In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!
Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.
Ik hoor jullie graag!
Bladzijde 5 / 22
Superuser is meer een titel uit het begin, van voor de badges en statusongein. Maar ik snap je idd ;)
Zeker met je eens
Alleen moderators moeten een titel dragen als NS.
Andere medewerkers kunnen het gewoon in hun handtekening zetten bv als ze daar behoefte aan hebben.
Andere medewerkers kunnen het gewoon in hun handtekening zetten bv als ze daar behoefte aan hebben.
A
Niet verder vertellen, ik ben ook een "super user" ! !
Het is dan opvallend te realiseren dat NSers alhier actief (gelukkig niet alle, ik noem verder geen namen) mij als een soort van betweterige dombo benaderen en mijn kennis over het spoor bij herhaling kleineren en belachelijk maken.
Terwijl ik het toch meestal wel bij het rechte eind heb. Maar nee, alles moet weer overtroffen of herschreven worden !
Ik heb zelfs al PB's mogen ontvangen waar de honden geen brood van lusten.
En ook toen dacht ik aan gedragscodes.......
Jou opmerking over Bullshit kan ik dan ook prima plaatsen en begrijpen, helaas.
Het is dan opvallend te realiseren dat NSers alhier actief (gelukkig niet alle, ik noem verder geen namen) mij als een soort van betweterige dombo benaderen en mijn kennis over het spoor bij herhaling kleineren en belachelijk maken.
Terwijl ik het toch meestal wel bij het rechte eind heb. Maar nee, alles moet weer overtroffen of herschreven worden !
Ik heb zelfs al PB's mogen ontvangen waar de honden geen brood van lusten.
En ook toen dacht ik aan gedragscodes.......
Jou opmerking over Bullshit kan ik dan ook prima plaatsen en begrijpen, helaas.
Die discussie heb ik inderdaad eerder willen voeren, maar dat bleek erg lastig. Het belangrijkste voor mij nu is het onderscheid tussen officiele NS antwoorden en antwoorden van gewone gebruikers.
Kan best begrijpen dat status prettig is, maar de tegenhanger is dat al je berichten onder een vergrootglas liggen. Ik wil het niet teveel over individuele personen of berichten hebben, maar raakte zelf enigszins geirriteerd toen reacties die ik bevestigde werden afgedaan als 'bullshit'. Ik vraag me af of dat hier zo thuishoort. Footers e.d. als "reacties op persoonlijke titel" hebben in mijn optiek weinig zin als je naast je naam je functie hebt staan. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik gewoon super user ben, een enkeling weet wat ik bij welke organisaties doe en dat is wat mij betreft genoeg 🙂
Kan best begrijpen dat status prettig is, maar de tegenhanger is dat al je berichten onder een vergrootglas liggen. Ik wil het niet teveel over individuele personen of berichten hebben, maar raakte zelf enigszins geirriteerd toen reacties die ik bevestigde werden afgedaan als 'bullshit'. Ik vraag me af of dat hier zo thuishoort. Footers e.d. als "reacties op persoonlijke titel" hebben in mijn optiek weinig zin als je naast je naam je functie hebt staan. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik gewoon super user ben, een enkeling weet wat ik bij welke organisaties doe en dat is wat mij betreft genoeg 🙂
A
Erg goed Henk_NL om dit onderwerp eens aan te kaarten.
Zeker ook omdat klanten denken een antwoord te krijgen van NS, maar eigenlijk met een jongeman van bv 15 jaar in discussie te zijn.
Eigenlijk is dan ook de vraag welke ik al langer heb, moet je je klantenservice laten vertegenwoordigen door forumleden welke eigenlijk geheel vrij zijn in wat ze schrijven, en (negatieve) denkbeelden over NS eigenlijk ongecontroleerd kunnen plaatsen ?
Sommige NSers willen denk ik niet anoniem "super user" zijn, maar verbinden een vorm van status en kennis aan hun arbeidsrelatie en functie.....
Zeker ook omdat klanten denken een antwoord te krijgen van NS, maar eigenlijk met een jongeman van bv 15 jaar in discussie te zijn.
Eigenlijk is dan ook de vraag welke ik al langer heb, moet je je klantenservice laten vertegenwoordigen door forumleden welke eigenlijk geheel vrij zijn in wat ze schrijven, en (negatieve) denkbeelden over NS eigenlijk ongecontroleerd kunnen plaatsen ?
Sommige NSers willen denk ik niet anoniem "super user" zijn, maar verbinden een vorm van status en kennis aan hun arbeidsrelatie en functie.....
Het lijkt mij niet onverstandig om met alle mensen die een titel "NS %functie%" hebben goede afspraken te maken over de manier en toon van reageren die aansluit bij de gedragscodes die binnen NS reeds bestaan. Wanneer je die titel accepteert wek je een bepaalde verwachting qua professionele houding bij je klanten op dit officiele klantenservicekanaal en denken mensen een officieel antwoord te krijgen. Een gebruiker ziet het verschil niet tussen een moderator en een andere NS-er. Wanneer je op persoonlijke titel wilt kunnen reageren lijkt het me praktischer om in zijn geheel geen titel te gebruiken en gewoon mee te doen als toevallig goed geïnformeerd "super user" 🙂
Dat kan je je ook van dit forum afvragen. Hoeveel vragen staan er open (of zijn feitelijk onbeantwoord, ondanks een "gekozen antwoord")? En hoeveel forumleden komen na 1-5 keer inloggen nog terug? En als je dan een NS manager spreekt..."forum, wat is dat?".
Abacadabra voor mij, maar hier staat een fix.
I had just the same isue and it happened after I updated my composer packages. The soulution was to downgrade the php-di/slim-bridge.
Ja dat is logischer
A
Omdat je hypothetische vragen stelt ?
Zou ik wel raar vinden.
Zou ik wel raar vinden.
A
Met het openen van een topic onder mijn account, inclusief bijlage, via Windscribe (VPN).
A
A
Ik ben genoodzaakt de mobiele versie te gebruiken om pb's te versturen. Echter, dat is wel omslachtig en dus onwenselijk.. Een upgrade is wenselijk, al betwijfel ik of al de problemen opgelost worden. ? .. ?
Helemaal mee eens. Ik gebruik de mobiele versie alleen om te lezen, niet om te schrijven.
A
mobiele versie werkt op Android tablet niet.
Jawel hoor.
Bladzijde 5 / 22
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.