NS Flex Dal Voordeel tijdelijk 3 maanden voor € 2,50 per maand

  • 26 January 2023
  • 81 reacties
  • 6315 Bekeken


Toon eerste bericht

81 reacties

Badge +3

U kunt uw Flex-abonnement op elk moment wijzigen als er minimaal een maand is verstreken sinds de aanschaf of de vorige wijziging. En wijzigen van NS Flex Basis naar een NS Flex-abonnement kan op elk moment.

Kortom, u kunt inderdaad na een maand uw abonnement opzeggen (= wijzigen in NS Flex Basis) en een nieuw abonnement afsluiten als u weer gaat reizen. Dit regelt u eenvoudig zelf in Mijn NS (de website, niet de app); bevestigen bij een kaartautomaat van wijzigingen binnen NS Flex is niet nodig.

Hoi,

 

Ik reis niet veel en heb een Flex abonnement genomen voor de korting.

Kan ik dit na een maand opzeggen en weer afsluiten als ik weer met de trein ga reizen in die bepaalde ?

Of moet ik dit heel het jaar betalen?

Dan zou ik er geen voordeel van hebben

Badge +3

Bij bestellen van NS Flex op een bestaande kaart krijg je op de ingangsdatum (‘s nachts) een mailtje dat het voor je klaar staat om te activeren bij een automaat (station, supermarkt e.d.)

Krijg je die mail niet dan staat de bestelling alsnog voor je klaar per de ingangsdatum.

Bij bestellen op een nieuwe ov-chipkaart (ingangsdatum te kiezen minimaal 7 dagen tot 14 dagen na bestellen) kan je meteen na eerdere ontvangst met de kaart op rekening reizen, maar zonder korting.

In Mijn NS staat dan tot die tijd dat je NS Flex Basis hebt (indien de kaart aan je account gekoppeld is). Per de ingangsdatum wijzigt dat naar Dal Voordeel, en hoef je verder niets voor te doen.

Het kortere antwoord van @Tochjo is dus ‘juist’ (voor @Hannah1210). Even activeren bij een automaat op of na de 21e en klaar.

Badge +3

Inderdaad ontvangt u die volgende mail pas de 21e.

Ik heb gisteren een NS Flex Dal Voordeel abonnement aangevraagd en gekoppeld aan mijn bestaande OV chipkaart. Ingangsdatum 21 feb omdat ik dan voor het eerst gebruik wil maken van de korting.

Ik heb een bevestigingsmail ontvangen en de eerste 2,50 is afgeschreven. Er staat dat ik een mail ontvang zodra ‘mijn bestelling klaarstaat’ want ik moet nog langs een OV apparaat om het abonnement op mijn kaart te zetten.

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat ik die mail ontvangen? Is dat pas op de 21e als het abonnement ingaat? Of eerder? 
 

Alvast bedankt!

Badge +3

Hoi Matthijscrul,

Nee, die korting krijg je alleen met een persoonlijke OV-chipkaart waarmee je op saldo reist.

Welles, op BTM krijg je ook met NS Flex 34% leeftijdskorting (<12 jaar of 65+)

Als bewijs:

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Matthijscrul,

Nee, die korting krijg je alleen met een persoonlijke OV-chipkaart waarmee je op saldo reist.

edit: Ik blijk onzin te verkondigen. Zie de volgende reactie. U krijgt de korting dus wél.

Heb sinds kort ns flex dal open ov krijg ik nu nog wel de 65pluskorting in de bus

Reputatie 7
Badge +3

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?

Flex dal voordeel is 40% korting in de daluren uren bij treinvervoerders en bij het overige OV reis je ook op rekening maar betaal je vol tarief.

Arriva heeft ook busabbonnementen.

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?

Voor de bus zijn er wel weer andere abonnementen, meestal per regio.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, de 40% korting met dit abonnement is echt alleen voor treinreizen. Met de bus betaal je gewoon vol tarief, alleen betaal je dat dmv een maandelijkse factuur aan NS ipv dat je saldo op je kaart gebruikt. 

Hi, 

Een vraagje. Momenteel reis ik veel met de bus (Arriva). Kan ik daar dit abonnement ook voor aanschaffen? 

  • Reiskosten voor trein en overige OV maandelijks betalen via automatische incasso, staat er. Maar gaat daar dan ook in de daluren de 40% vanaf?
Badge +3

Perhaps a new OV-chipcard was ordered at OV-chipkaart.nl and not together with a subscription at the NS website. 

That’s easy to tell, cards ordered via NS will have the NS logo (top right).

Reputatie 7
Badge +3

Perhaps a new OV-chipcard was ordered at OV-chipkaart.nl and not together with a subscription at the NS website. 

Badge +3

Strange, because if you ordered a new card with a subscription it should work for both trains and bus/tram/metro.

Reputatie 7
Badge +3

You need to order the subscription first, as mentioned by Tochjo.

Thanks! I have already order my card so I have it with me. I need to go directly to the machine then. Thanks! 

Badge +3

You first need to order NS Flex Basis on this page, and then you need to load it onto the card at a ticket machine. You will receive instructions on how to once you've completed the ordering process.

Also check out all the possible subscriptions; perhaps one of those is better suited for your needs.

Ok, thanks! Should I use one of the machines into the station to activate the subscription then?

Reputatie 7
Badge +4

For a monthly invoice you do need a valid Flex subscription. This may be Flex Basic at no monthly costs.  It has to be activated once on a ticket machine. 

Hi there! I have just received my personal OVChipkaart and when I tried to use it on the train I was not allow because I do not have enough credit on it. As far as I understand I do not need to have like a credit on my card because I will receive a monthly basis invoice. Is that correct? Do I need to activate something before using it? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Officieel schijnt het niet de bedoeling te zijn, maar als u het abonnement al minimaal een maand heeft, kunt u in Mijn NS het abonnement wijzigen naar hetzelfde abonnement en dan krijgt u ook de korting. U hoeft niet zoals hier boven gezegd eerst te wijzigen naar Basis. Ik heb het gisteren zelf ook gedaan en het werkt gewoon.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen is de officiële weg, maar je kunt ook wijzigen naar basis en dan weer wijzigen naar de actie dal voordeel. De actie is bedoeld voor nieuwe flex klanten of flex klanten die alleen basis hebben. De actieprijs wordt niet automatisch aangepast bij bestaande klanten.

 

 

Ik heb pas een abonnement afgesloten en nu is er de actie, kan ik daar dan ook gebruik van maken?

Wordt dit dan automatisch aangepast of moet ik het eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen?

Het is niet de bedoeling maar het laatste blijkt te kunnen.

Vraagje; ik heb op dit moment een OV-chipkaart zonder foto (niet op naam? wel gekoppeld aan mijn mijn-ns account). Kan ik daar een flex abbonnement aan koppelen?

Nee natuurlijk niet want dan zou iemand anders op uw abonnement kunnen reizen.

Reageer