Feedback over het Serviceforum

  • 10 February 2014
  • 458 reacties
  • 16279 Bekeken


Toon eerste bericht

458 reacties

Badge
@ Pe_pe, jammer dat het (nog) niet is opgelost . Ik stuur je signaal opnieuw door.

@Macca728, het is niet de bedoeling dat je je voordoet als een NS medewerker/moderator. Wij weten dat je geen NS medewerker bent, maar andere forumleden niet. Dank!
Reputatie 7
Badge
Net als alle andere sociale media valt en staat dit medium met de aantrekkelijkheid voor anoniem contact, omdat NS ook anoniem acteert.
Pas wanneer er voordeel in euro's valt te behalen (met GTBV, korting, coulance, o i d) offert men noodgedwongen z'n anonimiteit op.
Dus verwacht niet dat dit een "volwassen medium" gaat worden.
Reputatie 7
Badge +3
Het forum zou een stuk opknappen wanneer veel meer NS-ers rechtstreeks zouden reageren in topics. Nu zit er steeds een filter tussen van de moderators. Daar is op zich niets mis mee maar waarom zou bijvoorbeeld de stationsmanager van Hilversum niet zelf kunnen reageren in het topic over de rookzone onder de overkapping bij de bushaltes?

NS moet veel transparanter worden zodat de dienstverlening verbetert. Het begrip over en weer wordt dan ook veel groter. Een goed voorbeeld zijn de topics over de nieuwe dienstregeling waarin door NS-ers rechtstreeks gereageerd wordt. Het forum heeft de potentie om het een fantastisch medium te worden. Maar dan moet er binnen NS wel een slag gemaakt worden zodat NS-ers rechtstreeks het gesprek mogen en durven aangaan met de klanten.

Hoe zit het met topics die moderatoren hebben vastgezet aan de bovenkant van een subforum? In sommige gevallen zijn die best oud. Zo is er in het werkzaamhedensubforum een topic over de werkzaamheden rondom Leiden rondom 2019 nog bovenaan de pagina.
 

Andere vraag: hoe kan je in een reactie een stukje van de tekst van de schrijver citeren?

Door op de link 'Reageer' te klikken die onder elke reactie staat, wordt automatisch die reactie als citaat opgenomen.
Sivan heeft krap een jaar geleden zelfs nog een poging gedaan door in het interne blaadje er aandacht aan te besteden, maar de response lijkt zeer beperkt.

Ik heb er overigens niet aan meegedaan, for obvious reasons. Welke mensen verder allemaal gevraagd zijn weet ik niet.

hoi theofiel,
Je hebt hierboven slechts een stukje van mijn tekst geciteerd. Hoe doe je dat dan?
De discussie over professionaliteit op dit forum wordt inmiddels op meerdere plekken in stukjes gevoerd, dit screenshot van een Twitter-opmerking van vanavond vind ik een grappige toevoeging voor de beeldvorming. De discussie ging over de geldigheid van het boekenweekgeschenk naar stations als Glanerbrug en Eijsden. Verderop in het gesprek gaf men aan dat het een grapje was.

Ik heb met de link 'Reageer' de hele reactie geciteerd en vervolgens een gedeelte ervan verwijderd.
Reputatie 7
Badge +3
Ach, al ruim 2 jaar geleden stonden hier al een aantal bijdehante Tweets van NS verzameld:
https://www.thebestsocial.media/nl/de-bijdehante-ns-op-social-media-stiekem-best-grappig/

Ik vind persoonlijk die van KJ over mensen die toch instappen als er staat "niet instappen" erg leuk. (Die mensen worden nooit meer terug gevonden).

Misschien niet professioneel, maar zo'n grapje moet toch kunnen?
Het NS Serviceforum is nieuw, en dus zijn we erg benieuwd wat je ervan vindt. Heb je vragen of heb je tips aan ons? Deze zijn in dit topic van harte welkom.

