven.

Eindelijk: inchecken met Nederlandse ov-kaart op station in Emmerik kan vanaf deze week

Overigens als je verder wil reizen dan Elten of Emmerich wordt het een flinke sprint om met zijn allen snel uit te stappen, uit te checken en weer snel in te stappen voor de trein weer verder rijdt. Er vanuit gaande dat je voor je eventuele verdere reis door Duitsland al een E-ticket bezit en niet ook deze nog moet gaan kopen.

Oei, pas vanaf donderdag en dan alleen maar in Emmerich? Volgens @Thom werken de paaltjes in Elten nu al. Praest heb ik nog niks over gelezen of deze werken. Klopt deze berichtgeving in de Gelderlander nu wel of niet?

Reputatie 5

Reed vanmorgen in de RE19-met een flink aantal er niks van snappende dure INTern reizigers-vermits ICE was uitgevallen- hier voorbij, Elten-was al voorbij voordat ik iets kon zien. In de volgende halte Emm, stond blijkbaar de plaatselijke pers een item te draaien en een hotemetoot te interveiwen. De trein NAAR DUS stopt inmiddels langs spoor 1-dus hoef je dan niet tunnel door en de stop is meest 3 min (vaak ook personalwechsel-speciaal bevoegd om ook in NL te rijden is schaars) dus dat lukt wel.

Vanaf Arnh een duidelijk NL betreuer- riep om over de MundNasenSchutz verplichting en wandelde zo wat door de trein, geen controle, wel veel vragen beantwoorden, vanaf Emm een andere DE dito, die wel controleerde en veel mensen erop wees dat met 9€ + stufe B veel goedkoper zou geweest zijn. Zusatz mag volgens hem enkel met VRR_abo worden gecombineerd.

Elten heeft zgn bajonetligging qua bahnsteig en op/afgang is dus straatzijde, met aldaar de apparatuur-dus altijd helemaal achter zitten als je daar wilt racen.

Dus wel conducteur tussen Arnhem en Emmerich? Ik reisde gisteren met de RE19 naar Emmerich, en terug: beide keren geen conducteur. Terug richting Arnhem zat de RE19 overvol, maar dus niemand om die mensen aan een QR keycard te helpen voor in Arnhem…

Reputatie 7
Badge +1

ZONE tarief in DE betekent altijd dat alle OV in die zone (is daar gelijk aan de gemeente) is inbegrepen. Dus met st B kan je met de NIAG bus van Emmerich bis Elten rückfahren, oder bis RheinbrÜcke ri. Kleve. of het minibusje naar ´sHeerenberg.

A1 is ook van toepassing tussen 2 bahnhoefe, mits die niet verder als 5?6? Km van elkaar liggen, dus blijkbaar wel voor Elt-Zvn.

Voor de overgrote meerderheid van 9€ houders, die uiteraard uit DE komen en geen NL korting zullen hebben, moet een Zusatz tikcet bijgekocht worden voor 3,50/3,60, dat geldt dan tot Arnheim.

Ik al zodadelijk nog eens bij treinreiswinkel checken wat die bieden (wifi van NS wankelt weer wat nu)

Reputatie 7
Badge

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch. Dit lijkt op een bewuste actie om bezitters van een 9-euro ticket te dwarsbomen!

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch.

Het is niet gezegd dat het telefonisch wel kan, aangezien DB geen prijs levert. Die opmerking komt bij wel meer verbindingen tevoorschijn.

Reputatie 7
Badge

Naar Emmerich kan wel maar dat is in mijn geval dan ruim 5 euro duurder t.o.v. Elten.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch. Dit lijkt op een bewuste actie om bezitters van een 9-euro ticket te dwarsbomen!

Het €9-ticket is er gekomen om Duitse reizigers te compenseren voor ongemak Corona-periode en terugkeer van de reiziger in het Duitse OV te bevorderen. Ik kan mijn voorstellen dat het Duitse OV niet zit te wachten op een hoos aan Nederlanders die goedkoop  willen reizen en daarom een barrière inbouwen door het grenskaartje minder makkelijk verkrijgbaar te laten zijn.

Reputatie 2

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Dat kan, maar het levert je wel een vertraging van een uur op, als je niet weet waar het paaltje staat..

Reputatie 7
Badge +1

met een vrij reizen abonnement (student of Weekend/Dal Vrij) hoef je ri. Duitsland niet uit te checken en ri. Nederland mag je ook op Arnhem inchecken.

