Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Badge +3
En 250+ reacties op dit topic!

Okee, het is geen record maar wel een mijlpaal, toch?
Reputatie 7
Zeker een mijlpaal Robert.

Bedankt iedereen die in dit topic zijn/haar bijdrage heeft geleverd. Het forum zou zonder deze tips niet zijn wat het nu is.
Bij het verwijderen van topics blijft er soms nog wat achter. In dit geval lijkt het net alsof Trein-D een topic is gestart met een bepaalde titel. 😉 En dat was niet het geval, hij reageerde slechts.

Eigenlijk is het de fout van de softwareleverancier. Wat een :P:P:P bedrijf. :P

We zijn nu een dagje verder en nog steeds staat deze aanbeveling op de welkomspagina. 😞
Reputatie 7
Badge
We zijn nu een dagje verder en nog steeds staat deze aanbeveling op de welkomspagina. :(

Je hebt helemaal gelijk beste Nooduitgang. Ik vind het ook echt vreselijk dat mijn avatar en naam bij die super asociale topic titel staan. Ik had gehoopt dat het snel weg zou gaan maar helaas blijft het toch nog zichtbaar.
Volgens mij is die user die dat topic heeft gemaakt wel van het forum verwijderd gelukkig.
Reputatie 3
Badge
Ik vraag me eigenlijk af waarom ik bepaalde YouTube links niet mag plaatsen om alleen een deel van de video te laten zien. Voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=SXHWioNyYIM&list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM (start van 0:00 mag wel)

https://youtu.be/SXHWioNyYIM?list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM&t=32 (zelfde video start vanaf 0:32 mag niet)
Reputatie 7
Dat begrijp ik even niet Richard, want ik zie de links wel in jouw reactie verschijnen. Zie ik hier iets over het hoofd?

@Nooduitgang Ik zie inderdaad dat dit topic niet meer trending staat, maar het is wel iets om over na te denken. Zeker bij dit soort topics is dat niet fijn. Ik denk dat het zou helpen als wij als moderators strenger zijn op de titels van bepaalde topics. Dat haalt ook een deel van het probleem weg, of ben je het daarmee oneens?
Reputatie 3
Badge
Dat begrijp ik even niet Richard, want ik zie de links wel in jouw reactie verschijnen. Zie ik hier iets over het hoofd?

@Nooduitgang Ik zie inderdaad dat dit topic niet meer trending staat, maar het is wel iets om over na te denken. Zeker bij dit soort topics is dat niet fijn. Ik denk dat het zou helpen als wij als moderators strenger zijn op de titels van bepaalde topics. Dat haalt ook een deel van het probleem weg, of ben je het daarmee oneens?


Ik bedoelde dat het onmogelijk was om bepaalde YouTube links in te voegen via het filmicoontje.

Zo wordt deze link wel geaccepteerd: https://www.youtube.com/watch?v=SXHWioNyYIM&list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM

En deze niet:https://youtu.be/SXHWioNyYIM?list=PLydxBWhud95JZyRStCHUyCX8a3bRuocbM&t=32
Badge +3
Video afspelen vanaf 0:32 doet het hier gewoon (Windows met Chrome browser).

Edit: Oh, je was me voor Richaaaard de url posten kan inderdaad wel gewoon. De video wordt sowieso als externe link weergegeven. Een GIF bestand mag wel zo te zien (via afbeeldingen)

..
Reputatie 7
Vreemd, dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de verkorte weergave van de webpagina zelf. (geen www. denk ik, maar zo technisch ben ik niet onderlegd)
Ik zal dit doorspelen, al denk ik niet dat zoiets snel opgelost is. Het is het proberen waard.
Klinkt als een eenvoudige wijziging die inSided platform-breed kan uitvoeren. Beetje fatsoenlijke code schrijven kunnen ze ook daar vast wel 😳
Reputatie 3
Badge
Vreemd, dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de verkorte weergave van de webpagina zelf. (geen www. denk ik, maar zo technisch ben ik niet onderlegd)
Ik zal dit doorspelen, al denk ik niet dat zoiets snel opgelost is. Het is het proberen waard.


