Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12919 Bekeken


Toon eerste bericht

536 reacties

Er is ook een optie:

Wie volg ik en daarnaast Wie volgt mij?

Ik vraag me af of dit wel werkelijk veel nut heeft. Er zijn zes mensen die ooit hebben opgegeven me te volgen en alle zes zijn ze niet meer actief op het forum. De meesten al meer dan een jaar niet en twee hebben respectievelijk een half jaar en een maand geleden nog eens één keer gereageerd.
Je zou deze zogenaamde volgers automatisch moeten kunnen verwijderen als volger, na een wat mij betreft arbitraire termijn. Het dient geen enkel redelijk doel na meer dan een maand. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen als moderatoren iemand volgen, gezien de soms bedenkelijke opstelling van sommige forumleden. Dat kan overigens ook eenvoudig zonder deze functie.

Persoonlijk voel ik de neiging ook niet zo iemand te volgen hier.


Je kan "volgen" misschien als een "like" zien. Net zoiets als "volgers" die we wel vaker tegenkomen op Social media. Nou dan wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om die volgers te verwijderen, zeker als ze niet betrokken zijn. In de andere gevallen kan ik ze ook missen als kiespijn.
Hebben jullie ook een deadline? Pakken jullie een aantal punten voor het eind van het jaar op. 😉
Reputatie 3
Ik zie graag datum en tijd, en ook de weekdag bij een bericht in plaats van hoe lang geleden. Het is onhandig om de muis ergens boven te moeten houden om iets zichtbaar te maken.
Je kunt wel zien of er nieuwe reacties zijn, maar niet wat de eerste ongelezen reactie is, noch is daar een link naar toe.
Ik begreep van Sivan wel dat er wat oude meuk opgeruimd is, voornamelijk topics waar bijvoorbeeld TS gevraagd is om meer informatie, en er maanden later nog geen reactie is gekomen. Bij mij gaat het maar om een stuk of 20 berichten die ik 'mis'.
Reputatie 6
Badge +2
Lijkt me niet. Ik ging ineens van rond de 7200 naar ongeveer 6700. Ik zat met de goede antwoorden ruim over de 2000. Hij telt wel gewoon door nu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo vaak naar die getallen kijk om het precies te weten.
Dan misschien gerelateerd aan het verplaatsen van topics naar andere categorieën.bijdragevandennis 201609
Reputatie 7
Badge +4
Loes Kroes 😉
Euhhhhhhh...... ben betrapt 😞
Oeh zoveel aanbidders Loes? Haha
Reputatie 7
Badge +4
Als het moet schakel ik tussen de desktop versie en het mobiele platform. Het grootste nadeel van het mobiele platform is dat ik daar reacties niet kan aanpassen of bv een foto uploaden.
Dat zou fijn zijn als dat ook kan. Ook de eerder genoemde priveberichten waar ik me lens op scroll ;)



Je chat te veel Loes! Oeps, ik ook. ;-)

Thuis gebruik ik uiteraard de desktop. Het laden van chats en daarmee het chatten op een iPad is inderdaad een crime. Blij dat er inmiddels drie mensen zijn die op dit punt reageerden.
Als het moet schakel ik tussen de desktop versie en het mobiele platform. Het grootste nadeel van het mobiele platform is dat ik daar reacties niet kan aanpassen of bv een foto uploaden.
Dat zou fijn zijn als dat ook kan. Ook de eerder genoemde priveberichten waar ik me lens op scroll 😉
Reputatie 7
Badge +4
De keren dat ik de mobiele versie draai vallen de verschillen ten nadele van het desktopgebeuren erg op. Het zou wat mij betreft gelijkgeschakeld moeten zijn.


Het is ook lastig na te gaan of er reacties weg zijn. Het lijkt me eerder een probleem met de telling maar strikt genomen is dat ook uit de lucht gegrepen.
@Thom

Op de mobiele versie waar ik de meeste tijd op doorbreng, zie ik al die cijfers niet, zou me niet eens zijn opgevallen. Hopelijk wat Dennis en jij aangeven zijn er geen topics en reacties weg.
Reputatie 7
Badge +4
Lijkt me niet. Ik ging ineens van rond de 7200 naar ongeveer 6700. Ik zat met de goede antwoorden ruim over de 2000. Hij telt wel gewoon door nu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo vaak naar die getallen kijk om het precies te weten. Ik mag er ook op vertrouwen dat dat goed gaat.

Ik neem ook aan dat er naar gekeken wordt.
Reputatie 6
Badge +2
Misschien een tijdje niet bijgewerkt door het systeem.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af wat de oorzaak is. Het komt me merkwaardig voor. Cijfers moeten kloppen.
Reputatie 6
Badge +2
Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.
Hopelijk is er niets verdwenen en zijn alleen de getallen rechtsboven onzin. Het is inderdaad wel een rommeltje zo. Ook het aantal door iemand gestarte topics klopt niet.bijdragevandennis 201609
Reputatie 7
Badge +4
Er is ook een optie:

Wie volg ik en daarnaast Wie volgt mij?

