beantwoord

40% korting optie weg in ns app

  • 5 February 2024
  • 33 reacties
  • 1316 Bekeken

Reputatie 2

Goedendag,

wat mij op valt is dat in de app versie 7.26.1 - 17885p (android) de optie “samenreiskorting” 40 % korting ( zie bijlage foto) in mijn ns er niet meer bij staat. Graag deze optie weer toevoegen s.v.p. 

Nu ben ik genoodzaakt om een kaartje online te kopen met 40% samenreiskorting maar ik wil dit eigenlijk via mijn ns kaart doen maar de optie is weg!

Groet,

R van Dord

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 February 2024, 21:40

Bekijk origineel

33 reacties

Badge +3

Het tegeltje is terug! 😅 na updaten app naar versie 7.27.1

Tip: de tegeltjes in de app kan je naar boven/onder verplaatsen door ze ingedrukt te houden.

Badge +3

Dat is niet bewust gedaan. De knop zal snel weer terug zijn.

Och ja, inmiddels 3 dagen verder (app is up-to-date)… 🤔

Badge +3

Kun je samenreiskorting ook laten aanzetten via de klantenservice, dus telefonisch?

Als je NS Flex hebt is dat geen probleem (als het via de Mijn NS website niet werkt).

Reputatie 7
Badge +1

Waardeloos dat de samenreiskorting uit de kaartautomaat verdwijnt. Er zijn genoeg mensen die geen smartphone of computer hebben….een ov servicewinkel is ook niet overal beschikbaar.

Kun je samenreiskorting ook laten aanzetten via de klantenservice, dus telefonisch?

Reputatie 2

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

 

“Overgangsperiode tot 22 april 
Tot 22 april is er een overgangsperiode en kunnen reizigers ook nog via de oude methode reizen met de samenreiskorting. Vanaf 22 april kan dat alleen nog met een samenreiscode via de NS-app en website en verdwijnt de samenreiskorting uit de kaartautomaat. Reizigers kunnen ook terecht bij de OV-servicewinkel.”

Waardeloos dat de samenreiskorting uit de kaartautomaat verdwijnt. Er zijn genoeg mensen die geen smartphone of computer hebben….een ov servicewinkel is ook niet overal beschikbaar.

 

Badge +3

Dat is nog niet ingegaan en dan zou het ook niet via de website moeten kunnen. 

Kan zomaar zijn dat de app-ontwikkelaars op de zaken vooruitlopen en het tegeltje voor Samenreizen alvast maar verwijderd hebben… dus ‘doe het maar via de website’ (zonder verdere melding in de app). In oudere app versies kreeg je bij bijv. Dal Voordeel wel het tegeltje te zien met de tekst dat Samenreiskorting niet nodig/beschikbaar was voor je abonnement.

In de app helaas ook geen what’s new overzicht na een update, en de Google Play Store zegt alleen maar dit (dat wisten we al, je kunt geen abonnement meer instellen waarop de prijzen van reisadviezen gebaseerd worden): 

 

Reputatie 7
Badge +3

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Dat is nog niet ingegaan en dan zou het ook niet via de website moeten kunnen. Maar ik sta eerlijk gezegd nergens meer van te kijken, er gebeuren soms de vreemdste dingen.

Reputatie 7
Badge +1

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Ik begon het ook al te vermoeden.

Iets met verkeerde planning...

Of niet goed getest.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Ik begon het ook al te vermoeden.

Iets met verkeerde planning...

Badge +3

Zou het ontbreken van Samenreiskorting in de app met dit te maken hebben?

https://nieuws.ns.nl/ns-past-aanschaf-samenreiskorting-aan/

Reputatie 7
Badge +1

Het was een paar jaar geleden mogelijk en nu komt er een vage foutmelding. Dat noem ik een storing.

Dat is geen storing maar een bug die geïntroduceerd is in de ‘nieuwe versie’ van Mijn NS of in ieder geval de pagina met je gegevens.

Ikzelf kom trouwens een heel eind als ik mijn adres zou willen wijzigen naar iets in België, maar er zal ongetwijfeld ergens een postcodecheck of zo mis gaan… 

Uiteraard. Als ik mijn gegevens invul, dan komt hij met een adres in Maarssen. Als ik mijn huisnummer (!) wijzig naar nummer 10, dan wordt het een adres in Amsterdam. 65 levert een adres in Nijmegen op.

Badge +3

Het was een paar jaar geleden mogelijk en nu komt er een vage foutmelding. Dat noem ik een storing.

Dat is geen storing maar een bug die geïntroduceerd is in de ‘nieuwe versie’ van Mijn NS of in ieder geval de pagina met je gegevens.

Ikzelf kom trouwens een heel eind als ik mijn adres zou willen wijzigen naar iets in België, maar er zal ongetwijfeld ergens een postcodecheck of zo mis gaan… 

Reputatie 7
Badge +1

En de langdurige storing dat je NS Flex niet kunt wijzigen met een buitenlands adres...

