beantwoord

Administratiekosten bij wijzigen NS flex



Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zelf ook even getest, de administatiekosten worden wel vermeld wanneer je het abonnement kiest, maar ga je daadwerkelijk het proces van bestellen in dan wordt het niet meer aangegeven. 

Reputatie 7
Badge +1

Tsja Tara reageert nu, maar er zijn er natuurlijk ook zat die hierbij dan denken dat ga ik mooi niet doen. Abonnement kost maar € 2,00 p/m, € 10,00 is dus 5 maanden abonnement.

 

Waarom ontstaan er steeds dit soort storende fouten???

Badge +3

Dank voor de terugkoppeling, dan is het dus een cosmetisch foutje.

Bij de volgende stap komt de melding over die € 10,00 heel even in beeld en verdwijnt vervolgens (ook met adblocker aan).

Dit bij wijzigen vanuit Mijn NS, ik ben dus al ingelogd en de geselecteerde kaart wordt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Tsja Tara reageert nu, maar er zijn er natuurlijk ook zat die hierbij dan denken dat ga ik mooi niet doen. Abonnement kost maar € 2,00 p/m, € 10,00 is dus 5 maanden abonnement.

 

Waarom ontstaan er steeds dit soort storende fouten???

Misschien wordt er pas bij het daadwerkelijk bestelproces gekeken of en welk Flex abonnement je al hebt op de kaart die je gekozen hebt. Zo kan ik in stap 1 van het bestelproces ook nog kiezen om een andere OV-chipkaart die ik heb te gebruiken, dat is een saldo kaart en kies ik die dan is de €10 weer terug. Of ik kan een nieuwe kaart aanvragen. 

Badge +3

Haha, welk bestelproces? 😥

Wil je dan maar naar de Community? Heb je weinig aan, het is 17:00 geweest dus geen behulpzame moderators hier.

Dan maar eens proberen via Mijn NS:

Gelukkig heeft webcare op Twitter het verlossende antwoord, morgenochtend vanaf 8.00 zal het weer werken.

https://twitter.com/robEindje/status/1543240926784544768

Zet dat er dan bij! (onderhoud tot 03-07-2022 om 08:00) 😣

Beste NS,

Vandaag heb ik mijn flex abonnement gewijzigd en zag ook tot mijn schrik 10 euro admin kostten. Ik lees nu dat dit een fout is sinds juli 2022 en vandaar dat ik de wijziging toch heb doorgezet. Nu maar hopen dat het toch niet in rekening gebracht wordt. :)

Wij brengen alleen 10 euro administratiekosten in rekening als je nog geen NS Flex hebt en vervolgens een NS Flex basis of NS Flex Weekend Voordeel abonnement aanschaft.

Badge +3

Ik begreep van Robert dat de melding van de 10 euro administratiekosten bij een wijziging binnen NS Flex naar NS Flex basis helemaal niet meer ziet. Het grootste euvel kan worden afgestreept.

Om hier even op terug te komen, dat is als je al ingelogd bent (wijzigen vanuit Mijn NS). Ben je niet ingelogd dan staat er natuurlijk de 10 euro melding ‘voor nieuwe klanten’.

Het is nog niet geheel opgelost, maar je krijgt nu het volgende te zien:

 

 

Ik begreep van Robert dat de melding van de 10 euro administratiekosten bij een wijziging binnen NS Flex naar NS Flex basis helemaal niet meer ziet. Het grootste euvel kan worden afgestreept.

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft het nu toch nog wat aangepast, op de webshoppagina nu tekst erbij gezet dat het betalen van de €10 administratiekosten niet geldt als je je abonnement wijzigt. 

 

Daar hebben ze dan 13 maanden over gedaan om deze simpele toevoeging te maken. Is wel een applaus waard. 

In de webshop staat bij Flex Basis nu wel dit:

 

Hartstikke knap dat ze slechts nét iets meer dan een jaar nodig hadden om één element aan te passen in de webshop. Heb je daarentegen wél een NS Flex-abonnement, dan staat er alsnog dit:

Dan kun je stellen: “Als je al een Flex-abonnement hebt, is het dus niet nieuw,” -- ik ontwerp echter niet jullie abonnementstructuur, en het wordt nergens duidelijk dat als je “Flex [X]” hebt, dat het dan niet meer “nieuw” is. Dat blijkt bijvoorbeeld uit mijn überhaupt terecht komen op deze pagina.

Het gedurende een aantal jaar kwijlend, zonder actie te ondernemen, kunnen blijven staren naar de almaar voortzettende stortvloed aan identieke klachten. Dat is waarom ik in 2015 voor de allerlaatste keer een trein uit stapte.

Ja NS schrikt gebruiker af met deze onjuiste informatie. Is het al doorgegeven aan NS of kijken zij mee in dit forum?

Reputatie 7
Badge +1

Ja NS schrikt gebruiker af met deze onjuiste informatie. Is het al doorgegeven aan NS of kijken zij mee in dit forum?

Ja dit is al eerder opgemerkt, maar wijzigingen bij NS op ICT-gebied willen nog wel eens heel lang duren. 

Zijn er inderdaad hard mee bezig! We krijgen er dagelijks VEEL vragen over en dat voorkomen we natuurlijk graag, tevens als de verwarring die het oproept bij reizigers.

ook ik switch iedere maand bij NS flex en nu voor het eerst 10 EUR administratiekosten voor wijzigen van NS flex!? Juridisch is dit natuurlijk niet houdbaar zonder vooraankondiging 

En ik lees dat NS er 9 dagen gelden “mee bezig” was. Hoe moeilijk kan het zijn om knopje <10EUR> gewoon uit te zetten!?

 

Zelf ook even getest, de administatiekosten worden wel vermeld wanneer je het abonnement kiest, maar ga je daadwerkelijk het proces van bestellen in dan wordt het niet meer aangegeven. 

Het is hoog tijd dat NS dit ‘cosmetische foutje’ (= fout in het systeem) corrigeert! De berichten zijn al 3 maanden oud, maar het gebeurt nog steeds...

Reputatie 7
Badge +1

Ja NS schrikt gebruiker af met deze onjuiste informatie. Is het al doorgegeven aan NS of kijken zij mee in dit forum?

Ja dit is al eerder opgemerkt, maar wijzigingen bij NS op ICT-gebied willen nog wel eens heel lang duren. 

Zal nog wel 2 maanden duren hoor

Ik heb vanochtend, vrijdag 27-01-2023 mijn Flex Voordeel Uren Abonnement gewijzigd in een Flex Basis Abonnement. Die administratie kosten van €10,- worden nog steeds getoond, hoor. Dus dit probleem is nog steeds actueel.

Reageer