NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden voor € 2,50 per maand

  • 26 January 2023
  • 81 reacties
  • 6378 Bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Hallo,

 

ik wil vandaag mijn flex daluren abonnement aanschaffen. Kan ik er dan ook vandaag al gebruik van maken via de app?

groet

EGerrits

Badge +3

Tip: als je al NS Flex hebt en die korting wilt dan kan dat ook gewoon.

Dus niet alleen voor nieuwe klanten.

  • De ingangsdatum van het NS Flex Dal Voordeel abonnement kan maximaal 2 weken in de toekomst liggen.

Heb je al NS Flex, dan is de ingangsdatum wel per direct natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +4

Als u al een persoonlijke ov-chipkaart heeft, kan dat gewoon en veelal binnen een uur, vaak binnen een kwartier. Reist u nog op saldo dan moet u Flex activeren op een kaartjessautomaat.

Heeft u nog geen persoonlijke chipkaart, dan kan het niet   Als u nu aanvraagt kunt een ingangsdatum kiezen vanaf over ongeveer een week, uw kaart is gratis maar dan kunt u er vandaag nog niet mee reizen  

 

Dank Thom,

Ik zie dat je al antwoord geeft op mijn vraag hieronder.

ik heb nog geen ov-chipkaart. Betekent dit dat ik er dus nog geen gebruik van kan maken en dat ik moet wachten tot ik de ov-chipkaart thuis heb?

vriendelijke groeten,

EGerrits

Reputatie 7
Badge +3

Hallo,

 

ik wil vandaag mijn flex daluren abonnement aanschaffen. Kan ik er dan ook vandaag al gebruik van maken via de app?

groet

EGerrits

 NS abonnementen kun je niet in een app zetten. Je hebt daarvoor een persoonlijke chipkaart nodig. Heb je geen persoonlijke chipkaart dan kun je die gelijk bij het abonnement bestellen. Levertijd kaart+abonnement is een week. Heb je al wel een kaart dan kun je het abonnement vandaag gebruiken. Heb je geen kaart dan zul je een week moeten wachten.

Vraagje, 

Als ik  een daluren abonnement neemt kunnen er 3  mensen meereizen? en moeten  ze ook een ov kaart hebben? Of kan ik een losse treinkaartje kopen? 

Reputatie 6
Badge +2

Beide is mogelijk! Als ze geen OV-chipkaarten hebben, kunnen ze een e-ticket aanschaffen op de website. Dit kan voor een enkele reis of een retour.

Mijn vraag is: moet ik bij dit abonnement saldo op mijn NS-chipkaart hebbend te kunnen reizen? Ik moest het abonnement wel op de NS-kaart toevoegen.

Badge +3

Nee; bij NS Flex-abonnementen reist u op rekening. U laadt dan geen saldo meer, maar krijgt aan het eind van de maand een factuur voor de gemaakte reiskosten van die maand (en de abonnementskosten voor de volgende maand). Dat geldt overigens ook voor reizen met bus, tram en metro: ook daarvoor laadt u geen saldo meer, en die reizen komen ook achteraf op de factuur te staan. Wel altijd tegen vol tarief, want NS Flex-abonnementen geven alleen korting op reizen per trein.

Er is overigens ook nog een klassiek Dal Voordeel-abonnement beschikbaar, waarbij wel op saldo gereisd wordt, maar daarvoor geldt deze actie niet, dus dat zult u wel niet bedoelen.

Ik heb ns flex aangevraagd en zou 3 maanden 2.50 betalen die facturen heb ik niet gekregen en nu kreeg ik een factuur van boven 100 euro terwijl ik net in 3e maand zit. En heb het geld op dit moment ook niet ervoor

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb ns flex aangevraagd en zou 3 maanden 2.50 betalen die facturen heb ik niet gekregen en nu kreeg ik een factuur van boven 100 euro terwijl ik net in 3e maand zit. En heb het geld op dit moment ook niet ervoor

Die € 2,50 is voor een abonnement met 40% korting. De treinreizen worden dan maandelijks achteraf gefactureerd. Blijkbaar heeft u flink wat treinreizen gemaakt. U kunt de specificatie van de factuur terugzien in MijnNS.

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Nee natuurlijk niet want dan zou iemand anders op uw abonnement kunnen reizen.

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Het is niet de bedoeling maar het laatste blijkt te kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen is de officiële weg, maar je kunt ook wijzigen naar basis en dan weer wijzigen naar de actie dal voordeel. De actie is bedoeld voor nieuwe flex klanten of flex klanten die alleen basis hebben. De actieprijs wordt niet automatisch aangepast bij bestaande klanten.

 

 

Ik heb mijn abonnement overgezet naar NS flex daluren. Op mijn kaart zie ik dit niet terug in de bestelling die ik heb opgehaald. Ik zie alleen reizen zonder tegoed staan (dus wordt later afgeschreven) klopt dit wel? 

Hi there! I have just received my personal OVChipkaart and when I tried to use it on the train I was not allow because I do not have enough credit on it. As far as I understand I do not need to have like a credit on my card because I will receive a monthly basis invoice. Is that correct? Do I need to activate something before using it? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +4

For a monthly invoice you do need a valid Flex subscription. This may be Flex Basic at no monthly costs.  It has to be activated once on a ticket machine. 

Ok, thanks! Should I use one of the machines into the station to activate the subscription then?

Badge +3

You first need to order NS Flex Basis on this page, and then you need to load it onto the card at a ticket machine. You will receive instructions on how to once you've completed the ordering process.

Also check out all the possible subscriptions; perhaps one of those is better suited for your needs.

Thanks! I have already order my card so I have it with me. I need to go directly to the machine then. Thanks! 

Badge +3

Strange, because if you ordered a new card with a subscription it should work for both trains and bus/tram/metro.

Badge +3

Perhaps a new OV-chipcard was ordered at OV-chipkaart.nl and not together with a subscription at the NS website. 

That’s easy to tell, cards ordered via NS will have the NS logo (top right).

Ik heb een NS Dal Voordeel Abonnement op Saldo en heb ook - op vrij agressieve wijze - het aanbod gekregen om over te stappen naar NS Flex Dal Voordeel. Dat zou veel voordelen hebben.

Dat is nog maar de vraag. 

Zo heb je in NS Flex geen mogelijkheid meer om keuzedagen te nemen (voor deze doelgroep wel erg aantrekkelijk). 

Zo kan je op een OV chipkaart met NS Flex abonnement geen andere abonnementen (zoals busabonnementen in de regio) zetten, en heb je een 2e OV chipkaart nodig (tegen extra kosten). 

Zo krijg je bij OVchipkaart.nl de met Flex opgebouwde reishistorie niet te zien; lastig wanneer je gebruik maakt van meerdere vervoerders. 

Prima om als NS een alternatief te bieden, maar doe dat dan eerlijk. 

Reageer