Dat is geen storing maar een keuze van NS om da tniet mogelijk te maken. 

Het was een paar jaar geleden mogelijk en nu komt er een vage foutmelding. Dat noem ik een storing.

Reputatie 7
Badge +3

En de langdurige storing dat je NS Flex niet kunt wijzigen met een buitenlands adres...

Dat is geen storing maar een keuze van NS om da tniet mogelijk te maken. 

Reputatie 7
Badge +1

Had bijvoorbeeld vanochtend ook kunnen staan dat door een technische storing in MijnNS het niet mogelijk was om zelf je NS Flex abonnement te wijzigen - niet zo heel flex🙄 

En ook nog de storing bij het bestellen van een abonnement met een nieuwe OV-chipkaart.

En de langdurige storing dat je NS Flex niet kunt wijzigen met een buitenlands adres...

Reputatie 7
Badge +3

Had bijvoorbeeld vanochtend ook kunnen staan dat door een technische storing in MijnNS het niet mogelijk was om zelf je NS Flex abonnement te wijzigen - niet zo heel flex🙄 

En ook nog de storing bij het bestellen van een abonnement met een nieuwe OV-chipkaart.

Ik snap wel dat NS geen storingspagina durft te publiceren. Zou ook nooit op één pagina passen 😉

Het wordt vooral nogal confonterend voor de NS al die storingen bij elkaar. Maar ja, dat zijn alle die klachten hier op de community en op X ook. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap wel dat NS geen storingspagina durft te publiceren. Zou ook nooit op één pagina passen 😉

Reputatie 5

Is het dan niet eens tijd om een storingspagina voor de website/app te hebben zodat iemand die iets ervaart wat een storing zou kunnen zijn daar kan kijken of er ook echt een storing bekend is? Moet dat natuurlijk wel goed bijgehouden worden anders heb je er nog geen drol aan. 

 

Had bijvoorbeeld vanochtend ook kunnen staan dat door een technische storing in MijnNS het niet mogelijk was om zelf je NS Flex abonnement te wijzigen - niet zo heel flex🙄 

Reputatie 2

Is het dan niet eens tijd om een storingspagina voor de website/app te hebben zodat iemand die iets ervaart wat een storing zou kunnen zijn daar kan kijken of er ook echt een storing bekend is? Moet dat natuurlijk wel goed bijgehouden worden anders heb je er nog geen drol aan. 

Dat is wel een goeie ja, een storing pagina op de app/ns site zodat je je reizigers degelijk informatie geeft. Dat mis ik trouwens ook als ik een reis met de ns niet kan maken…dan lees ik “reis is niet mogelijk” ik zou dan graag als reiziger willen weten waarom de reis niet mogelijk is, wat is de reden? Soms staat het erbij maar veelal niet…

Reputatie 7
Badge +3

Is het dan niet eens tijd om een storingspagina voor de website/app te hebben zodat iemand die iets ervaart wat een storing zou kunnen zijn daar kan kijken of er ook echt een storing bekend is? Moet dat natuurlijk wel goed bijgehouden worden anders heb je er nog geen drol aan. 

De verwachting was dat het probleem snel zou worden getackeld. Bij een mail naar zoveel duizenden reizigers kan er veel verwarring worden geschopt als de informatie niet meer correct is. Dan zou er een tweede mail de deur uit moeten waarbij de kans ook weer bestaat of deze wel gelezen wordt. Het is voor veel reizigers ook erg onwenselijk om mailtjes te krijgen die hier geen baat bij hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Dat weten wij en dat geven we ook als advies indien iemand zich tot ons richt met deze vraag. De verwachting is ook dat de app snel deze functie weer heeft.

Mijn vorige reactie ietwat aangepast.

Het zou de NS sieren om alle reizigers met een Flex abonnement waar Samenreiskorting in de (Android?) app aangezet moet worden even te informeren dat ze het tijdelijk via de Mijn NS website kunnen doen. 😥

Richt je tot oNS is een zwaktebod, dan verplaats je jullie probleem naar de reiziger. Zeg graag gewoon tegen iedereen die het mogelijk raakt “het werkt tijdelijk niet via de NS app en dit zijn je alternatieven” 😣 Iedereen blij!

En dat is een klusje van 1 minuut, wat elke dag herhaald moet worden, omdat met flex er altijd wel.iemand is die naar basis of weekend voordeel/weekend vrij wisselt?

Reputatie 2

Dat zou mooi zijn, bedankt!   :-)

Dat is niet bewust gedaan. De knop zal snel weer terug zijn.

Reputatie 2

Als je de korting wil kan je ook digitaal een kaartje kopen via de app en aangeven dat je 40% korting wil ivm meereiskorting. Echter vind ik deze manier erg omslachtig om de korting te krijgen. Ik vind het wel een groote misser van NS om de 40% korting button in de app weg te laten….

Reageer