Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.
Wat is er precies veranderd?
Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.
We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!
Bladzijde 33 / 34
Tja, waarom lukt dit niet na drie maanden jongens?
Waarom zijn sinds gisteren de smiley's opeens zo absurd groot?
edit: Nou lijkt het weer opgelost. Ik niet snap doen.
Waarom zijn sinds gisteren de smiley's opeens zo absurd groot?
Smileys zijn bijgewerkt na de laatste update. De problemen met accounts die alleen maar SPAM noteerden kwam hoogstwaarschijnlijk door de smileys. Insided heeft deze nu toegevoegd aan hun eigen interface waardoor het nu wel werkt en geen SPAM meer veroorzaakt.
Huh?! Kan je eens een screenshot sturen Henk_NL? Bij mij is er niks anders…. al zou ik dan wellicht eerst mijn cache etc eens kunnen verwijderen...
Lettertype of formaat is vorige week veranderd op de community, het viel mij vorige week ook op dat er opeens iets anders was aan de teksten.
@Jeroen Ja, dat is inderdaad sinds 9 april meen ik aangepast
Hierbij even een before en after foto.
Oude layout
Nieuwe layout
Ik zie trouwens ook dat naast de lettertype wijziging er sinds kort ook opeens spaties komen met verschillende grootte.
doe maar snel terug naar hoe het was.
Zie bij sommige topics ook nog het aantal views staan, bij verreweg de meeste niet meer.
Klopt het dat je onderaan een topic met allemaal reacties niet meer goed kunt navigeren tussen de verschillende bladzijden binnen een topic? Onderaan deze pagina zie ik alleen maar Pagina 32 van 32. Geen blokje om snel naar pagina 1, 2 of 31 te gaan.
Klopt het dat je onderaan een topic met allemaal reacties niet meer goed kunt navigeren tussen de verschillende bladzijden binnen een topic? Onderaan deze pagina zie ik alleen maar Pagina 32 van 32. Geen blokje om snel naar pagina 1, 2 of 31 te gaan.
Links van de 1 staat een knop met pijltje links (ga naar vorige pagina), maar daar zit geen alt-tekst onder dus je schermlezer zal die wel niet noemen.
Als je niet op de laatste pagina zit dan staat er bijv. ← 1 … 24 25 26 27 28 29 30 … 33 →
Op zich prima, maar wellicht minder handig voor jou (visuele beperking). De eerste en laatste pagina zijn in ieder geval direct te bereiken door op het nummer zelf te klikken/tikken.
Ik kan geen berichten meer rapporteren. Getest in Mozilla Firefox ESR en Microsoft Edge. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik kan geen berichten meer rapporteren. Getest in Mozilla Firefox ESR en Microsoft Edge. Zijn er meer mensen met dit probleem?
In Chrome geen probleem. Melding versturen duurde wel een paar seconden.
Firefox 72 doet wel een beetje raar, zodra je met de muis naar Rapporteer wilt (bij een reactie die niet de laatste is) dan verdwijnt het venstertje, want valt over de volgende reactie heen.
Als je eerst een stukje naar rechts gaat (dus buiten het tekstvlak van de volgende reactie) dan kom je er wél.
Nu werkt het weer
Nu werkt het weer
Mijn Firefox ging updaten naar 75 en daar werkt het ook normaal. Gremlins
doe maar snel terug naar hoe het was.
De indexpagina’s van topics (zoals bijv. https://community.ns.nl/search/activity/sincelastvisit) zien er weer wat ‘luchtiger’ uit, gelukkig. Ook de tekst/title op het tabblad klopt nu (bijv.Actief sinds laatste bezoek), daar stond voorheen altijd Waar reizigers samenkomen.
Vind de uitlijning van tekst (uitvullen dus alles regel-breed) niet alles, maar goed.
De pagina recent actieve topics doet het al het grootste deel van de middag niet bij mij.
Er zijn overduidelijk problemen bij Insided. Bij de community van Ziggo, ook beheerd door Insided, werkt de pagina recent actieve topics niet.
Zijn er meer problemen naast deze? Dan kan ik het namelijk aanmelden!
Dit is vooralsnog het enige probleem wat ik nu ervaar.
Inderdaad zoals Robert hieronder aangeeft, eerder lag het er kort helemaal uit en de leuke ‘under construction’ pagina. Dat was op zich snel verholpen, maar die van de recent actieve topics is daarna gebleven.
Hele forum/community lag er tijdelijk uit zelfs, met timeouts, database connectie errors en af en toe een ‘under construction’ pagina van InSided. Via de homepage kon je op een gegeven moment wel weer alle (sub)forums lezen.
Maar goed, het lijkt nu allemaal weer te werken.
InSided is sowieso een beetje raar bezig de laatste tijd. Ik zie ook steeds ‘features’ die even later weer verdwenen zijn, zoals de tekst “+6 nieuw” bij het aantal reacties. Ik krijg bijna het idee dat ze in de productieomgeving dingen aan het testen zijn, en dan frons ik toch enigszins m'n wenkbrauwen
Moet zeggen dat de Recente Topics bij mij wel gewoon werken. Daar kom ik standaard op uit als ik naar community.ns.nl ga.
Te vroeg gejuicht, het is weer stuk. Zie screenshot van @Momo
Database exceptions, werkzaamheden-vangpagina’s, heb er vandaag al verschillende gezien. En inderdaad willekeurige 404’s op bepaalde pagina’s van recent/favoriet/sinds laatste bezoek.
@mrfreeze Ik vraag mij al jaren af of inSided uberhaupt een acceptatieomgeving kent. Volgens mij pushed men gewoon vrolijk naar master en ziet wel wat er gebeurt.
Oh die ene Recent actief had ik nog niet gebruikt (kwam dan uit bij Categorieën, maar wat je daar kiest wordt inderdaad onthouden tussen sessies. Ook prima!
De pagina recent actieve topic werkt weer. Dank Jouke.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.