Klopt dit wel? Volgens mij geldt dit alleen als je een internationaal ticket koopt, bijv. van Arnhem naar Düsseldorf. Dan hoef je in Arnhem niet in te checken. Maar als je een Dalvrij abonnement hebt + een 9 euro ticket, dan moet je wél in Arnhem inchecken en in Emmerich (of Elten) uitchecken, want vanaf dan geldt het 9 euro ticket.

Ook als je een buitenlands ticket of abonnement hebt dat op je vrij reizen-abonnement aansluit, hoef je nergens in of uit te checken. Dat is al zo sinds het begin van de OV-chipkaart en dient juist om te voorkomen dat moet uit- en instappen om naar een paaltje te lopen.

Reputatie 2

Ik heb zelf ook even gekeken op de website van NS Internationaal en je kan inderdaad Emmerich-Elten niet meer online boeken, wel telefonisch. Dit lijkt op een bewuste actie om bezitters van een 9-euro ticket te dwarsbomen!

 

De website van NSI is onbetrouwbaar! Volgende keer kun je beter even bellen ;) 

Telefonisch via 030 -230 00 23 kun je bij NSI sinds kort geen tickets naar Elten kopen.

Reputatie 2

Naar Emmerich kan wel maar dat is in mijn geval dan ruim 5 euro duurder t.o.v. Elten.

Met Preisstufe B kost een reis vanuit Arnhem CS naar Emmerich Hbf €6,10 (zonder korting)

Tot tenminste 5 juni kon je bij NSI naar Elten een ticket aanschaffen voor €1,70 (100% korting NL).

Hoe kom jij tot ruim €5 duurder voor reizigers met vrij reizen in Nederland?

Reputatie 7
Badge

Ik heb geen vrij reizen, wel 40% korting in Nederland.

Reputatie 6

Dat klopt. Maar als je wél weet waar het paaltje staat kan je met dezelfde trein nog verder reizen. Dat staat elders in dit topic beschreven:

 

Ik ben er zeker geen liefhebber van, maar gewoon achter in de trein gaan zitten. Het paaltje staat op ongeveer twintig meter van de spoorwegovergang en naast het DB-automaat. Vanuit de twee laatste deuren goed bereikbaar en het is maar een paar meter. Er is te weinig tijd om dan een (neuneuro-) ticket te kopen.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt op dit moment ook gewoon in- en uitchecken met uw Nederlandse ov-chipkaart  in Elten.

Dat kan, maar het levert je wel een vertraging van een uur op, als je niet weet waar het paaltje staat..

Hoe komt u daar bij? U bent wel erg stellig. Zie hierboven. Het is zeer goed te doen.

Reputatie 7
Badge

Heb nog eens gekeken maar ik kan nog steeds geen kaartjes naar Emmerich-Elten online aanschaffen met 40% korting op NL-traject. Jammer, het was de goedkoopste manier voor mij om samen met het 9-euro ticket te gebruiken. En NS International kan me nog steeds niet vertellen waarom!

Reputatie 6

De berichtgeving in de Gelderlander gaat mogelijk uit van de officiële datum, maar in de praktijk werken de paaltjes nu al, zie mijn eerdere reishistorie en de afbeelding van de werkende paal in Elten. Edit: ook hieronder gezet. Emmerich en Praest werken ook. Emmerich is wel wat lastiger, gezien de afstand. De plaats is wel logisch. Een uitcheck en terug een incheck in Elten is al voldoende. Dat is het eerste/laatste Duitse station.

 


De Gelderlander loopt wel vaker achter de feiten aan, zo werd tijdens de introductie van het 9 euro ticket (1 juni) vermeld dat de OV chippaaltjes al in werking zouden zijn, maar dat was toen nog niet het geval.

De reishistorie die @Thom heeft geplaatst is duidelijk genoeg! En heel fijn dat het lukt om in Elten de in en uitcheck te doen en met dezelfde trein weer verder kunt reizen. In Emmerich wordt dat sowieso lastig.

 

Badge +3

Heb nog eens gekeken maar ik kan nog steeds geen kaartjes naar Emmerich-Elten online aanschaffen met 40% korting op NL-traject. Jammer, het was de goedkoopste manier voor mij om samen met het 9-euro ticket te gebruiken. En NS International kan me nog steeds niet vertellen waarom!

Blijkbaar kan je het wel telefonisch boeken (zonder extra kosten).

Maar het NL traject loopt al tot Praest dus op Elten kan je gewoon uitchecken en verder reizen met je 9-euroticket.

In de VRR-app zou het ook kunnen (Zevenaar - Elten Preisstufe A1) voor € 2,90.

Reageer