Thanks!
Badge +3
Wellicht komt het door de youtu.be vermelding, en werkt het wel als je de /watch?v=××××× link gebruikt?
@Thomas,
Dit soort titels mag je wat mij betreft direct aanpassen, daar heb ik geen moeite mee. Dat het topic trending blijft na verwijdering lijkt mij meer een knullig foutje van de softwareleverancier.
Badge +3
Ik zie inmiddels dat k*t bedrijf topic niet meer, dus is uiteindelijk opgelost.

Was me overigens niet eens opgevallen dat [/]Trein-D[/i] daarbij vernoemd werd. Dat soort taal lees ik blijkbaar blindelings overheen "het zal wel (klikt door)".. 😛
Nog even een paar opmerkingen uit oogpunt van iemand die dit forum gebruikt in combinatie met een screenreader:

- Helemaal aan het begin is er een scherm waarin cookies moeten worden geaccepteerd. De focus van een screenreader zit echter 'daarachter' (idem voor het venster binnen topics waar wordt ingelogd). Op veel websites is het cookie-acceptatievenster een klein balkje helemaal bovenaan of onderaan de pagina waar makkelijk naartoe kan worden genavigeerd. Wellicht kan dit worden veranderd?
- Wellicht kan de knop met inloggen/registreren ook helemaal bovenaan iedere pagina worden geplaatst?
Een terugkoppeling na aanpassing van een topic, door moderators, kan soms verhelderend zijn.
Badge +3
- Helemaal aan het begin is er een scherm waarin cookies moeten worden geaccepteerd. De focus van een screenreader zit echter 'daarachter' (idem voor het venster binnen topics waar wordt ingelogd). Op veel websites is het cookie-acceptatievenster een klein balkje helemaal bovenaan of onderaan de pagina waar makkelijk naartoe kan worden genavigeerd. Wellicht kan dit worden veranderd?
- Wellicht kan de knop met inloggen/registreren ook helemaal bovenaan iedere pagina worden geplaatst?


Hallo VIRM, wellicht dat dan op een computer/laptop deze extensie voor Chrome of Firefox helpt?

https://www.i-dont-care-about-cookies.eu

Daarmee worden de meeste (wettelijk verplichte) cookie 'waarschuwingen' automatisch weg geklikt, en cookies zijn niet schadelijk als ze puur en alleen nodig zijn om in te loggen of door een website te bladeren.

Echt een aanrader dus, voor iemand met een visuele beperking.
Kan iemand Slidestops weer netjes binnen de lijntjes laten kleuren? ;)

Bij het aanpassen of verwijderen van een bericht door een moderator zou ik persoonlijk graag een toelichting willen via een pb met enige onderbouwing. Ik steek er nog eentje op...... 😉
Als het om een bericht van jezelf gaat? Zeker idd, even laten weten, niet zomaar andermans berichten aanpassen.
Erg flauw en makkelijk om een topic te sluiten omdat 1 forumlid bij herhaling trollt wat al door zeker 6 andere leden is aangegeven.

https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/trein-te-vroeg-vertrokken-41217

Je kan gaan wachten tot hij een volgend topic gaat vervuilen.
De lol om hier te forummen is inderdaad weer hard aan het reduceren. Ik blijf het ontzettend zonde vinden dat een aantal leden zo uitgebreid de kans krijgt om de boel te verstieren en er daarna enkel globaal wat van wordt gezegd of een topic op slot wordt gegooid.
Reputatie 7
Badge
Nogmaals, ik ben geen troll en wens daar ook niet voor uitgemaakt te worden. Ik zit hier al een half jaar en reageer altijd op de zelfde manier. Dus ik vind het raar dat een aantal mensen pas nu na een half jaar tot de conclusie komen dat ik aan het trollen ben en mij daar van beschuldigen.
Mijn bijdragen zijn gewoon serieus.
Ik heb het in ieder geval niet specifiek over jou, maar over meerdere mensen, en laat globaal weten hoe ik daarover denk. Dat is niet voor het eerst, ik heb al eerder gemaild met onder andere Sivan hierover, maar inmiddels lijkt het weer aardig uit de hand te lopen. Dan moet je als beheer een duidelijke richting kiezen en accepteren dat anderen daardoor af zouden kunnen vallen. Momenteel lijkt er geen duidelijk beleid te zijn.

Reageer