Ik vraag me af of dit wel werkelijk veel nut heeft. Er zijn zes mensen die ooit hebben opgegeven me te volgen en alle zes zijn ze niet meer actief op het forum. De meesten al meer dan een jaar niet en twee hebben respectievelijk een half jaar en een maand geleden nog eens één keer gereageerd.
Je zou deze zogenaamde volgers automatisch moeten kunnen verwijderen als volger, na een wat mij betreft arbitraire termijn. Het dient geen enkel redelijk doel na meer dan een maand. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen als moderatoren iemand volgen, gezien de soms bedenkelijke opstelling van sommige forumleden. Dat kan overigens ook eenvoudig zonder deze functie.

Persoonlijk voel ik de neiging ook niet zo iemand te volgen hier.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn wel eens posters op het station gezien geweest, men zou iets dergelijks van tijd tot tijd kunnen herhalen.
Misschien is het een idee om het forum wat meer te promoten, zoals op de reclameborden op de stations en op de schermen in de treinen. Dan zijn er meer mensen die het forum weten te vinden en zijn er ook meer vragen te beantwoorden. Persoonlijk zou ik dit erg leuk vinden, want op dit moment heb ik het erg druk en op de momenten dat ik op het forum kijk, zijn eigenlijk alle vragen al beantwoord. Dit is zeker ook positief, maar ik zou het leuk vinden als het forum meer gepromoot zou worden.
Reputatie 4
[..], maar zeker nadat Sivan aan het team is toegevoegd is dit forum duidelijk een meerwaarde boven andere kanalen van de klantenservice.
Mee eens, ik heb een enorm groot verschil gemerkt met de komst van Sivan, deze moderator pakt de zaken goed op en is een enorme aanwinst. Ik heb mij gestoord aan het gebrek van kennis van de moderators op het forum, het herhaaldelijk maken van dezelfde fouten, hier merk ik een groot verschil: er is meer eenduidigheid (veel beter dan de telefonische klantenservice).

De manier waarop waarschuwingen gegeven worden vind ik ongepast. Ik ben zelf 11 jaar moderator geweest op een website en daar was een veel beter backend systeem voor (en dat was technologie van 5 jaar geleden). Citeer op zijn minst waar het probleem is en als er een probleem is, corrigeer dat dan. Doe dit niet publiekelijk, maar handel het persoonlijk en feitelijk af. Wees ook eenduidig in het beleid.

Daarnaast stoor ik mij aan de houding van de NS: voor dure abonnementen wordt er weinig tot geen service geleverd, met de reden dat er niet veel van verkocht worden. Elke klant hoort toch belangrijk te zijn, dat concept verdient aandacht.

Voor de rest: ik hoop dat het forum blijft bestaan en dat het niet meer nodig zal zijn hier aanwezig te zijn, omdat we allemaal tevreden met de NS kunnen reizen.
Reputatie 2
Ik voel me best thuis op het forum, soms verzanden er wel wat discussies maar vaak zit er veel nuttige informatie of bedenkingen bij. Het begon met iets om te lezen als ik me verveelde op werk, maar inmiddels begin het ook zijn vruchten af te werken.

Enige wat ik mis is de quote functie in de mobiele versie en de al eerder genoemde verwijzingen naar een laatste bericht.
Reputatie 7
Badge +3
Als je iemand quoot (wist ik ook niet, schijnt echt de goede spelling te zijn :)), graag niet standaard ook de geneste quotes tonen.
2. Als je veel chat met een ander forumlid en het aantal berichten toeneemt, wordt het laden van die chat wel erg traag. Aan mijn computer en mijn verbinding is nagenoeg alles optimaal en dan werkt het al niet, laat staan als iemand van een tablet reageert. Hoe je het pragmatisch oplost, is me wel bekend maar het zou niet nodig moeten zijn.
+1 namens mij, erg irritant. Overigens, op de mobiele telefoon scrollt het PB-scherm wel naar beneden, maar dat duurt _heel_ lang als het een gesprek is met meer dan een paar reacties. Die scrollactie wordt pas gegeven wanneer de gehele pagina is geladen.
Als de technische kant van het forum ook even aan de orde mag komen:

1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben........


Dat is een kwalijke zaak:@ Misschien is er iemand die dit namens de moderators kan oppakken. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Als de technische kant van het forum ook even aan de orde mag komen:

1. Het aantal reacties en het aantal goede antwoorden kloppen al een tijdje niet meer. Bij mezelf zie ik een verschil van ongeveer 500 reacties die verdwenen zijn, alsmede 200 goede antwoorden. Het herstel hiervan mag wel wat meer prioriteit hebben.

2. Als je veel chat met een ander forumlid en het aantal berichten toeneemt, wordt het laden van die chat wel erg traag. Aan mijn computer en mijn verbinding is nagenoeg alles optimaal en dan werkt het al niet, laat staan als iemand van een tablet reageert. Hoe je het pragmatisch oplost, is me wel bekend maar het zou niet nodig moeten zijn.

3. Problemen die maar weinig mensen treffen, zullen niet het belangrijkste zijn maar zij die naar Duitsland reizen, kunnen nog steeds niet een kortingsmogelijkheid voor zowel Nederland als Duitsland invullen. Een dergelijke vraag blijft wat te lang liggen.


Voor het overige is de sfeer het forum flink opgeknapt en het verwijderen van een aantal respectloze mensen heeft daar sterk aan bijgedragen.

Dit voorlopig eerst maar even, ik kan me goed vinden in de bijdrage van Tochjo.

Reageer