En nu enige tijd later.... Nog tips:?:D:$🆒:P
Ligt wat mij betreft een beetje aan de timing. Middenin een serieuze discussie waar nog geen correct antwoord is gegeven, lastig :?
Reputatie 7
Badge +3

Vorige probleem is inmiddels opgelost. Maar nou is het puntentellertje een beetje in de war 🙂

 

Badge +3
De timing is reuze, want boekenweekgeschenk op 18 maart.

Zelfs de HC's (sorry Bram!) weten het niet, en Hildebrand van de respectabele Treinreiziger website doet er nog een schepje bovenop :? Hatsekidee!

Nou ja, Momo kan op die zondag heel de dag lekker lezen in de trein dus, in plaats van De Vink - Delft doen met haar Traject Vrij. En dat scheelt... toch :?

Dat dus... de beste reizigers in onzekerheid en wellicht zaken doorzetten maar "verwacht geen terugkoppeling want die krijgen wij ook niet" :?

Ik meen dat we binnenkort wat meer taken, als archiveren krijgen. Wellicht dat dit ook meegenomen wordt, want ik geef je wel gelijk. Er zal binnenkort een kritisch naar gekeken moeten worden. :)

@Pe_pe :)

Goeie Tip!
@Momo

En daarom... hebben we nu een spamfilter :D

Reputatie 7
Badge +3

Vorige probleem is inmiddels opgelost. Maar nou is het puntentellertje een beetje in de war 🙂

 

Dat is wel vaker.

Reputatie 7
Badge +3
En dat is helemaal top Denice .:)

Maar doe maar geen grapjes/bijdehante opmerkingen filter. Dit soort opmerkingen van Klaas-Jan kan ik wel waarderen:
https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/intercity-rotterdam-naar-utrecht-46618/index1.html#post307540

Net als dat jullie me op Twitter vorige week met de kou ook kledingadvies (om warm te blijven) wilden geven

Badge +3

Och ja, een internal server error is geen uitzondering en als het na een refresh weer werkt is het op zich ook geen probleem.

Off-topic: veel ernstiger vind ik het dat ov-chipkaart.nl niet bereikbaar is vanuit het buitenland, en dat je dan dus maar een vpn moet gebruiken. Of bellen met een 0900 nummer dat niet vanuit het buitenland kan 😥

Wie dat bedacht heeft (en waarom vooral?)… 

Reputatie 7
Badge +3

Worden in de ranglijst niet ook de gebruikers bij wie het op verzoek is uitgezet meegeteld? 

Beste Annemiek,

Het primaire doel van dit Serviceforum is, uiteraard, om jou extra service te bieden naast de andere kanalen waarop je contact met ons kunt opnemen. De inhoud staat altijd voorop en we proberen zo goed mogelijk antwoord te geven op de vragen die je stelt.
Daarnaast willen we ook de structuur enigzins waarborgen. Dat wil zeggen dat wij bijvoorbeeld soms een titel aanpassen of een bericht verplaatsen, wanneer dat nodig is. Dit zorgt ervoor dat het gebruikersgemak verbetert.
Is er een specifieke vraag waar je naar jouw mening nog geen inhoudelijk antwoord hebt ontvangen? Dan adviseer ik je deze vraag in het desbetreffende topic te stellen en dan zullen we je vraag beantwoorden. :)

Met vriendelijke groet,

Stephan
Haha, wij allemaal wel 😉
Badge +3

@mrfreeze als je dat getal bij Ranglijst bedoelt, dat is o.a. mijn schuld 🤣

Gebruikers die (via een moderator) aangegeven hebben niet meer in die lijst getoond te willen worden.

@Momo ja, dat dus.

Reputatie 7
Badge +3
@Robert,
Momo gaat die dag lekker niet met de trein weg, veel te druk dan. Momo heeft niet eens het boekenweekgeschenk, zit niet bij de boeken die ik koop :$
En op een zondag heb ik niks in Delft te zoeken, maandag is weer vroeg genoeg.

Reageer